Vraag
Reacties
Bibi_boe
Level 1

Diverse apps werken niet meer via Ziggo Wifi (wel via 5G)

Ik loop tegen het probleem aan dat meerdere apps niet meer willen werken via wifi, op 5g geen probleem. Eerder hielp het om dhcp weer op stateful te zetten, aangezien het soms ineens weer gereset werd naar stateless. Nu maakt het geen enkel verschil waar het op staat. M'n mobiele data vliegt erdoorheen aangezien het niet alleen om de postnl app gaat maar bijv ook rtl nieuws. Ook krijg ik geen updates meer van life360. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
13 Reacties 13
Gio2903
Level 17

zet eerst eens het modem naar fabrieksinstellingen, dit wil nog wel eens helpen

Bibi_boe
Level 1
Topicstarter

Al gedaan.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Kun je de app Ping & Net downloaden op jouw smartphone en de volgende informatie toesturen via een privébericht?

 

  • Network Info
  • IPv4 Ping met ipv4.google.com ingevuld in invoerveld
  • IPv6 Ping met ipv6.google.com ingevuld in invoerveld
0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Ik heb je privébericht ontvangen. Zoals verwacht is internettoegang wel via IPv4 beschikbaar maar niet IPv6 en is de IPv6 LAN prefix onjuist, het gedeelte 4532 zou 4500 moeten zijn.

 

In recente gevallen waarbij dit probleem speelt helpt het om het modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen of de DHCPv6-server achtereenvolgens op 'stateful' en 'stateless' in te stellen waarbij je tussentijds én achteraf de instellingen opslaat. Pas deze instelling aan via de webinterface (192.168.178.1) en niet via SmartWifi web.

 

Je noemt in je privébericht ook foutmeldingen in diagnostiek, deze hebben echter niets met bovenstaande probleem te maken en worden soms onterecht getoond.

0 Kudos
Bibi_boe
Level 1
Topicstarter

Thanks. Maar dat heb ik allemaal al geprobeerd en lost het probleem niet op.

0 Kudos
Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Bibi_boe en welkom op de VodafoneZiggo Community,

 

Lastige situatie als ik het zo lees en de tip die @tobiastheebe geeft hoort het op te lossen. Voor mijn eigen beeldvorming, je hebt het aangepast via de webinterface en niet de app? Dat is een belangrijk verschil. Verder gaf je aan het modem terug te hebben gezet naar de fabrieksinstellingen, hoe heb je dat exact gedaan?

 

In sommige gevallen is het een tweede keer ndoig. Daarom wil ik het eens vanaf deze kant proberen. Wil je daarvoor onder je privé profiel je postcode en huisnummer plaatsen? Dan kan ik meekijken. Klik hier om naar je profiel te gaan.

0 Kudos
Bibi_boe
Level 1
Topicstarter

Smartwifi app werkt ook niet dus ingelogd op modem via browser. Van daaruit teruggezet naar fabrieksinstellingen en weer dhcp instellingen veranderd. Ik kan het ook wel vanuit connect care doen maar dat doet verder hetzelfde als wat ik thuis kan doen. Ik heb al meerdere keren naar stateful gezet, opgeslagen, terug naar stateless en opgeslagen. Geprobeerd op stateful te laten zoals voorheen de oplossing was. Het maakt niet uit.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Bibi_boe 

 

Jammer om te lezen dat de mogelijke oplossingen voor jou niks hebben opgeleverd 😞
Ik haak opnieuw @tobiastheebe eens aan in dit topic of hij met deze uitkomst weer hoe we dit verder kunnen aanvliegen.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

De eerder aangedragen suggesties (wisselen naar stateful DHCPv6 en vervolgens terug naar stateless DHCPv6 of fabrieksinstellingen terugzetten) hebben het probleem eerder opgelost in andere topics. Ik heb op dit moment geen andere suggesties.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

@Bibi_boe Ik heb intern ook even navraag gedaan hoe we dit kunnen uitzoeken.

Het volgende wil ik graag van je weten. Ervaar jij ook problemen op je Apple apparaat, of betreft dit enkel de Android apparaten? Dit omdat ik het eerder heb gehoord vanuit een connectie probleem met Android.

Wil je daarnaast je modem instellen op Statefull? Dus niet terugzetten naar Stateless! Herstart daarna het modem en reset ook je apparaten. Wil je de uitkomst hiervan laten weten?

Bibi_boe
Level 1
Topicstarter

Enige 🍎 apparaat hier is een ipad voor school. Daar staan geen van de apps op waar we problemen mee hebben. Ik doe niet vrijwillig aan 🍎.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Helder! 

Heb je de rest van mijn advies ook uitgevoerd? @Bibi_boe 

0 Kudos
Bibi_boe
Level 1
Topicstarter

Ja, helpt nog steeds niets...

0 Kudos