Vraag
Reacties
bernievisser
Level 1

Hoe zet ik poorten 1194 & 7201 open?

Beste,

Ik heb thuis een recorder die een melding door stuurt naar een app op de telefoon.

Helaas werkt dit niet en na wat testen en bellen met de leverancier, gaven ze aan dat bij ziggo de poorten 1194 & 7201 geblokkeerd worden. Ik heb poorten 1194 & 7201 open gezet in het modem, maar met de poort tester blijft deze 'dicht' aangeven. Is er een mogelijkheid om deze wel open te zetten? dit kan namelijk niet verandert worden in de recorder/app. We hebben Ziggo gebeld, maar deze gaven aan meer info in de comunity te krijgen.

Alvast bedankt!

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
6 Reacties 6
tobiastheebe
Level 20

Poorten 1194 en 7201 worden niet geblokkeerd en poorten openzetten voor uitgaande verbindingen is niet nodig. Waarschijnlijk heb je port forwarding ingesteld, dit is voor inkomende verbindingen. Je kunt deze regels verwijderen.

• Kun je alle opties behalve 'Firewallbeveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall?
  • Om welk merk + type recorder (DVR/NVR) gaat het?
  • Kun je de instellingen van de DVR/NVR m.b.t. het netwerk en meldingen naar de app laten zien?
0 Kudos
bernievisser
Level 1
Topicstarter

We hebben inderdaad de port forwarding ingesteld maar dan moet de test toch 'open' aangeven als deze niet geblokkeerd worden? 

Merk type recorder: TVN-1204CS (Truvision)

Instellingen in het netwerk is allemaal correct. De meldingen lopen via het Ultrasone platform van Aritech.

De verbinding met de app werkt (beelden op telefoon via 5G). Ultrasync verbinding werkt, maar de meldingen worden niet verzonden naar de app.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Omdat de NVR zelf niet luistert op deze poorten blijven ze gesloten in de test. Port forwarding heeft in dit geval geen nut. In UltraSync-Whitepaper_Sept2025.pdf lees ik dat voor NVR's de poorten UDP 1194 en TCP 443 gebruikt worden, over poort 7201 kan ik niets vinden. Feit dat de live feed werkt via 5G geeft aan dat poort 1194 bereikbaar is, poort 443 wordt alleen voor firmware updates gebruikt.

Kun je naar de firewall-instellingen kijken?

0 Kudos
bernievisser
Level 1
Topicstarter

Ok dank voor je reactie, .. hierbij nog even een schermprint van de firewall settings, deze zou je alle twee uitzetten? Wat is de impact daarvan?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

IP flood detection kan inderdaad voor zowel IPv4 als IPv6 uitgeschakeld worden. Dit is een verouderde instelling die soms ten onrechte verbindingen blokkeert.

0 Kudos
bernievisser
Level 1
Topicstarter

ok, gaan we dat testen, thx