Vraag
Reacties
markell
Level 2

Internet valt meerdere keren per dag weg

Mijn modem staat in bridge stand.

Heeft altijd zonder problemen gewerkt.

Maar sinds een paar weken stopt meerdere keren per dag het internet.

Eigen wifi routers resetten lost het niet op. Ziggo modem resetten wel.

De Ziggo Servicescan https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/service/smart-troubleshooter geeft aan

Internet is de laatste 24 uur traag en kan af en toe uitvallen

Er is geen goede internetverbinding

Na de model/kabel check geeft hij als oplossing om een monteur in te plannen.

Alleen lijkt het scherm vast te lopen en kan ik geen monteur inplannen.

Iemand nog ideeën of een moderator die nog wat checks kan doen. Is een monteur de enige oplossing en zo ja kan iemand die voor mij inplannen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
11 Reacties 11
Lucas01
Level 13

Hi @markell ,

Kun je een foto maken van het AOP/ coax aansluitpunt? Waarschijnlijk zit daar (een deel van de) oorzaak.

Een moderator kan ook een monteur voor je inplannen, andere optie is via de chat: ziggo.nl/chat 

0 Kudos
markell
Level 2
Topicstarter

Deze is een paar jaar geleden door een Ziggo monteur vervangen.

IMG_7330.jpeg

0 Kudos
Bert
Level 21

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @markell,

Fijn om te horen dat je lange tijd zonder problemen gebruik hebt kunnen maken van je internetverbinding. Dat het de afgelopen weken slechter gaat en zelfs wegvalt, is natuurlijk niet de bedoeling. Ik help je hier dan ook graag bij.

Ik heb je verbinding op afstand gecontroleerd en zie dat het downstream signaal dat binnenkomt op je modem veel te zwak is (-22,7 dBmV low en -16,4 dBmV high). Hierdoor degradeert de verbinding, wat de problemen verklaart. Dit probleem zie ik niet op wijkniveau terug, dus ik vermoed (en hoop) dat je in de wijkkast buiten op een te lage tap bent aangesloten. Een monteur kan dit controleren en, indien nodig, aanpassen en het signaal opnieuw inregelen zodat het weer goed binnenkomt op je modem.

Ik heb alvast een afspraak voor je ingepland. Hier zijn geen kosten aan verbonden, tenzij je extra werkzaamheden laat uitvoeren. Meer informatie daarover vind je [hier]. Let er wel op dat er iemand thuis is tijdens de afspraak, anders worden er voorrijkosten van € 35,00 in rekening gebracht.

De afspraak staat gepland op maandag 27 oktober, tussen 08:00 en 11:00 uur. Liever een andere datum of tijd? Je kunt de afspraak eenvoudig wijzigen via je Mijn Ziggo-account of via de Vodafone & Ziggo app.

Ter aanvulling:
Wil je nog een foto plaatsen van de achterkant van het modem waarop de coaxkabel zichtbaar is? Dan kunnen we controleren of er een demper tussen zit die mogelijk het zwakke signaal veroorzaakt.

Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten. Ik hoor ook graag van je nadat de monteur is geweest, zodat we kunnen bevestigen dat alles is opgelost.

markell
Level 2
Topicstarter

@Jesse bedankt voor je hulp en fijn dat er monteur gestuurd wordt. Hierbij nog de gevraagde foto.

IMG_7333.jpeg

Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor de foto! Inmiddels is de monteur bij je langs geweest en heeft hij helaas moeten vaststellen dat er sprake is van kabelschade. De melding is doorgezet naar de aannemer om de schade te herstellen. Er is een e-mail naar jou gestuurd met contactgegevens van de aannemer, zodat je hen ook naar de status kunt vragen. Uiteraard houden we het op de achtergrond zelf ook in de gaten.

0 Kudos
markell
Level 2
Topicstarter

@Vincent  vandaag is de aannemer aan de slag geweest. Er was flinke kabelschade en de kabel in de straat is vervangen. Het signaal is inmiddels verbeterd maar te krachtig. De monteur heeft een splitter gegeven wat het signaal iets gedempt heeft maar het is nog steeds te hoog. Omdat 2 splitters niet mogen omdat dan het upstream signaal zwakker wordt heeft hij mij gevraagd aan Ziggo te vragen een demper op te sturen. Kan jij die opsturen? Andere waardes in de modem zien er goed uit.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Een te hoge signaalsterkte op het AOP moet in de EV (straatkast) aangepast worden, niet binnenshuis achter het AOP. Ziggo stuurt geen signaaldempers toe. De forward path attenuators die eerder door monteurs geplaatst werden zijn ongeschikt voor DOCSIS 3.1-modems zoals de Sagemcom F3896, hiervoor is helaas ook alternatief met moderne specificaties (204/258 MHz diplex). Er zijn ook wideband attenuators, maar die dempen de downstream als upstream met dezelfde waarde, wat in dit geval niet wenselijk is. Een splitter heeft hetzelfde effect als een wideband attenuator. De upstream power op het modem wordt hiermee juist hoger.

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Dag @markell dat is helaas weer te veel van het goede, maar wel fijn dat het nu veel beter gaat dan het voorheen was. Hiervoor moeten we inderdaad een monteur toesturen die rondom de eindversterker gaat kijken. We hebben een monteur ingepland, als deze niet uitkomt, kan je de agenda online en vanuit de mail zelf naar voorkeur wijzigen.

tobiastheebe
Level 20

[...] hiervoor is helaas ook geen alternatief met moderne specificaties [...]

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @markell 

Ik zie dat onze monteur gister werkzaamheden heeft uitgevoerd en het signaal iets heeft verzwakt omdat deze te hoog binnen kwam.
We zijn benieuwd wat nu je ervaringen zijn. Kun je dat eind deze week laten weten? 🙂