Beste Ziggo vrienden :),
Even een vraag: ik heb de spullen van het smartwifi modem ontvangen. Ik ga van Coax naar glasvezel.
Nu moet ik een soort opzet kastje plaatsen over het glasvezel modem. Maar wat ik ook probeer ik krijg het kastje niet over het glasvezel modem heengeklikt. Het laatste stukje wil maar niet lukken waardoor deze dus niet klikt.
Op het glasvezel modem zit een blauw mechanisme aan de onderkant. Deze zou volgens de Ziggo beschrijving automatisch opzij moeten klikken wanneer je het kastje eroverheen schuift. Ik heb het ook het bovenste klepachtige stukje al ingedrukt om te kijken of het dan wel lukt. Maar ik moet echt heeeel veel kracht zetten en dan nog lukt het niet om het eroverheen te klikken. Ik heb ook een foto bijgevoegd van het opzetkapje/kastje. Doe ik nou iets verkeerds of moet ik iets anders doen. Wellicht dat één van jullie een idee heeft....
Bij voorbaat dank.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het is inmiddels gelukt. Ik heb het kastje met brute kracht er overheen geklikt. Hoorde hier en daar wel wat gekraak maar het is gelukt. Bedankt voor jullie reacties en tips 👍
Het kastje aan de muur is geen glasvezelmodem maar alleen een aansluitpunt (FTU). Het glasvezelmodem is de Sagemcom F5685 die je samen met de kap hebt ontvangen in het installatiepakket. Heb je wel het zwarte dopje verwijderd aan de binnenkant van de kap?
Wat ik uit de beschrijving lees is dat de afdekkap omhoog moet worden geschoven, waardoor de aansluiting onder zichtbaar wordt.
Ja ik bedoel dat het opzetkapje over het aansluitpunt geplaatst moet worden.
Ik heb dat dopje inderdaad verwijderd. Maar ik kan 'm dus niet helemaal omhoog schuiven.
Dat blauwe kapje onderin het aansluitpunt wordt vanzelf opzij geschoven staat in de beschrijving.
Moet ik daar misschien nog iets mee doen ?
Met het blauwe klepje hoef je niets te doen. Kun je een foto plaatsen van de binnenkant van de kap en het (blauwe klepje op het) aansluitpunt? Ik vermoed dat er in het aansluitpunt of de kap iets scheef staat door het (teveel) kracht uitoefenen.
Ik weet niet of het zo goed te zien is, maar dit is de onderkant van het aansluitpunt.
Kun je ook een foto plaatsen van de binnenkant van de kap? Je kunt proberen het blauwe klepje iets naar voren/achteren te duwen om te controleren of dit wel vrij kan bewegen.
Dit is de handleiding die erbij zit.
Dat klopt, ik ben benieuwd hoe de andere kant van de kap er bij jou uit ziet c.q. of de connector van de patchkabel nog wel op de juiste plek zit.
Ben nu niet thuis. Zal straks even een foto uploaden
ik loop hier soms ook tegenaan, je kunt het blauwe kapje met een schroevendraaier eraf duwen. vaak lukt het daarna wel, wat ook wel eens helpt is de kap een beetje heen en weer wiebelen naar links en rechts en voorzichtig naar boven duwen terwijl je dat doet. het is in de meeste gevallen simpel, maar niet altijd helaas
Het is inmiddels gelukt. Ik heb het kastje met brute kracht er overheen geklikt. Hoorde hier en daar wel wat gekraak maar het is gelukt. Bedankt voor jullie reacties en tips 👍
Brute kracht is zelden wenselijk en zeker niet met glasvezel, maar fijn om te lezen dat het gelukt is.
Mooi dat het is opgelost, maar het lijkt een alles behalve een plug-and-play-situatie.
Het zou plug-and-play moeten zijn, wel een paar extra stappen t.o.v. een reguliere installatie: Internet en wifi installeren | Klantenservice | Ziggo.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.