Hoi,
Voor dat ik bij Ziggo een abonoment had, zat ik bij KPN voor 3 jaar op mijn huidige adres, en had ik nooit problemen met mijn netwerk en de connecties.
Ik ben sinds Juni naar Ziggo overgestapt, en heb sinds augustus constante problemen met het Netwerk (LAN + Wi-Fi).
Ik ben een live streamer, en stream regelmatig op Twitch. Sinds augustus heb ik regelmatig dat ik tijdens het streamen volledig mijn netwerk verlies. Ik heb Ziggo hierop ingelicht in september, en kreeg hiervoor een monteur. Deze kon niks vinden in de metingen, en ze hebben hiervoor een nieuwe modem geinstaleerd om dit mogelijk te verhelpen.
Na 2 weken weer goed te zitten begonnen de problemen weer. Ik heb hierbij op en aan er mee gezeten tot ik wederom Ziggo hiervoor melden.
Wederom heb ik een monteur gekregen en heb een nieuwe modem gekregen, echter was op de zelfde avond weer dat mijn netwerk er uit ging.
Ik heb toen er aan gedacht in om de modem setting te controleren, via mijn ip, een connectie test te doen, hierbij krijg ik constant de melding dat mijn ethernet niet in orde is!
Is er enige manier om dit op te lossen??
vind het vreemd dat het jaren goed gaat bij KPN, en dat het nu niet in orde is bij Ziggo.
Deze 'foutmelding' duidt lang niet altijd op een probleem en wordt bijvoorbeeld ook getoond voor apparaten die maximaal 100 Mbps ondersteunen zoals de Next Mini. Op de pagina 'Connected devices' kun je controleren waarop de melding betrekking heeft.
Goedendag @Hiita en welkom op de Community! Zeker met het streamen is het wel van belang dat je netwerk goed blijft draaien.
Heb je de laatste reactie van @tobiastheebe nog voorbij zien komen? Als je de informatie aan kunt vullen, kunnen we beter inschatten hoe we dit voor jou opgelost gaan krijgen.
Foto modem in meterkast
foto Wi-Fi switch
Foto Wi-Fi versterker. (heb er 2 in huis)
voor de rest heb ik alle settings uitgedaan als je heb aangeraden. Ik neem aan dat dit is om snelheid hider te vorkomen?
voor de rest gebruik ik geen andere netwerk apparatuur.
Ik mis nog een foto van het AOP alsook de gegevens uit het modem. De aangepaste firewall- en UPnP-instellingen kunnen problemen met streaming en real-time applicaties oplossen.
Goedemorgen @Hiita
Het is alweer een aantal dagen geleden dat je actief was in dit topic. Op het verzoek van Tobias is helaas niet meer gereageerd.
Als je de hulp van de Community nog nodig hebt, wil je dan de gevraagde foto's in dit topic plaatsen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.