Woendag 26 november: modem reboot voor nieuwe firmware op de Sagemcom:
LG-RDK_11.10.26-2410.5
Oude firmware was LG-RDK_11.10.14-2410.5
Wat is hier nieuw aan?
Ik zit nog op 8.10 is dat normaal @tobiastheebe
Ja, de nieuwe firmware wordt geleidelijk uitgerold.
Sinds versie 11.10.14 is de webinterface alleen nog op HTTPS bereikbaar en is de REST API niet meer beschikbaar, andere wijzigingen zijn mij niet bekend. Ik weet niet ook niet wat tussen .14 en .26 is gewijzigd, vermoedelijk een kleine bugfix.
Er staat geen vaste tijd voordat iedereen de update gehad moet hebben
Als dat een vraag is: daarover is mij niets bekend.
Is het normaal dat er met 3 firmware wordt gewerkt 8.10 en nu dus 11.10xx
Een nieuwe firmware wordt nooit tegelijk aan alle modems aangeboden en het is dus gebruikelijk dat meerdere versies simultaan in gebruik zijn, al duurt de uitrol van 11.10.14/26 nu al zeker 3 maanden. Dat kan erop duiden dat op de achtergrond nog aan issues wordt gewerkt. Daarnaast is het topic Alles over de laatste update van het zwarte SmartWifi modem nog niet bijgewerkt met de release notes voor 11.10.14/26, overigens wel een gemis dat hier geen versienummers in vermeld worden.
Ben benieuwd wat er dan voor verschil is tussen de modem en achterliggende dingen mij vs mijn moeder
Beide zelfde modem
En beide zelfde cmts alleen andere node
Dit zal je wel niet bedoelen:
Wat wil je hiermee zeggen?
Niets.
Je vroeg om versienummers.
En ik denk dat je software versienummers bedoelde.
Dus dit was overbodige info.
Ik bedoelde dat Ziggo de versienummers zou moeten vermelden in het topic waar ik naar verwees. Sorry voor het misverstand.
Ik zit ook nog op LG-RDK_8.10.26-2309.3, geen idee hoeveel versies ik achter loop, heb nog steeds die $%%$#%#$ versie, die niet normaal opstart.
Voor zover ik weet is 8.10.26 nog op de meeste Sagemcom F3896's actief. Er is ook een 9.x (exacte nummer kan ik even niet terugvinden) maar die lijkt min of meer overgeslagen te zijn. Jouw modem loopt i.i.g. niet achter. Wat bedoel je met "niet normaal opstart"?
Het ledje blijft dan blauw knipperen en krijg geen verbinding, moet hem dan opnieuw opstarten zonder UTP kabels, dan start hij wel in één keer op.
Bij sommige problemen kan dat inderdaad noodzakelijk zijn. Wel bijzonder dat de LED blauw knippert, dit zou namelijk met WPS te maken moeten hebben. Ik sluit niet uit dat dit in de nieuwe firmware is opgelost/verbeterd. Er was laatst ook een topic waar bleek dat bepaalde keukenapparatuur instabiliteit/uitval kan veroorzaken (Internet valt willekeurig weg met nieuwe modem), wat eerder ook bij de Connectbox v1 een probleem was. Verder zijn er dan nog de instabiliteit/uitval i.c.m. Deco M4's en de verbindingsproblemen met 2.4 GHz-apparatuur die beide een vrij brede impact hebben. Ik kijk uit naar de release notes.
Ik had eerst ook LG-RDK_11.10.14-2410.5. Maar die firmware gaf problemen met 2,4 ghz wifi band bij sommige mensen waaronder ik, waarmee de 2,4 GHz only apparaten af en toe geen verbinding meer konden maken met het modem. Na een herstart wel weer. Het modem was bij mij al eerder deze maand bij het aangeven van het probleem bijgewerkt naar LG-RDK_11.10.26-2410.5. Sindsdien heb ik dat probleem niet meer ervaren. Dus daar zal het verschil wel inzitten 😊
Ik ben wel benieuwd onder welke omstandigheden en met welke instellingen dat probleem precies voorkomt. Gebruik jij SmartWifi pods? Uit je reacties in topic Sagemcom F3896LG structureel 2.4 GHz probleem valt weg, bevestiging van technische dienst. begrijp ik dat dit alleen bij 11.10.14 speelde en niet bij 8.10.26?
@tobiastheebe Nee alleen de wifi van het modem zelf met kanaal optimalisatie aan
Zijn de instellingen voor 2.4 GHz standaard (PHY-modus 802.11b/g/n/ax, kanaal auto, kanaalbreedte 20 MHz, SmartWifi/kanaaloptimalisatie ingeschakeld) of heb je daarin iets aangepast in de vorige en/of huidige firmware? Nu ik dit schrijf schiet mij wel te binnen dat ondersteuning voor 802.11b later toegevoegd is, maar ik weet niet meer in welke firmware.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.