Woendag 26 november: modem reboot voor nieuwe firmware op de Sagemcom:
LG-RDK_11.10.26-2410.5
Oude firmware was LG-RDK_11.10.14-2410.5
Wat is hier nieuw aan?
Ik heb sinds vanochtend last van een modem wat eens in de zoveel tijd blijft restarten vanwege een DHD dongle crash. Op een eigen post werd mij aangeraden dit hier ook te vermelden. kan dit ook te maken hebben met deze firmware update of is dit iets fysieks bij het modem?
Kleine update:
Al dat gereboot heeft vandaag (2 december) geleid tot een nieuw IPv6 adres. IPv4 is wel hetzelfde gebleven.
Tussen 17:30 en 18:00 deed de Sagemcom "raar". Webinterface niet te openen of erg langzaam. Geen volledige info. Het log gaf deze melding:
Nu (18:05) lijkt alles weer normaal.
Deze melding kreeg ik nu ook.
Het is een verbetering ...... we hebben er zelf om gevraagd.
1: Gisteren 2.2 Gbps abo.
2: Vandaag LG-RDK_11.10.26-2410.5 gekregen.
Met de speedtest app in Windows 10, gisteren constant rond de 10-12ms ping met 31173 Services AB server.
Nu constant rond de 6-7ms ping. Is dat omdat het nu ochtend is en rustiger of mogelijk door de firmware update?
Dubbel check:
https://192.168.178.1 openen zegt: Not secure in een up-to-date Google Chrome.
Klopt dat?
dat klopt
latency hier is onveranderd

@5Guru schreef:1: Gisteren 2.2 Gbps abo.
2: Vandaag LG-RDK_11.10.26-2410.5 gekregen.
Ter info: Firmwareupdate is onafhankelijk van abonnement.
Iedereen met een Sagemcom zal deze krijgen.
@5Guru schreef:Dubbel check:
https://192.168.178.1 openen zegt: Not secure in een up-to-date Google Chrome.
Klopt dat?
Ja, valt in dit topic (eerdere berichten) en hier ook te lezen. Speelt al wat maanden.
@Marinus Deze melding hebben we ook tijdens het testen gezien. Het is nog in onderzoek waar deze weg kwam. Bij eerdere van deze soortgelijke meldingen was er echter geen probleem, geen hapering in de verbinding en niets over de modeminstellingen pagina. Daarom heeft het een lage prioriteit. Maar laat het even weten of dit vaker voorkomt of dat het toeval was dat de GUI pagina ook niet goed inlaadde.
Overigens moet het 'opnieuw updaten naar dezelfde versie' probleem volledig opgelost zijn na afgelopen nacht.
Weergave van ofdm kanalen is nu 0 op rxmer met update 8.10 was het nog wel 39 of 40 te zien
@5Guru schreef:Lekker getest weer. 😛
Opmerken tijdens testen betekent niet automatisch dat het opgelost wordt.
Vaak hebben bepaalde dingen een lagere prioriteit.
Geen reboot vanwege software upgrade gezien vannacht.
Wel een paar uncorrectibles in de downstream zonder fouten in het netwerklog.
Ik houd het in de gaten.
Dit is bij mij al sinds de “10” updates.
Wat ik wel vreemd vindt is dat er nu weer wordt gesproken over dat energiebesparende mogelijkheden zijn uitgezet die toch al veel eerder gebeurt of was dat nooit waar
Stabiliteit en snelheid
Modem werkt stabieler en start niet onverwacht opnieuw op.
Updates installeren gaat sneller.
IPv6- en geheugenproblemen zijn opgelost.
Verlies van datapakketjes en vastlopers zijn verholpen.
Basiscode vernieuwd voor betere prestaties.
Energiezuinige stand op 2,5Gb poort staat nu standaard uit.
Wifi, SmartWifi en SmartWifi pods
@MR_CHIP Je hebt gelijk dat deze aanpassing onterecht nog een keer vermeld is, deze is er nu uitgehaald. Het staat inderdaad al langer uit. 🙂
Ik had nog gehoopt misschien via https://smartwifiweb.ziggo.nl/nl/network-info/network-status.html de status van d3.1 downstream te zien.
Maar daar werkt bijna niets meer.
Enige wat niet werkt is rxmer
Helaas is mijn lijst gereserveerde ip adressen, weer eens leeg na een reboot / firmware update.
Daarnaast zou het prettig zijn, dat klanten voorafgaande een FW update, bericht krijgen.
Ik kwam er pas achter, nadat ik constateerde, dat een ip camera niet meer werkte.
Oei, ik zag niet dat je gereageerd had. Sorry.
Ik zie dat de modem, die staat in bridge mode, zelfs nog de kritische fouten bewaard heeft. Zo weinig fouten heb ik de laatste week gehad. In die kritische fouten staan veel bijv.
No Ranging Response received - T3 time-out
Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;
16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 8
Maar ik weet niet wat de voorgaande versie was van de modem. Nu: LG-RDK_11.10.26-2410.5
Geen probleem. Bij een reboot/reset van het modem worden alle events met severity lager dan critical gewist. '16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 8' duidt op uitval van OFDMA (D3.1 upstream), de andere T3 timeout events kunnen daarmee verband houden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.