Enkele weken geleden hier een bericht neergezet dat tijdens het terugkijken het beeld hapert, geluid wegvalt en nu stopt het terugkijken omdat ik geen verbinding heb.
Op die momenten kan ik gewoon YouTube kijken op mijn tablet, dus er is internet
Als ik de diagnose start op de Next geeft hij soms aan "traag".
Heb al wel een andere switch besteld die bij de Next ligt om te proberen.
Maar misschien zien jullie iets vreemds in de diagnose rapporten die ik uit de modem heb gehaald.
Modem is ook gereset, als advies op de website na een test die ik moest doen na een error cs2205 of iets in die geest. Heb 5 verschillende gehad. Ook 3300 of 3305 geloof ik
Bedankt alvast
Hallo @Aeevers , heb je de afgelopen dagen tijd gehad om bezig te gaan met de tips van @tobiastheebe ? We zijn erg benieuwd naar je ervaringen.
Ik ben momenteel bezig met het instellen van een nieuwe route.
Ik heb nogal wat vaste ip adressen port forwads erin staan. Die ben ik er eerst aan het inzetten en als dat klaar is vervang ik mijn huidige route.
Maar tot nu toe geen problemen gehad op de Next via WiFi.
Ben een paar dagen bezig geweest met de nieuwe router. Hij gaat weer in de doos en retour.
Het is ook een Asus. Maar ik krijg er geen fatsoenlijke wifi mee op de benedenverdieping. Homey is steeds offline, vaatwasser is steeds offline.
Op 5GHz kijken op een Chromecast stopte gisteren ook 3x tijden de kwalificatie van de F1. En het apparaat hangt op dezelfde plaats als mijn huidige router.
Ben er wel achter dat mijn 2 netwerkkabels die vanuit de meterkast naar achter de tv lopen, dat daar wat mis mee is in de aansluiting.
Een Fluke Microscanner II zegt dat de kabel soms 430 meter lang is, terwijl dat maar een meter of 15 is.
De kabels die naar zolder lopen meet hij wel als 18 meter. Apparaat is dus goed.
Ga dus eerst de kabels proberen opnieuw aan te sluiten of te vervangen.
Word vervolgt.
Jammer dat het niet gelukt is met de nieuwe router @Aeevers Goed om nu eerst even de kabels bij langs te gaan. We horen je bevindingen daarna graag hier 🙂
Ik heb de kabels met die rare metingen verwijderd en 1 nieuwe kabel getrokken.
Tot op heden nog geen haperingen gehad met terugkijken. Dus mogelijk lag het aan de cat5e bekabeling die hier 15 jaar in de muur zit en met een vaste stekkerverbinding in de muur.
Van de 2 kabels die in de muur zaten had ik er wel steeds nog 1 aangesloten, rechtstreeks op de tv. En daar kon ik wel probleemloos op YouTube 4K terugkijken.
Mogelijk dat dat geen invloed heeft op YouTube en andere beelden via het netwerk op tv maar dus wel stoort op de Next.
Maar dus voorlopig lijkt het aan de bekabeling te hebben gelegen.
Tot nu toe 1 keer een moment gehad van "momentje" tijdens het terugkijken. Maar niet meer zo vaak als wat het geweest is. Mogelijk een defeite kabel.
Andere kabels in huis ook nagemeten en daar zit die fout niet in.
Bij de defeite kabel een nieuwe stekker aangeknepen aan beide zijden. De fout bleef erin. Kabel doormidden geknipt, dezelfde fout bleef erin.
Ook de fout dat er na 1 meter een storing in zat.
Het blijft vreemd.
Gelukkig gaat het nu een stuk beter, is de boosdoener boven water. Klusje in het verschiet om de defecte kabel te vervangen.
Erg vreemd wel dat die fout blijft komen, ook wanneer je de aansluit punten vervangt. Heb je dezelfde aansluitpunten op de andere kabels zitten? Dat die daar niet onterecht op afgaat.
Ik heb de kabels al vervangen dus dat is achte de rug.
Ik heb in huis nog 8 kabels lopen, waarvan 2 loos, vanaf een switch naar diverse aansluitingen in huis in de muur. En daar komen dus geen fouten uit met testen.
En ik test dan puur de kabel alleen.
Met een BER test voltooid hij de gigabit test ook niet. Op de andere kabels wel.
Goedemorgen @Aeevers
Het is in ieder geval wel duidelijk verbetert sinds je deze kabel vervangen hebt, dus dat is fijn.
Hierdoor heb je zelf ook een beter beeld van waar je oorzaken en van een storing in kan vinden, zaken kan onderzoeken/testen en weet op te lossen.
Mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben, dan horen we het graag.
Mocht het nodig zijn dan kom ik hier zeker weer terug.
Bedankt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.