Vraag
Reacties
CPV
Level 10

Bankierbeveiliging kent de Nexent bank nog niet.

Credit Europe Bank is Nexent Bank geworden:

Bankierbeveiliging van Safeonline is hier na 2,5 maand nog niet op aangepast.

Wanneer gaat dat komen?

CPV_0-1758025487716.png

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
10 Reacties 10
CPV
Level 10
Topicstarter

@Ziggo,

kunnen jullie hier iets over zeggen?

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @CPV

Om heel eerlijk te zijn heb ik hier helaas niet meteen een antwoord op. Het is wel een hele goede vraag. Ik heb hiervoor wel wat lijntjes uitgezet om dit verder uit te zoeken. Wordt vervolgd

CPV
Level 10
Topicstarter

Hi @Roland 

Heb je al wat vervolg info?

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Het contact is gelegd, maar we hebben nog geen antwoord op je vraag. Zodra we meer inhoudelijke informatie hebben, delen we het via deze weg.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi @CPV 

Ik heb terugkoppeling van mijn collega's. Nexent Bank is inmiddels door F-Secure (de ontwikkelaar van Safe Online) gekenmerkt waardoor bankiersbeveiliging van Safe Online dit nu ook zou moeten herkennen. 

0 Kudos
CPV
Level 10
Topicstarter

Hi @Rikst 

Jammer, maar het werkt nog niet. F-secure heeft vandaag de laatste updates binnengehaald.

Bovendien zie ik nu dat de Garantibank ook niet als bank herkend wordt.

Knipsel.JPG

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor het checken @CPV, ik koppel dit terug aan mijn collega's en kom weer bij je in de lucht zodra ik nieuws heb. 

CPV
Level 10
Topicstarter

Hi @Rikst ,

we zijn al weer een week of 6 verder.

Hoe lang denkt men nog nodig te hebben om 2 banken aan de lijst toe te voegen?

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi @CPV Van Nexent ben ik nog in afwachting van een update. Zodra ik hier meer over weet laat ik het aan je weten. 

Wat krijg je precies te zien als je nu Garantiebank benaderd? Je zou een pop-up moeten zien dat je een vertrouwde bankiersite hebt geopend in de Ziggo Safe Online Browser. Zie jij dit helemaal niet? Op welk apparaat probeer je de website te openen en welke software versie staat er op het apparaat?

0 Kudos
CPV
Level 10
Topicstarter

Hi @Rikst 

Ok, ik wacht af.

Met de Garantibank ligt het anders: ik had de link naar de inlogpagina opgeslagen en die gaf geen groene bankierbeveiliginsrand.

Nu werkt die link helemaal niet meer en als ik nu gewoon naar de inlogpagina gaat, krijgt hij wel een groene bankierbeveiligingsrand. Het lag dus aan mijn opgeslagen link, niet aan bankierbeveiliging.