Het vervelende is dat je POP3 alles naar je computer zet, dus die heb je niet meer op je server staan.
RoBink wrote:
als jarenlange windows gebruiker ben ik een paar maanden geleden ook overgestapt naar een Macbook.
Het ziggo email adres gebruik ik nooit. Dat heb ik als sinds het begin automatisch doorgeschakeld staan naar mijn gmail account. Op mijn ziggo email adres krijg ik alleen maandelijks het seintje dat de factuur klaar staat, maar dat bericht ontvang ik dus via mijn gmail.
Al het email verkeer gaat dus via mijn google account.
Gmail, ofwel gewoon Google account werkt altijd 2 richtingen op.
Ik kan het overal lezen, synchroniseren met al mijn apparaten ongeacht of het nu windows is, Apple of Android. Het werkt overal en dat is het gemak van IMAP.
Ik zou je niet afhankelijk maken van slechts een ziggo mailadres.
Je kunt een google account aanmaken, vervolgens alle emails daar naar doorsturen.
Zodra je het google account dan op je nieuwe Apple aanmaakt synchroniseert hij al die emails.
Of je doet hetzelfde maar dan via het Apple iCloud account. Is vergelijkbaar.
Het is niet echt een methode die de schoonheidsprijs verdient, maar zo heb je in ieder geval je emails via een omweg toch overgezet.
Kijk eens op : https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/ Kennis van mij heeft daarmee alle emails naar een Mac gekregen van de week. Ga er zelf ook even mee stoeien deze week.
Sparco©1963 wrote:
RoBink,
Kijk eens op : https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/ Kennis van mij heeft daarmee alle emails naar een Mac gekregen van de week. Ga er zelf ook even mee stoeien deze week.
efok ,
Die add on voor Thunderbird werkt niet meer in de huidige versie, heb hem 2 jaar terug gebruikt voor import uit Live Mail. Om hem nog te gebruiken moet er een oudere versie van Thunderbird draaien, helaas.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.