In een nieuwsbrief van Ziggo die ik vandaag ontving staat:
Verbonden modems
Toen mobiele databundels nog niet zo groot waren, begonnen we met de mogelijkheid om automatisch draadloos te verbinden met het modem van andere Ziggo-klanten. Deze dienst wordt nu veel minder gebruikt en daarom stopt het per 1 juli 2025.
Dit gaat toch over WifiSpots?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nee, maar je kunt die reden wel aanvoeren als je van je abonnement af wil vanwege de extra gra eh inflatiecorrectie. Of je er nu gebruik van maakt of niet.
@Template Schreef: WiFi spots in het abonnement is toch alleen in abonnementen waar een connectbox bij zit.
Nee, ik heb nooit een connectbox gehad bij Ziggo en kon ook gebruik maken van de WiFi spots, en buiten dat het stond in de AV en die heeft Ziggo aangepast, waardoor iedereen nu gebruik kan maken van kosteloos opzeggen tot eind juni.
@Template Schreef: Sowieso net of iedereen om die reden opzegt.
Dat hoor je mij ook niet zeggen, maar als Ziggo verwacht dat een klant twee jaar blijft in zijn berekening voor zo'n cadeaubon of TV, dan is het toch een extra kostenpost bij elke klant die eerder vertrekt met het cadeau in zijn zak😉
Heel jammer dat Ziggo stopt met Wifi spots, ik maak er nog steeds veel gebruik van. Mobiele databundels zijn inderdaad groter geworden, maar wat Ziggo achterwege laat is dat mensen ook steeds meer data gebruiken doordat we steeds meer apps op onze telefoon hebben. Openbare hotspots zijn er volgens mij niet veel, bij sommige supermarkten wel. Bedrijven hebben meestal een beschermd wifi-netwerk voor medewerkers. Maar in een woonwijk gebruik ik nu nog steeds vaak Wifi spots van Ziggo.
En inderdaad: Ziggo levert een dienst minder, maar de kostenbesparing wordt niet doorberekend naar de klant.
Yep, en mooi een reden om op te gaan zeggen, heb ik voor het TV deel al gedaan. De glasvezel wordt hier nog niet aangesloten dus ik heb nog even Ziggo internet. Kan niet wachten om eindelijk een DSL glasvezel te hebben met even veel up als download, maar ik moet wel. Dus volgend jaar kies ik wat anders.
Het is nu 1 juli geweest en mijn wifispot doet het inderdaad niet meer. Dat wil zeggen, mijn modem zendt nog wel een Ziggo SSID uit maar ik kan daarop niet meer aanmelden.
Hoe kan ik die Ziggo SSID uit zetten? Ik zie geen optie meer om wifispots aan of uit te zetten.
@kb1 schreef:
Hoe kan ik die Ziggo SSID uit zetten? Ik zie geen optie meer om wifispots aan of uit te zetten.
Dat kan je niet, dit zal via een update vanuit Ziggo moeten gebeuren. Maar hoe weet je dat dit SSID uit jouw modem/router komt en niet van je buren?
Jolanda = ID ( Eeyore ) Schrijft:
Ik heb verkeerde account, mijn partner is langdurig ziek en had niet door dat deze ingelogd stond
Klopt de Wifi Spot SSID zend nog wel uit maar kan niet meer gebruikt worden, dit wordt binnen Ziggo uit stop gezet, en hier hoef je zelf niks voor te doen. Je kan eventueel nog in Mijn Ziggo via de VodafoneZiggo App, dan naar Producten en Internet en daar de Wifi Spot uitzetten, of dit nog werkt weet ik niet zeker, omdat ik zelf modem heb zonder Wifi Spot, maar ik kan wel aan en uit zetten, alleen hier gebeurt niks.
Je kan ook zelfde stappen doen via mijn Ziggo
dit doen ze stap voor stap, zelfde als de uitrol van de software van de Media Box.
Gr, Jolanda
"Maar hoe weet je dat dit SSID uit jouw modem/router komt en niet van je buren?"
Wifi Analyser - Mac address. Je kunt het ook afleiden uit de veldsterkte.
De buren zenden overigens ook nog uit, zo weet ik hoeveel (weinig) buren nog bij Ziggo zitten 🙂
Ik verzoek Ziggo dringend om de WifiSpots weer te activeren. WifiSpots was namelijk een goedkope manier om mobiel internet te gebruiken voor mensen die prepaid mobiel bellen en die geen geld hebben voor een databundel.
Ik denk dat veel meer Ziggo-klanten er zo over denken. In woonwijken was er meestal wel een plek te vinden waar een WifiSpot kon worden gebruikt.
Een Ziggo-abonnement is al zo duur. Als de WifiSpots weg blijven bij Ziggo zal ik overstappen van Ziggo naar een veel goedkopere internetprovider.
@Jacob2 dat gaat niet staat er duidelijk het stopt
@Jacob2 schreef:
Ik denk dat veel meer Ziggo-klanten er zo over denken.
Ziggo denkt daar anders over, ik denk dat ziggo gelijk heeft.
Toen mobiele databundels nog niet zo groot waren, begonnen we met de mogelijkheid om automatisch draadloos te verbinden met het modem van andere Ziggo-klanten. Deze dienst wordt nu veel minder gebruikt en daarom stopt het per 1 juli 2025.
