Hoi,
Ik gebruik sinds ong. 2 jaar een eigen modem van AVM, de Fritz!Box 6690 Cable. Heeft sindsdien prima gewerkt en meerdere snelheidsverhogingen van Ziggo opgepikt
Helaas was dat echter niet het geval na een upgrade naar 'Wifi Groot' (1000Mb). Alleen met het nieuwe Ziggo SmartWifi modem in bridge mode haal ik de 1Gb. Met de Fritz!Box rechtstreeks op de coax blijft deze hangen op 829Mb (de voorgaande snelheid).
Tijdens een belletje met de helpdesk werd mij voorgesteld mijn eigen modem nogmaals via de Vodafone & Ziggo App te registreren. Dat lukt echter niet, er verschijnt direct de melding "Helaas, het is niet gelukt om het modem te activeren." Vervolgens verschijnen de ingevoerde MAC gegevens en tenslotte "Stuur een bericht naar de klantenservice". Bij deze.
Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn? Suggesties? Voor zover ik kan vinden, zou de Fritz!Box de 1Gb verbinding moeten ondersteunen. Het probleem lijkt dus bij Ziggo te liggen.
Mvg,
Ronald Blankendaal
Opgelost! Ga naar oplossing.
Volgens mij vergeet je om de mta adres ook in te vullen dat moet je doen ondanks dat het lijkt dat je geen telefonie gebruikt vul maar in het werkt.
De FRITZ!Box Cable 6690 kan probleemloos 1 Gbps download aan. Na inloggen op de webinterface van de FRITZ!Box via fritz.box of 192.168.178.1 kun je op de pagina Internet → Kabelinformatie (Internet → Cable Information), tabblad Overzicht (Overview) de service flows bekijken die aan het modem toegewezen zijn, voor Wifi Groot zouden deze 1070/107 Mbps moeten zijn.
Gebruikte je met het Ziggo-modem in bridge mode nog steeds de FRITZ!Box als router?
Dank voor je reactie tobiastheebe! Géén 1070/107 bij rechtstreeks aansluiten:
Als ik het Ziggo modem in bridge mode gebruik, met de Fritz!Box erachter, haal ik volgens https://www.ziggo.nl/speedtest wél zo ongeveer de 1Gb.
Mvg,
Ronald
De snelheden 829,25/64,2 Mbps horen bij Internet Max (775/60 Mbps geadverteerd), de boot file voor de FRITZ!Box is nog niet bijgewerkt voor Wifi Groot.
Begrijp ik goed dat je op dit moment zowel de FRITZ!Box als het Ziggo-modem kunt gebruiken zonder dat je tussen beide hoeft te wisselen met de Vodafone & Ziggo app, aangezien het opnieuw activeren van de FRITZ!Box mislukt?
Klopt, ik kan tussen de twee modems wisselen zonder de App te hoeven gebruiken.
Ronald
In dat geval lijkt er iets vertraagd of vastgelopen te zijn in de CM provisioning en moet een moderator (Ziggo-medewerker) hier verder naar (laten) kijken. Normaliter kan alleen ofwel het Ziggo-modem of het eigen modem actief zijn.
Dank je tobiastheebe, kun je mij vertellen hoe ik dat in gang kan zetten?
Ronald
Daar hoef je niets voor te doen, een moderator komt binnen enkele dagen langs in dit topic. Ik sluit overigens niet uit dat de FRITZ!Box in de tussentijd een bijgewerkte boot file met de juiste service flows ontvangt en weer (opnieuw) geactiveerd kan worden in de app. Je hoeft i.i.g. geen speed tests uit te voeren.
Hallo @rcblanke , welkom op onze Community. fijn dat je ons hebt gevonden en dit topic hebt aangemaakt wanneer je tegen dit probleem aanloopt en je al zoveel hulp hebt ontvangen van @tobiastheebe .
Het is sowieso aan te raden om eenmalig even uit- en in te loggen in onze app voordat je opnieuw probeert je eigen modem te registeren. Vaak helpt dat. Kun je wat screenshots delen waar je vastloopt? Alvast bedankt!
Hoi Meindert,
Dit verschijnt direct na het klikken in de App op 'Registreer een nieuw modem' en 'Verstuur´. Maar nogmaals; het eigen modem werkt dus wel, maar niet op de nieuwe, hogere snelheid.
Mvg,
Ronald
@Meindert Denk je dat de "CM provisioning" zoals tobiastheebe hierboven beschrijft voor mijn modem spoedig kan worden gecontroleerd? Laat het me weten als je nog meer informatie van mij nodig hebt.
Mvg,
Ronald
Als de app dit resultaat vertoond, kan je voor de zekerheid nog eens kijken of het online via Mijn Ziggo je wel beter afgaat?
@Ryan schreef:Als de app dit resultaat vertoond, kan je voor de zekerheid nog eens kijken of het online via Mijn Ziggo je wel beter afgaat?
Dat zal mogelijk weinig uithalen, als klant is dit niet op te lossen. Op het moment dat het Ziggo modem weer actief werd gemaakt om de abonnement wijziging ingang te zetten, is het eigen modem ook actief gebleven. Het eigen modem is toen wel uit de Mijn Ziggo omgeving verwijderd. Dit maakt het nu als klant onmogelijk om het eigen (nog steeds actieve) modem weer aan te melden voor het gewijzigde abonnement. Gewoon omdat het eigen modem in de Ziggo backend systemen nog steeds actief staat.
Zie ook mijn gearchiveerde topic van afgelopen maart https://community.vodafoneziggo.nl/t5/Archief/Van-internet-XXL-naar-wifi-middel-via-wifi-start-beste... . Terwijl die toe nu toe nooit volledig is opgelost.
Volgens mij vergeet je om de mta adres ook in te vullen dat moet je doen ondanks dat het lijkt dat je geen telefonie gebruikt vul maar in het werkt.
Het Ziggo modem is actief en het eigen modem is ook nog steeds actief op de oude snelheden maar niet in Mijn Ziggo zichtbaar. Je kan ook niet meer het ‘geregistreerde’ actieve eigen modem inactief maken, die komt immers niet meer voor in Mijn Ziggo. Een eigenmodem dat al actief is kan je niet activeren dat laat de backend van Ziggo niet en dat zal de reden zijn dat de foutmeldingen optreden.
rcblanke: Overigens is de Mijn Ziggo omgeving ook de Vodafone&Ziggo app en klopt het dat het registreren en deregisteren van het modem alleen in de mobiele app beschikbaar.
@CobusR Ah, dat was de gouden tip, dit heeft het probleem opgelost inderdaad. Nu werkt mijn Fritzje op de juiste snelheid, hartelijk dank iedereen voor het meedenken!
Ronald
Dan is als het goed is nu je Ziggo modem inactief. Goed dat het alsnog gelukt is.
Dit was een probleem waarmee ikzelf en meerdere gebruikers mee zaten ze kregen geen verbinding en na onderzoek door @Jesse van Ziggo is gebleken dat je tegenwoordig het mta adres ook moet invullen anders werkt de activatie niet (meer) of je nu wel of geen telefonie heb. Kan zo snel het topic niet meer vinden.
Overigens erg jammer dat dit ook nog niet is doorgegeven aan alle moderators hier op het forum
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.