Sinds zondagmorgen geen internet.
Eerst alle stappen doorlopen, maar zonder succes.
Daarna uitgebreid contact gehad via de chat.
Conclusie was dat de POA-554 misschien stuk was.
Vandaag een nieuwe POA-550 gekregen en aangesloten.
Helaas geen resultaat.
Alle aansluitingen losgemaakt muv de laptop en geprobeerd in te loggen.
Pagina niet te vinden.
Het lampje op de modem brandt knipperend wit.
tv werkt, maar zonder alle smart functies, en geeft de foutcode CS9996
Iemand een idee wat het wel kan zijn?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De genoemde LED-status komt mij niet bekend voor. Heb je een nieuwe voedingsadapter bij het nieuwe modem ontvangen en zo ja, heb je deze ook vervangen? Bij een storing of werkzaamheden buitenshuis is meestal in het geheel geen signaal aanwezig, dus ook geen DVB-C.
Een passief onderdeel als een splitter gaat zelden defect, in dit geval zou je ook geen TV meer kunnen kijken. Feit dat dit nog wel lukt geeft aan dat i.i.g. inkomend signaal aanwezig is.
Het lijkt erop dat het modem niet door de opstartprocedure komt, nog voordat de verbinding wordt opgebouwd. In dit geval is te verwachten dat de webinterface onbereikbaar is. Heb je het modem al eens een minuut stroomloos gemaakt als onderdeel van "alle stappen doorlopen"?
Hi @Ptr ,
Zou je foto´s kunnen delen van het AOP/ coax aansluitpunt, splitters en bekabeling?
Heb je al zowel 192.168.100.1 als 192.168.178.1 geprobeerd om op het modem in te loggen?
(snel) knipperend wit? dan is je modem defect
Sorry voorde late reactie. Ik ben nu op een plek met internet…..
Ja, heb ik ook geprobeerd. Ook de resetknop gebruikt.
Bij een eerste reset poging kwam nog een scherm in beeld. Bij een volgende poging nog een soort zandloper. Daarna niets meer.
Foto’s heb ik nu niet hier. Deze wel in de chat van zondag verstuurd en volgens de man van Ziggo zag dat er goed uit.
192.168.178.1 wel en dat werkte in het verleden goed.
De 192.168.100.1 niet geprobeerd. Kan ik doen als ik weer thuis ben.
Het licht knippert langzaam wit. Volgens de site van Ziggo betekent dit:
‘Een wit (knipperend) lampje geeft aan dat het modem nog aan het opstarten is of online is en goed werkt.’
Bij de Sagemcom F3896 werkt 192.168.100.1 hoe dan ook niet als het modem in router mode is ingesteld en eerder een continu witte status-LED toonde. Zoals ik eerder aangaf lijkt het modem vast te lopen in de opstartprocedure. Als stroomloos maken van het modem dit niet oplost, dan zal een modem swap nodig zijn. Een moderator (Ziggo-medewerker) kan dit in orde maken.
Dankjewel #tobiastheebe, ik wacht de reactie van een moderator af.
Goedendag @Ptr Als het modem op deze manier wit blijft vertonen, blijft die inderdaad hangen in zijn proces. Een nieuw modem is toegestuurd, per mail volgt de bevestiging en de track and trace zodra het modem verzonden is. Het oude modem vragen wij retour, hier volgt nog los een retourdoos voor. Laat je ons weten hoe het verloopt zodra je het nieuwe modem aangesloten hebt?
@Ryan , dankjewel doe ik.
Goedenavond @Ryan
Vandaag de nieuwe modem ontvangen en aangesloten.
Helaas geen succes. Geen wifi en geen internet.
Met een kabel op de laptop aangesloten en naar 192.168.178.1 gegaan. Dit resulteert in de melding: Pagina niet gevonden.
Alle kabels muv de verbinding met de laptop losgemaakt en opnieuw opgestart. Geen resultaat.
Het lampje op de modem brand wit met om de 12 tot 15 se.c. een onderbreking.
Ik krijg steeds meer de indruk dat er toch iets buitenshuis aan de hand is. Ondanks dat we wel gewoon tv kunnen kijken.
Graag snel een oplossing want het wordt nu wel vervelend.
De genoemde LED-status komt mij niet bekend voor. Heb je een nieuwe voedingsadapter bij het nieuwe modem ontvangen en zo ja, heb je deze ook vervangen? Bij een storing of werkzaamheden buitenshuis is meestal in het geheel geen signaal aanwezig, dus ook geen DVB-C.
ik vermoed inderdaad dat de voeding het probleem is, probeer dus inderdaad het nieuwe modem aan te sluiten met de nieuwe voeding.
bij signaalproblemen blijft het modem geel/rood/blauw knipperen
Had ik niet gedaan. Ga ik alsnog proberen.
@tobiastheebe en @Gio2903 , dit was het probleem.
Heeft bijna een week gekost om het op te lossen! Maar het is gelukt.
Hartelijk dank voor allen die hebben bijgedragen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.