Er is iets gebeurt een aantal weken geleden............ik heb een Ziggo connect box (wit) en 3x Deco M4 die deden allemaal, hoofd Deco woonkamer en de andere 2 boven in de slaapkamers.
Volgens mij ging het stroom uit en sindsdien heb ik alleen verbinding met de Hoofd Deco in de woonkamer, de andere 2 die flitsen alleen blauw en maken geen verbinding, na 100x ben ik het opgegeven........moederloos!!
Nu heb ik vorige week een Tapu C500 buiten camera gekocht en op geen enkel manier is er verbinding te maken, heb via de hoofd Deco een aparte 2.4 ghz verbinding gemaakt, toch ziet hij dat niet, ja, voor een dag daarna verbinding verloren en nu niets meer.
Alles gecheckt via smartwifi app.....die geeft aan (ineens) geen modem te kunnen vinden!!
Alles gecheckt via Deco app....die geeft aan 2x Deco`s zijn niet te vinden.
Ik zit op het rand om alles in de prullenbak te dumpen......gelukkig heb ik een wifi verbinding, ik zie dat op mijn PC / mobiel maar of het komt van de connect box of de hoofd Deco is mij een raadsel.
Iemand die mij in de juiste richting kan sturen? graag reageren. BvD.
Hoi,
vervelend dat het niet meer naar behoren werkt.
Ga er vanuit dat op je modem nog steeds de wifi uit staat?
De deco's kunnen het ip adres uitgeven namelijk.
Heb je al geprobeerd de 2 deco's die nu niet werken terug te zetten naar fabrieksinstelling, in de deco app weg te gooien en opnieuw te koppelen??
Een aantal vragen om een beter beeld te krijgen van het netwerk:
Hoi,
Antwoorden op jou vragen:
Blijkbaar in router mode met witte status - LED.
Deco`s zijn in access mode.
Deco`s 2 + 3 heb ik op advies van iemand uit de app verwijderd om opnieuw te laten koppelen.
Geen andere netwerkapparatuur.
Ik heb wel met verbinding WiFi nl: TV, Soundbar.
Bekabeld: NAS en Hoofd Deco plus Mediaspeler, Ziggo NEXT, Blu ray speler.
BvD Steve
Jou laatste opmerking de Deco`s verwijderen uit de app en opnieuw te koppelen heb ik gedaan, nu nog uitproberen, bedankt voor de tip.
Modem in router mode + Deco's in access point mode is de juiste configuratie. Ik maak uit je reactie op dat Deco's 2 + 3 via Wi-Fi verbonden zijn? Om deze opnieuw te installeren kun je ze het beste tijdelijk via ethernet verbinden. Controleer vervolgens of ze wel online blijven.
Hoi Sluisie,
Heb de 2 Deco`s verwijderd uit het app, heb ze een voor een aan de stroom gezet witte licht ging branden daarna flitsen blauw en toegevoegd, toen ging hij online om eventjes later weer offline (Rood) weer verwijderd en van de stroom af
Tweede ging gelijk als de eerst.
Kreeg wel een app melding toen hij eventjes online was dat er een update is nodig, helaas zonder verbinding geen update.
Zoals Thobias al schreef, verbind ze eerst eens met ethernet aan de router. Als er een update nodig is, dan komt die wel via ethernet binnen. Daarna kun je het weer via WiFi proberen.
Ik had van de week de Deco`s verwijderd uit de Deco app en opnieuw laten zoeken en dat is gelukt, alle drie Deco`s naast de modem en verbinding gemaakt, dat is na een bepaalde tijd plus update gelukt. Nu heb ik 2x Deco`s boven en de Hoofd Deco naast de modem, Deco app geeft aan dat alles is verbonden met elkaar, dankjewel heren.
Volgende vraag, mij was opgevallen dat de Deco`s werken op 2.4 en 5 ghz, ik heb een buitencamera!! die vindt geen verbinding met wifi. Wat ik heb gedaan is in de Deco app de Gastnetwerk op 2.4 ghz gezet en geprobeerd verbinding te maken, dat is meermaals mislukt. Ik heb op mijn mobiel wifi 5 ghz en een aparte verbinding genoemd Gastnetwerk en die ook ingesteld op 2.4 ghz, noch verbind de camera met 2.4 ghz Deco en ook niet met 2.4 ghz Gastnetwerk. Een aantal dagen geleden had ik toch verbinding met mijn mobile (Gastnetwerk) maar helaas is dat ook uitgevallen en is volgens mij verleden tijd. Als een van jullie weet wat IK verkeerd doet aub laat mij het even weten. BvD Steve.
Fijn dat alle Deco’s weer werken en graag gedaan.
Heb je de buitencamera al een reset gegeven en daarna opnieuw geprobeerd te koppelen?
Goedemorgen @SteveTT800,
Fijn dat het initiele probleem ondertussen is opgelost. Het had even wat voeten in de aarde nodig zo te lezen, maar ik ben blij dat dat is opgelost. Wat betreft de buitencamera's; had je het advies van @Sluisie geprobeerd?
Mocht dat niet helpen, kan je nog proberen om via de Deco app, onder [meer] instellingen bij [Wi-Fi instellingen] > [Geavanceerd] > de 'Band' (tijdelijk) op alleen 2.4 Ghz te zetten. Dan kun je daarna proberen om de camera's opnieuw te koppelen op het netwerk. Hopelijk helpt dit, en anders horen we natuurlijk graag waar je vastloopt om je verder te helpen!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.