Vraag
Reacties
Oplossing
Asro
Level 8

Onderhoud netwerk

Weet iemand welke software update bedoeld wordt met deze melding (zie bijlage). Ik kreeg hiervan een mail.

Asro_1-1764756180835.png

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
CreativeS
Level 16

Zal wel ergens in een datacenter zijn... of dichter in de wijk.

Geen modemsoftware denk ik... daar doet men volgens mij nooit melding van.

Edit: Het gekke is - als het wel om de modemupdate gaat - waarom meldt men dat dan niet via mail? Je komt toch praktisch bijna niet op die storingspagina? Ja, als je storing ervaart of een mindere verbinding... maar een 'normaal iemand' gaat toch niet elke dag kijken of er iets is? Da's net zoiets als de goden verzoeken 🙂

Bekijk in context

Gio2903
Level 17

het gaat hier om een update op wijkniveau, daarvoor is de storingspagina namelijk. als je een modem-update vanuit de test krijgt is dat een heel andere mail/melding. mogelijk een update van cmts oid, zal wel te maken hebben met het 2gbit/s abo vermoed ik

Bekijk in context

13 Reacties 13
CreativeS
Level 16

Zal wel ergens in een datacenter zijn... of dichter in de wijk.

Geen modemsoftware denk ik... daar doet men volgens mij nooit melding van.

Edit: Het gekke is - als het wel om de modemupdate gaat - waarom meldt men dat dan niet via mail? Je komt toch praktisch bijna niet op die storingspagina? Ja, als je storing ervaart of een mindere verbinding... maar een 'normaal iemand' gaat toch niet elke dag kijken of er iets is? Da's net zoiets als de goden verzoeken 🙂

Lucas01
Level 14

Hi @Asro ,

Ik denk dat die melding gaat over de software update van het Sagemcom modem.

MR_CHIP
Level 19

Dat denk ik ook nu ik de update heb gehad is die melding weg 

Asro
Level 8
Topicstarter

@Lucas01 Nee, dat is geen software update van de Sagemcom modem. Ik heb de laatste test-software (al enige weken).

Dan zal het inderdaad toch een update in de wijk zijn o.i.d. 

MR_CHIP
Level 19

@Asro  schreef:

@Lucas01 Nee, dat is geen software update van de Sagemcom modem. Ik heb de laatste test-software (al enige weken).

Dan zal het inderdaad toch een update in de wijk zijn o.i.d. 

Dat hij de update dankzij een test heb wil niet zeggen dat die netwerk onderhoud aangeeft dat de rest het via een normale manier krijgt

Check eens een andere Ziggo adres of adressen kans dat die allemaal tester zijn is klein 

Gio2903
Level 17

het gaat hier om een update op wijkniveau, daarvoor is de storingspagina namelijk. als je een modem-update vanuit de test krijgt is dat een heel andere mail/melding. mogelijk een update van cmts oid, zal wel te maken hebben met het 2gbit/s abo vermoed ik

MR_CHIP
Level 19

@Gio2903  schreef:

Dat denk ik niet ik had 2Gbit voor die netwerk update 

0 Kudos
Asro
Level 8
Topicstarter

Ik heb een ander adres in de wijk genomen(ca 1 km verderop) van iemand waarvan ik zeker weet dat deze geen Ziggo heeft. Ik krijg dezelfde melding. Dan is het toch een update op wijkniveau. 

MR_CHIP
Level 19

De melding over netwerk update is hier weer terug excuus mijn gedachte was niet correct

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Ik denk als Gio2903 ook aan een CCAP update, gelet op het tijdstip en de duur. Controleer op de storingspagina eens of dezelfde werkzaamheden ook zichtbaar zijn voor een willekeurig ander adres in dezelfde woonplaats maar een andere wijk.

0 Kudos
Gio2903
Level 17

ik heb deze middag ook een sms gekregen (geen email). bij storingschecker op mijn adres zie ik bijna hetzelfde als in bovenstaand screenshot. ben benieuwd of ik morgen wel 2gbit/s kan bestellen op mijn adres (ik ga het niet doen maar dat terzijde).

Schermafbeelding 2025-12-03 212042.png

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@Gio2903  schreef:

ik heb deze middag ook een sms gekregen (geen email). bij storingschecker op mijn adres zie ik bijna hetzelfde als in bovenstaand screenshot. ben benieuwd of ik morgen wel 2gbit/s kan bestellen op mijn adres (ik ga het niet doen maar dat terzijde).

Schermafbeelding 2025-12-03 212042.png

Die update heeft daar toch niks mee te maken in heb het in gebruik voor die netwerk update of worden er optimalisaties gedaan

0 Kudos
Gio2903
Level 17

geen idee, hardwarematig moet er misschien wat in GV of WC vervangen worden, maar dat weet ik niet.

er worden namelijk willekeurig mensen met internet max omgezet naar het 2gbit abo, geen idee of daar van te voren ook onderhoud gedaan is. 

we zullen het nooit weten want ziggo gaat ons niet vertellen wat er precies met elk onderhoud gebeurd

edit: denk dat het er wel mee te maken heeft. ik kon gister nog geen 2gbit bestellen en nu wel. lijkt me wel heel toevallig precies als er vannacht een update is 😛

0 Kudos