Goedemiddag,
Ik heb een vraag over het instellen van 2.4ghz, voor de typerende slimme apparaten. Ik dacht dat ik het wel aankon maar ik heb toch jullie hulp nodig. Om namelijk het volgende: de website http://192.168.178.1/ stuurt mij telkens terug naar de eerste installatie van het modem.
Ik wil graag naar de inlogpagina, want mijn modem is al geïnstalleerd en heeft dus geen nieuw wachtwoord nodig, maar kan het tot heden nog niet vinden. http://192.168.178.1/common_page/login.html , deze pagina geeft een 404 foutcode.
dit is wat ik te zien krijg of de 404 foutcode. Daarnaast heb ik ook gelezen dat het in de smartwifi app / site kan, echter krijg ik bij kopje "Apparaten" niet het kopje "optimaliseer netwerk" te zien. Ik heb hierin geprobeerd mijn modem opnieuw op te starten of dat zoiets opwekt. Dat werkte niet. Ik heb nog gezocht op de smartwifi site naar "draadloze instellen" maar kom niet verder dan wps.
Ik dacht dat ik vaardig was maar toen het tijd werd om "wat is wps" te Googlen, wist ik dat ik beter jullie kon inschakelen. Ik hoop daarom dat jullie het verlossende antwoord hebben waar ik moet zijn om mijn wifi tijdig naar 2.4ghz te zetten.
Mooie dag!🤗
Opgelost! Ga naar oplossing.
De installatiewizard moet worden doorlopen alvorens je kunt inloggen op het modem.
Je hoeft geen nieuw wachtwoord in te stellen, het wachtwoord kun je vinden op je modem.
Er zijn ook twee andere manieren om in te loggen op je modem:
- Smartwifi browser/web: https://smartwifiweb.ziggo.nl
- Smartwifi app: Deze kun je vinden in de Play Store en App Store. Zie ook: Ziggo SmartWifi app: haal meer uit je wifi-verbinding
Voor verbinden van een apparaat dat alleen 2,4 GHz ondersteunt, volg onderstaande stappen:
Zie ook Budgetlampen werken niet? Probeer deze alternatiev... - Ziggo Community
Verbinden via WPS raad ik af.
De installatiewizard moet worden doorlopen alvorens je kunt inloggen op het modem.
Je hoeft geen nieuw wachtwoord in te stellen, het wachtwoord kun je vinden op je modem.
Er zijn ook twee andere manieren om in te loggen op je modem:
- Smartwifi browser/web: https://smartwifiweb.ziggo.nl
- Smartwifi app: Deze kun je vinden in de Play Store en App Store. Zie ook: Ziggo SmartWifi app: haal meer uit je wifi-verbinding
Voor verbinden van een apparaat dat alleen 2,4 GHz ondersteunt, volg onderstaande stappen:
Zie ook Budgetlampen werken niet? Probeer deze alternatiev... - Ziggo Community
Verbinden via WPS raad ik af.
Heyy @tobiastheebe bedankt voor je respons. Ik voel me zo dom, ik heb straal over de hele grote knop "Overslaan" gekeken. 😅 Sorry en bedankt voor je tijd en reactie! Wordt gewaardeerd.
Geen probleem, dat kan iedereen overkomen. Ik wist niet dat het (tegenwoordig?) mogelijk is om de wizard over te slaan. Mocht je nog ergens tegenaan lopen w.b. 2.4 GHz of iets anders, laat het gerust weten.
Hoi tobiastheebe,
Ik zat met hetzelfde probleem met het aanmelden voor een camera. Het werkt inmiddels, maar heb nog 1 vraag.
Ik moet, na activering het 5ghz netwerk weer aanzetten en opslaan.
Maar moet ik de kanaaloptimalisatie niet terug aanzetten op geselecteerd?
Iig bedankt voor je tip en alvast voor je reactie.
Kanaaloptimalisatie kan op bepaalde apparatuur (waaronder camera's) instabiliteit veroorzaken, mijn advies is daarom om deze functie uitgeschakeld te laten.
Ok,duidelijk. Bedankt.
Ik heb een soortgelijk probleem. Heb sinds kort een Wifi 6 Sagemcom modem en deze volgens de instructie geïnstalleerd. Aangezien ik via Google Home en de LSC app allerlei zaken in mijn huis heb geautomatiseerd het nieuwe modem dezelfde naam en SSID gegevens als mijn "oude" modem om deze niet allemaal te hoeven aanpassen. Ik heb dit dus gedaan via http://192.168.178.1 in het nieuwe modem en opgeslagen. Als ik nu weer inlog met website http://192.168.178.1/ op het modem stuurt deze mij weer telkens terug naar de eerste installatie van het modem met het verzoek in te loggen met mijn wachtwoord. Dit is dus het wachtwoord wat ik aangepast heb maar ik krijg nu telkens de melding wachtwoord onjuist! Ook met het originele wachtwoord van het nieuwe modem hetzelfde! Ik heb geen idee hoe ik nu verder moet!!!!
In dit geval is terugzetten naar fabrieksinstellingen noodzakelijk, houd de RESET-knop aan de onderkant van het modem ~30 seconden ingedrukt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.