Sinds kort geen wifi meer
bij service scan blijk alles goed te zijn volgens ziggo
modem is niet zichtbaar in wifiscan app
alles gereset en weer opnieuw aangesloten……….maar nog geen stap verder
na contact met ziggo wordt er een nieuwe splitter en coaxkabel rood/groen toegezonden
ben benieuwd
wordt vervolgt
Gr. Martin
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Zondag zal ik de ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem doen
Vreemd issue.
Bij vreemde issues werkt met regelmaat het volgende.
Haal 30 seconden de stroom van het modem.
Geen resultaat, druk de resetknop onderop 30 seconden in.
Geen resultaat, laat het hier weten.
Hoi alles gereset , stroom deraf e.d...helpt niet
Heb je wel verbinding via de wifi van het modem?
Nee....geen signaal op mobiel en tv zichtbaar
Vreemde de is bij scan modem via ziggo zegt ie dat alles (signaal) goed is
Nee
Bestel dan de gratis storingsmonteur: De Ziggo monteur | Klantenservice | Ziggo
Gisteren de nieuwe coax kabel en splitter aangesloten……helaas zonder resultaat
vanmorgen contact gehad……er wordt nu een nieuw modem opgestuurd.
Goedemiddag @Mamalubago,
Vervelend dat je wifi er zomaar mee ophield en dat je nu al een paar dagen problemen hebt. Ik lees dat je al veel hebt geprobeerd, maar dat het nog steeds niet is opgelost. Ik houd hier graag zicht op tot het probleem is opgelost. Het nieuwe modem wordt inderdaad binnenkort geleverd.
Ik wilde op afstand even kijken wat ik kan zien, maar sinds vandaag omstreeks 12:15 uur is je modem offline. Klopt het dat je dit zelf hebt gedaan? Mocht je het voor elkaar krijgen om je modem weer online te krijgen, laat het dan hier weten. Dan check ik graag je verbinding op afstand.
Als goed is nu weer online wifi is ook zichtbaar maar hier is op geen enkele mogelijkheid verbinding mee te krijgen
Ik zie dat dit komt doordat de standaard firmwareversie LG-RDK_7.6.20-2306.5 er nog op staat. Normaal gesproken wordt na de eerste keer opstarten automatisch de laatste firmware-update geïnstalleerd. Ik zie dat dit steeds mislukt en heb daarom op afstand je modem een reset geforceerd, maar zelfs dan wil de update niet installeren.
Wil je een diepe fabrieksreset uitvoeren op het modem?
Houd het resetknopje op de onderkant 30 seconden ingedrukt. Na die 30 seconden haal je de adapter (voeding) uit het stopcontact en wacht je opnieuw 30 seconden. Steek de adapter vervolgens weer in het stopcontact en druk meteen het resetknopje opnieuw 30 seconden in.
Wil je zodra het is gelukt hier een seintje geven en ook het serienummer van de voedingsadapter van het modem plaatsen?
Zie foto’s. Echter geen resultaat m.i.
Bedankt voor het proberen en doorsturen van de foto's @Mamalubago. Jammer dat het niet heeft gewerkt. Aan het serienummer kan ik concluderen dat het aan de voedingsadapter ligt. Morgen ontvang je het nieuwe modem + nieuwe voedingsadapter. Als je deze in gebruik neemt, dan is het probleem als het goed is opgelost. Houd je ons op de hoogte?
Bedankt voor je meedenken en reactie………vindt het wel jammer dat deze conclusie pas na anderhalve week gedaan wordt.
Ben benieuwd morgen!
Nu 1 1/2 week verder......vanavond na aandringen een nieuw modem ontvangen..........dit heeft een positief resultaat......weer online!!!!
Of het nu aan de modem of aansluitstekker gelegen heeft......zeg het maar........
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.