Hallo
sinds enige tijd komen mails met bijlagen traag binnen .. en als ze binnen zijn kan ik deze niet meteen open er word eerst gevraagd waar ik deze wil opslaan
is dit een foutieve setting in de iPhone en iPad ?
groet
Freddy
Hi @Offshore
Dat gaat niet heel handig met je mailbox zo. Gebruik je op je iPhone en iPad een e-mailprogramma en zo ja welke? Gebruik je wel eens Ziggo webmail? Zo ja, werkt het daar wel goed? Zo nee, zou je dat eens willen checken. We horen graag van je!
Hallo
op de webmail gaat het wel snel en dan kan ik deze ook meteen openen ipv dat ik het eerst moet downloaden en opslaan
groet
Freddy
Welk mail programma gebruik je op de iPhone en iPad @Offshore Mogelijk zijn er andere gebruikers die deze programma's ook gebruiken en een tip voor je hebben. Nu het in webmail wel gewoon werkt weten we zeker dat er met je e-mail account zelf niets aan de hand is.
Ik gebruik de Apple mail programma
https://www.iculture.nl/gids/voorvertoning-iphone-ipad-mac/
Heb je voorvertoning op je apparaat staan? Dit staat sinds IOS 26 en iPad 26 ook op de iPhone en iPad.
Als je het document opent gaat dit via voorvertoning. Hier kun je kiezen wat je met het document wil door rechtsboven op het vierkantje met de pijl naar boven te klikken. Je kan het document overigens hier ook bewerken als je wilt.
Wil je niets met het document kun je linksboven op Mail klikken en dan sluit het document automatisch en ben je weer terug in Apple mail.
Het document blijft als bijlage van de mail.
Zie ook de uitleg op iculture.
Hallo
bedankt , ik heb niks op Voorvertoning staan …
groet
Freddy
Goedendag @Offshore
Bedankt voor de opheldering. Hoe staat het ermee rondom je iCloud opslag? Heeft deze nog genoeg ruimte?
We horen graag nog van je!
Hallo
daar heb ik genoeg van
groet
Freddy
Hi @Offshore , als je de betreffende bijlage ingedrukt houdt, krijg je dan wel meer opties naar voren? Je zou eens bij deze instelling van het Apple mailprogramma kunnen kijken: Preferences (/voorkeuren) > Account > Download attachments
Hallo
ik kan deze setting niet vinden …
groet
Freddy
Als je de bijlage opent gebeurt dit met de app voorvertoning. ( nieuw sinds iPadOS 26)
Als je de geopende bijlage weer wilt sluiten zonder deze op te slaan kun vanaf de onderkant van het scherm naar boven vegen en dan sluit de bijlage weer. Er wordt dan niets opgeslagen en de bijlage blijft aan de mail gehecht.
Bedankt
maar verklaard dit het traag openen / binnenkomen van de bijlage ?
en ik moet eerst de keuze maken
voordat ik de bijlage open zie
denk inderdaad dat dit iets heeft te maken met de nieuwe iOS
groet
Freddy
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.