Vraag
Reacties
Oplossing
AvNW
Level 2

Hoe kan ik een oud e-mailadres van niet meer bestaand account verwijderen?

Mijn oude emailadres ..................@ziggo.nl is gehackt en wordt slechts misbruikt voor spam en oplichtingstrucs. Het emailadres hangt echter onder een account dat een aantal jaren geleden is opgeheven en dus niet meer bestaat. Ik kan het maildres ..................@ziggo.nl via Ziggo webmail bereiken, maar niet opheffen of het wachtwoord veranderen. Klantenservice heb ik inmiddels een aantal keren gebeld. Zij geven aan niets te kunnen doen omdat het emailadres niet gekoppeld is aan een klantnummer. Dit is in tegenspraak met het beleid van Ziggo om het account na 6 maanden af te sluiten. Ik heb nog wel het oude klantnummer waar het oude mailadres  ................@ziggo.nl aan is gekoppeld. Hopelijk kan iemand van Ziggo mij definitief van het probleem afhelpen. Met vriendelijke groet, AvN.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Yes, dankjewel! De gegevens kon ik nog achterhalen. Het verzoek om dat mailadres onder het oude klantnummer te verwijderen is bij deze uitgezet. Binnen een paar dagen is dit allemaal afgehandeld, dank voor het melden 🙂

Bekijk in context

AvNW
Level 2
Topicstarter

Cecilia bedankt voor jouw antwoord. Mijn probleem is verholpen.

Bekijk in context

18 Reacties 18
anoniemforum
Level 19

alleen een moderator (medewerker) kan het e-mailadres verwijderen

0 Kudos
Bert
Level 21

"Dit is in tegenspraak met het beleid van Ziggo om het account na 6 maanden af te sluiten."

Het beleid is en dat is een afspraak tussen providers, als je een abonnement opzegt, dat een emailadres nog minimaal 6 maanden blijft bestaan.

0 Kudos
AvNW
Level 2
Topicstarter

Precies, en ik hoop dat een moderator mee leest en dit voor mij gaat oplossen. Telefonisch is het niet gelukt om het voor elkaar te krijgen. Ik heb inmiddels tijdens diverse tel. gesprekken 3 uur aan de lijn gehangen.

Bert
Level 21

@AvNW Ik schreef minimaal 6 maanden en dat kan dus ook 6 jaar zijn.

Een Ziggo forum medewerker kan de juiste mensen bereiken om een niet meer gekoppeld emailadres af te laten sluiten.

0 Kudos
AvNW
Level 2
Topicstarter

Dank je Bert. Hierbij een een beroep op "Ziggo forum medewerkers". Laat onderhavig probleem een uitdaging zijn. Zoals eerder gezegd, via de Ziggo Helpdesk tot nu toe geen oplossing. Ik hoop dat het gaat lukken want ik wordt hoorndol van alle spam. Ik ben benieuwd.

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Dag @AvNW en welkom op de Community! Als we het oude account erbij moeten zoeken, helpen wij je graag verder.

Zou je voor mij het oude klantnummer en het mailadres in het profiel willen plaatsen? Klik hier om naar je profiel te gaan. Dan kan ik deze opzoeken en laten verwijderen. 

0 Kudos
AvNW
Level 2
Topicstarter

Ik kan de gegevens niet invullen omdat de invoervelden geen bijzondere tekens accepteren. Waar moet ik e.e.a. invullen ?

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Als mailadres zijnde mag je de @ wel als a doen en de . als p. Dan moet het wel lukken, het klantnummer moet zonder issue vermeld kunnen worden.

0 Kudos
Bert
Level 21

@AvNW In Persoonlijke opmerkingen (privé) en dan de @  als AT en de . als PUNT

tobiastheebe
Level 20

Eventueel kun je het mailadres bij 'Wat is je mobiele nummer? (privé)' vermelden, dit veld accepteert wel speciale tekens.

AvNW
Level 2
Topicstarter

Gelukt. Ik heb de gegevens ingevuld bij mobiel nummer privé. Ik wacht de reactie af.

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Yes, dankjewel! De gegevens kon ik nog achterhalen. Het verzoek om dat mailadres onder het oude klantnummer te verwijderen is bij deze uitgezet. Binnen een paar dagen is dit allemaal afgehandeld, dank voor het melden 🙂

AvNW
Level 2
Topicstarter

Alvast bedankt, ik wacht af.

0 Kudos
AvNW
Level 2
Topicstarter

Goede morgen, het oude account is geblokkeerd. Mijn probleem is dus opgelost. Bedankt voor de actie.

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Dat is mooi vlot geregeld @AvNW! Toevallig wilde ik net de status controleren, maar jij bent mij voor! Dank voor je berichtje hier 🙂

0 Kudos
AvNW
Level 2
Topicstarter

Cecilia, ik zou zeggen: controleer het nog even voor de zekerheid. Is alleen het e-mailadres geblokkeerd of is het complete account opgeheven ?

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Het ticket voor je gecheckt @AvNW. De mailbox is gelockt. Dit zorgt er dus voor dat het e-mailadres niet meer toegankelijk is. Met verloop van tijd zal het account in zijn volledigheid worden opgeheven middels een cleaningsactie. 

0 Kudos
AvNW
Level 2
Topicstarter

Cecilia bedankt voor jouw antwoord. Mijn probleem is verholpen.