LS.
In mijn gevecht tegen "Spam" (dat ik waarschijnlijk nooit ga winnen) heb ik sinds 11-11-2025 in mijn Spambox 311 berichten staan, berichten rechtstreeks in de Spambox en berichten door mij uit de Inbox verplaatst naar de Spambox.
Ik heb ergens (?????) gelezen dat na een bepaalde periode de provider i.c. Ziggo deze spambox zal ledigen. Als dat waar is, wanneer gebeurt dat dan, en zo niet wanneer moet ik mijn Spambox dan ledigen?
Ik heb een hardnekkige afzender genaamd TNO, alias Nationale Telecom Onderzoeker, alias NTO team Nederland, alias wat ever maar wel telkens TNO in het adres, maar ook telkens onder @gmail.com, ook iedere keer voorafgaand aan een combinatie van cijfers en/of letters. Deze afzender is op een of andere manier de provider Ziggo te slim af waardoor deze afzender telkens in mijn Inbox terecht kan komen.
Wie kan mij met deze twee vragen op weg helpen, misschien Ziggo zelf
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ziggo reageer hier wel degelijk op, maar de Spamfilters worden om de zoveel tijd ververst omdat het anders volloopt, en beste oplossing blijft:
Kijk in de ongewenste/spam map voor de gewone mailtjes en sleep deze naar de inbox.
Kijk in je gewone inbox voor Spam mail en verplaats/verschuif deze naar de Ongewenste/Spam Map
Deze vraag is al meerdere keren langs geweest maar Ziggo reageerd hier niet op.
Je kan wel in de web mail een regel maken om bij terugkerende strings in bepaalde mail berichten dat deze verplaatst worden naar de spam map.
zie oude topics over dit onderwerp.
Ziggo reageer hier wel degelijk op, maar de Spamfilters worden om de zoveel tijd ververst omdat het anders volloopt, en beste oplossing blijft:
Kijk in de ongewenste/spam map voor de gewone mailtjes en sleep deze naar de inbox.
Kijk in je gewone inbox voor Spam mail en verplaats/verschuif deze naar de Ongewenste/Spam Map
Er zijn heel veel topics over dit onderwerp geweest en er is nooit een antwoord van Ziggo hier op geweest en het vollopen van spamfilters kan zijn maar waarom doen andere mailservers dan wel hun werk goed. Als er bij een mail aangegeven is dat dit geen spam is en deze komt meerdere keren gewoon weer terug in de spam folder lijkt mij dat toch een beetje vreemd.
Ik heb op spam topics ook nog nooit een reactie gezien van een moderator, behalve dan tips die niet of nauwelijks werken. En bij KPN zullen dan ook de spamfilters wel om de zoveel tijd ververst worden, maar daar kan het blijkbaar wel zonder problemen.
Beste Dave,
hoe kan ik nu zien/merken dat mijn probleem serieus genomen wordt. Dagelijkse belastering door steenvaste afzenders die telkens de kwaliteiten van spamfilters Ziggo kunnen omzeilen, dat zet mij aan het denken dat ik i.c alle Ziggo e-mail klanten aan hun lot overgelaten worden en maar moeten doen met de minder deskundigheid van de medewerkers van Ziggo.
Ik hoop op een passend antwoord om dat gevoel weg te kunnen nemen. Zoals ik al eerder memoreerde, mijn spambox is vanaf 11-11-2025 gevuld met 350 berichten die ik om redenen??? moet laten staan om het zgn. Ziggo filter het werk kunnen laten uitvoeren.
Hoe zie ik dat het filter aan het werk is en wanneer wordt die box geledigd?
Ongewenste mails die "Ziggo inhoud" betreffen stuur ik op verzoek door naar abuse@ziggo.nl ook vanuit dat adres van Ziggo krijg ik 0,0000 respons.
Wanneer kan ik weer zonder ergernis mijn mailbox openen zonder al die "viezigheid"?
@APK1 Dit topic wordt altijd door medewerkers gelezen en door hun naar de juiste afdeling gecommuniceerd, maar is de Afdeling Abuse die hier in wat moet beteken en dat gaat soms tijd goed, maar de laatste weken is het drama. Ni zijn er ook nog hacks geweest en als je gegevens met mail en nummers bekend zijn is er Spam zo gemaakt en elke keer dezelfde bijna. Slepen van Postvak in naar Spam/Ongewenst en nu gewone mail van Spam/Ongewenste Mail slepen naar Postvak in. Meer kan je niet doen.
@brokling Ik geef jullie echt gelijk en iemand die wel behoorlijk wat aanvaringen heeft gehad @Bert die geeft ook al aan dweilen met kraan open, topic’s genoeg maar Abuse en Spam helaas is er gewoon geen goede oplossing. Misschien kan @Bert nog aanvulling en tips geven.
Goedemorgen allemaal en fijn dat jullie zo behulpzaam zijn voor @APK1
Het behouden van je spambox is niet nodig, verslepen is voldoende, dus je mag deze gewoon zelf legen (als je zeker weet dat er geen betrouwbare mails tussen zitten).
Spam/phishing blijft een lastige kwestie, gezien wij er niet veel meer aan kunnen doen dan wat er in dit topic door de leden al wordt gedeeld.
Ik sluit me ook bij de laatste reactie van @Dave aan dat het verslepen van de mail de enige optie is, naast het instellen van je email filters. Houd er rekening mee dat dat wel maatwerk is en je moet oppassen dat je niet iets instelt wat ook goede mails kan filteren.
@brokling geeft ook aan dat het gebruiken van een filter regel hier goed zou zijn, dus adviseer ik je om daarmee aan de slag te gaan.
Voor zover mij herinner worden de Prullenbak en Spambox tussen de 14 dagen en maand automatisch geleegd.
Net nog in de spambox gekeken en deze heeft de laatste 14 dagen er nog in staan , geloof me er hebben er heel veel meer in gestaan
Ik kan me spam/ongewenst en ook me Postvak In zelf instellen met legen @Sjaqie
Dan gebruik ik de mail van me Macbook Air M4 13 inch
Er zijn Mail programma's die dit kunnen, vroeger kon je met Pop Server kiezen op de server laten of vinkje uit en verwijderen, met IMAP geen idee gaat automatsch.
Gebruik POP en kijk eerst mijn mail na en sleep alles naar wat spam is naar de Spambox en omgekeerd voor binnenhalen op mijn Outlook op PC. Volgens mij kan jezelf nu niets zelf meer instellen over hoelang het inde Prullenbak en Spambox blijft staan.
Kan iemand mij aangeven wat de functies zijn van:
En kan iemand mij aangeven wat de verschillen zijn
En als laatste kan iemand aangeven waarom bij Ziggo de punten 1, 2 en 3 niet functioneren
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.