@Jacob2 schreef:Ik verzoek Ziggo dringend om de WifiSpots weer te activeren. WifiSpots was namelijk een goedkope manier om mobiel internet te gebruiken voor mensen die prepaid mobiel bellen en die geen geld hebben voor een databundel.
Ik denk dat veel meer Ziggo-klanten er zo over denken. In woonwijken was er meestal wel een plek te vinden waar een WifiSpot kon worden gebruikt.
Een Ziggo-abonnement is al zo duur. Als de WifiSpots weg blijven bij Ziggo zal ik overstappen van Ziggo naar een veel goedkopere internetprovider.
Natuurlijk zal er een groep klanten zijn waar deze ontwikkeling niet handig voor is.
Als Ziggo klant heb je uitzonderingen daar gelaten een modem/router met wifi. Dus waarom zou je dan ergens een Ziggo spot gaan opzoeken?
Het nut van de Ziggo Spots was meer dat als je bij een andere Ziggo klant op bezoek was deze geen gastnetwerk hoefde te hebben.
Ik weet nog dat het werd geintroduceerd het was echt bedroevend slecht in die tijd. Je moest echt stilstaan om iets te kunnen doen dat is wel verbeterd.
Je kon Ziggo WifiSpots gebruiken in plaats van een betaalde databundel. Dat bespaarde dus geld.
Ook kon je Ziggo WifiSpots gebruiken om problemen met de wifi-ontvangst in eigen huis op te lossen. Je kon namelijk op bepaalde plekken in je huis met slechte wifi-ontvangst van je eigen modem uitwijken naar de WifiSpot van je buren, als zij die functie ook hadden.
Er zijn nu juist veel mensen met financiële problemen, die een mobiele databundel niet kunnen betalen. Dat komt door de hoge inflatie.
De WifiSpots maakten Ziggo meer aantrekkelijk voor die groep mensen. Nu zullen velen van hen denk ik gaan zoeken naar een goedkopere internetprovider, omdat Ziggo de WifiSpots heeft uitgeschakeld.
@Jacob2 schreef:Je kon Ziggo WifiSpots gebruiken in plaats van een betaalde databundel. Dat bespaarde dus geld.
Ook kon je Ziggo WifiSpots gebruiken om problemen met de wifi-ontvangst in eigen huis op te lossen. Je kon namelijk op bepaalde plekken in je huis met slechte wifi-ontvangst van je eigen modem uitwijken naar de WifiSpot van je buren, als zij die functie ook hadden.
Ik weet hoe het werkt. Ik reageerde met name op dit regeltje : In woonwijken was er meestal wel een plek te vinden waar een WifiSpot kon worden gebruikt.
Waarom zou je de hele wijk door lopen op zoek naar een Wifi spot als je zelf thuis een modem/router met wifi hebt dat onging mij.
@Jacob2 schreef:Er zijn nu juist veel mensen met financiële problemen, die een mobiele databundel niet kunnen betalen. Dat komt door de hoge inflatie.
De WifiSpots maakten Ziggo meer aantrekkelijk voor die groep mensen. Nu zullen velen van hen denk ik gaan zoeken naar een goedkopere internetprovider, omdat Ziggo de WifiSpots heeft uitgeschakeld.
Herhalen van je argumenten heeft verder geen nut. Ziggo's redenatie is duidelijk, en dat jij daar niet zo over denkt ook.
Dus @Jacob2 , een duurder Ziggo abonnement hebben voor de wifispots zodat je mobiel.goedkoper kan uitzijn.
Ik denk dat het goedkoper is om een instap abbo bij een prijsvechter te nemen en een mobiel met een grote data bundel, ben je nog goedkoper uit ook onder aan de streep.
Dus ik vind dat geen goed argument, die ging een paar jaar geleden nog op.
En waar heb je veel data voor nodig, allemaal voor zaken die geen eerste levensbehoeften zijn, dus dan moet men de tering naar de neering zetten lijkt mij.
Ik gebruikte Wifi spots ook regelmatig, niet rondom mijn eigen huis maar in andere wijken of in het centrum. Nu WifiSpots gestopt is gebruik ik minder mobiel internet. En soms gebruik ik netwerken van een supermarkt (AH en Jumbo hebben het volgens mij bij ieder filiaal, Plus ook denk ik) en soms bij een restaurant of andere horecagelegenheid. Heeft iemand nog tips over waar er nog meer openbare Wifi-netwerken zijn?
Ik betaal 6,71 per maand bij simpel voor 3 gig 500 sms en onbeperkt bellen. Ik denk dat jij meer kwijt bent met je prepaid.
@Hatolex schreef:Ik betaal 6,71 per maand bij simpel voor 3 gig 500 sms en onbeperkt bellen. Ik denk dat jij meer kwijt bent met je prepaid.
Dat hangt van je gebruik af. Ik heb ruim 5 jaar met 1 keer € 10,00 gedaan toen ik nog prepaid gebruikte. Dat was namelijk meer om bereikbaar te zijn dan om zelf te bellen.
@p.vanson zover ik weet de ns stations en winkelcentra in het algemeen. Voor WhatsApp bereikbaarheid zijn dergelijke openbare spots prima, mijn bank app of andere belangrijke apps zal ik nooit op die manier gebruiken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.