Be rt Het zal zo zijn dat deze Case in onderzoek wordt genomen.
Feedback hierover is er niet.
Stel het zou zo zijn dat ftp met DS-Lite goed zou moeten werken, wat ik geloof,
dan wil ik graag weten of er een Bug in het spel is en onder wat voor hardware/software omstandigheden of wellicht wel in het externe CGNAT aka AFTR, met impact voor alle klanten met DS-Lite.
Als ftp nooit zou kunnen met DS-Lite, dan wil ik dat uiteraard ook graag te weten komen. Ik heb nog geen bronnen gevonden die dit bevestigen.
Anders blijft het behoorlijk in het duister tasten als je iemand goed wilt helpen met een probleem. Dat de combinatie VPN en DS-Lite problemen geeft is genoegzaam bekend.
Dan weet je wat je maar het beste kan doen: overstappen op Ipv4. Net als wanneer iemand met DS-Lite Port Fowarding nodig heeft of IPv4 UPnP.
Zoals je weet ben ik er tegen bij elk akkefietje maar meteen te adviseren een overstap te maken naar IPv4.
efok ziet dat ook zo. Zo'n geadviseerde overstap gaat soms zonder te weten of het in de Case gaat over DS-Lite of Dual Stack. Dat maakt ook uit, voor wat je het beste kunt doen.
Er zijn zat gevallen, waarin blijkt dat die overstap niet nodig is of was omdat er een ander probleem was, dat niets te maken heeft met IPv6.
Een klant zomaar aan het lijntje houden bij een lastig probleem, vind ik, net als jij, geen goede zaak. Dit is bv wel gedaan door Mark Ziggo ism met klanten bij een lastig probleem in het DS-Lite CGNAT met grote impact. Liberty Global zei: geen Test Cases = geen probleem, zo vertelde Anne H mij destijds. Wat moet je dan?
Wat ik ook geen goede zaak vind, is, dat er onvoldoende kennisontwikkeling zou plaatsvinden over ins en outs van Ziggo IPv6, bij degenen die hier proberen het beste advies te geven in de technisch wat gecompliceerder ogende gevallen.
Die ontwikkeling van kennis stagneert bij te vroege overstap naar IPv4 en/of te weinig terugkoppeling van Ziggo over known issues, waar je rekening mee moet houden bij je advies.
Gr Han