Vraag
Reacties
Dong71
Level 2

Internetverbinding wordt willekeurig verbroken en sinds gisteren valt alles weg.

wegvallende internetverbinding, inmiddels ruim 4,5 jaar en 13 monteurs verder nog steeds niet opgelost. Uit pure noodzaak komt woensdag monteur numero 14, want we zijn er moedeloos van.
In die jaren is werkelijk álles vervangen, alle kabels, AOP's, modems, mediaboxen. 
Vaak valt er maar 1 apparaat uit, maar de laatste 2 dagen valt werkelijk álles uit. Eerst merk je dat de wifi zeer traag wordt, afbeeldingen worden traag of niet meer weergegeven op bijvoorbeeld de laptop en dan valt een apparaat uit en nu in 2 dagen 3x alles (vaste telefoon, mobiele telefoons, laptop, tv en als de tv niet aan staat, de smartspeaker. Modem resetten en dan komt alles terug. Rood lampje op modem voor reset, dan na reset wit lampje knipperend, dan rood lampje knipperend.
Van alles is ook geprobeerd om te kijken of het aan een apparaat ligt, laptop geïsoleerd, laptop bedraad aangesloten, wifi versterkers ertussen, maar het maakt allemaal géén verschil. We hebben momenteel een zwarte wifipod in gebruik.
Vaak valt er maar 1 apparaat uit bijvoorbeeld de smartspeaker of een laptop. Het gebeurt bij meerdere laptops, dus niet specifiek 1 laptop. Ook het tijdstip is puur willekeurig en ook het aantal apparaten, wat er gebruikt wordt.
3 Jaar hebben we geen problemen ervaren en het is begonnen na werkzaamheden van Ziggo buitenshuis. Diverse keren ook bevestigd gekregen, dat het probleem buitenshuis ligt, maar een oplossing tot nu toe, niet.
In juni dit jaar is voor het laatst de AOP, de coax en het modem vervangen.

Wel typisch, op vakantie hadden we internet via een Ziggo modem en totaal geen problemen gehad.

Kan iemand hier suggesties doen? 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
83 Reacties 83
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

@Dong71 Ik zie dat er recent nog contact is geweest telefonisch. 

Als er een specifieke afspraak niet is nagekomen hoor ik dat graag. Anders is het afwachten tot hij contact opneemt. 

0 Kudos
Dong71
Level 2
Topicstarter

Afgelopen maandag of gisteren zouden we gebeld worden. Niet dus.
Ook heb ik een vraag gesteld over het modem wat we vorige week dinsdag hebben geïnstalleerd, administratieve verwerking, gevraagd via Messenger. Dát modem staat niet in het systeem. Óók daar krijg ik geen antwoord op.

Én we hebben om een postadres gevraagd, óók dat krijgen we niet.
En afwachten? We hebben zo dadelijk 5 jaar!!!! problemen, mag de klant het dan beu worden, als Ziggo de klant op zulke manieren ook in de steek laat?

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Zoals aangegeven is jouw dossier in beheer bij de betreffende collega. Vanwege persoonlijke omstandigheden was het de collega afgelopen dagen niet gelukt contact op te nemen.
Ik heb zojuist de betreffende collega gesproken en die geeft aan dat hij nog aan de achterkant voor je bezig is en wacht op uitkomsten. Zojuist besproken dat hij je deze week nog gaat bellen.
Daarom het vriendelijke verzoek dit af te wachten en niet via alle contact mogelijkheden ons te benaderen, omdat dit meer kwaad doet dan goed.

0 Kudos
Dong71
Level 2
Topicstarter

En dan krijg je een voicemail bericht, wat niet te volgen is. Alleen eruit kunnen halen, dat hij wilde weten wat er op het modem aangesloten zit, dat is de vaste telefoonlijn en de Next mini van Ziggo zelf, niks meer.

Modem was strak online, maar in 3 dagen tijd weer alles eruit! Kan hij toch ook zien in de netwerkhistorie? En sinds de 1-ste crash van vanochtend, werkt de vaste telefoonlijn óók niet meer! 

Zat in een chat met iemand die ook de vragen beantwoordde aan de administratieve kant, waar daar gaat het ook mis (2 modems retour ontvangen, terwijl er maar 1 verzonden is en ook ontvangen door Ziggo, terwijl het andere modem "gewoon" hier in de meterkast staat), maar ja, toen was er weer een crash en werd het gesprek verbroken.....

Moedeloos worden we ervan!!! Ik kan ook geen bericht doorgeven aan de desbetreffende collega, dat zou het communiceren een stuk makkelijker maken. Als er een duidelijke belafspraak met tijd gemaakt wordt, ben ik altijd bereikbaar (alleen nu niet meer op de vaste lijn.......), maar onderweg en tijdens werk niet.

0 Kudos