Vraag
Reacties
Birza39
Level 2

Regelmatig onderbrekingen tijdens radio luisteren via de computer

Ik luister radio op de computer.

Elke week, nu op woensdag,  stopt de radio na zeg 10 tot 20 seconden.

Ik laat de radio opnieuw afspelen maar stopt ook weer, enz. enz.

Nadat ik het modem herstart is het weer een week goed.

Maakt niet uit welke computer, ook op een laptop via Wifi. 

IPv6 lease verlopen : Wed Nov 5 17:47:26 2025
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
19 Reacties 19
Gio2903
Level 17

dit lijkt me een mooie voor @tobiastheebe 

tobiastheebe
Level 20
  • Op welke manier luister je en naar welke stream?
  • Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 en alle opties behalve 'Firewallbeveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall?
GOLDENLION67
Level 8

Ik luister elke dag meerdere uren radio per dag via de App van RadioNed  op mijn computer en heb nooit last. Ik heb de firewallbeveiliging zo ingesteld zoals tobiastheede voorstelt.

Scherm­afbeelding 2025-10-31 om 18.42.55.png

Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Birza39 en welkom op de VodafoneZiggo Community,

Het uitval van de radio is een vaker voorkomend probleem, een eventuele oplossing is je al uiterst effectief aangereikt door @tobiastheebe. Die aanpassing zorgt ervoor dat de monitoring van het aantal pakketten en verbindingen niet leidt tot een stop. Wat mogelijk de oorzaak hiervan is. 

Luister jij het ook via de wifi of via een bekabelde verbinding @GOLDENLION67? Heb je ervaring met beide, wat raad je daarin aan voor de topic starter? 

Is het daarmee gelukt @Birza39, ben erg benieuwd!

0 Kudos
GOLDENLION67
Level 8

Luister overdag gemiddeld 8 uur bekabeld zonder problemen op een Mac mini(wifi staat enkel ook ingeschakeld voor Apple kaarten)., maar ook als ik zomers buiten zit met mijn iPhone luister ik zonder problemen radio met de Radioned app via wifi(ook meerdere uren) Ik prefereer voor een gewone computer altijd een vaste verbinding is gewoon stabieler. Ik heb mijn computer rechtstreeks aan mijn versterker gekoppeld dat heeft als groot voordeel dat je veel extra apparatuur(zoals bv om radio te luisteren) niet nodig hebt.

IMG_0834.jpeg

Birza39
Level 2
Topicstarter

Tobiastheebe,

Ik heb de instellingen aangepast.

Nu afwachten of dit resultaat geeft.

wiechert
Level 2

Ik ervaar al meer dan een jaar lang hetzelfde probleem. Mijn (eigen gebouwde) html5 app speelt zonder problemen elke mp3 af, maar stopt regelmatig (gemiddeld 3-5x per week) abrupt een stream, zoals b.v. https://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3

De instellingen van mijn router stonden altijd zoals beschreven door  @tobiastheebe 

dus ik denk dat het ergens anders aan ligt.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
  • Hoe lang kun je de stream gemiddeld afspelen voordat een onderbreking optreedt?
  • Worden de MP3's lokaal of vanaf een server in het LAN of op internet afgespeeld?
  • Is het apparaat waarop de HTML5 app actief is via ethernet/Wi-Fi verbonden, direct met het modem of via andere netwerkapparatuur?
0 Kudos
wiechert
Level 2

de laatste onderbreking was een  uur geleden.  Het kan best een paar dagen goed gaan, maar soms ook een paar keer per dag.

ik speel de mp3's af via een xhr stream vanuit mijn dropbox (dus via wifi en het modem),

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Ervaar je het probleem ook met streams vanaf andere servers?

0 Kudos
wiechert
Level 2
0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Gebruik je andere netwerkapparatuur tussen het modem en de PC? Mogelijk helpt het als je de app bijvoorbeeld elke 24 uur automatisch opnieuw met de stream laat verbinden.

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Dag @Birza39 Nu je de instellingen aangepast hebt, hoe gaat het jou nu af?
We horen het graag van je 😄

0 Kudos
Birza39
Level 2
Topicstarter

Tobiastheebe,

Ik heb zoals gemeld die beveiliging aangepast.

Echter gistermorgen, zoals elke woensdagmorgen stopte de radio. https://www.skyradio.nl/hitlijsten/00s-10s-flashback-top-500

Het modem opnieuw opstarten en we kunnen weer een week vooruit.

Het maakt niet uit of het via netwerkkabel en of Wifi gaat.

Het is alsof het modem de lease hiervoor niet verlengd.

Verder werkt alles naar behoren.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Als je op de DHCP-lease doelt: dan zouden ook andere verbindingen gelijktijdig verbroken worden. Een DHCP-lease wordt normaliter op de helft van de leasetijd verlengd. Het is inderdaad wel mogelijk dat de TCP-sessie naar de stream server wordt verbroken, dit zou met bijvoorbeeld Wireshark verder geanalyseerd kunnen worden. Andere optie is testen met het modem in bridge mode en een eigen router. Ik ben nog benieuwd welke firmware (software-versie) het modem gebruikt. Deze kun je achterhalen door in te loggen via 192.168.178.1 en naar de pagina Beheer Informatie te gaan.

0 Kudos
Birza39
Level 2
Topicstarter

Birza39_0-1762433028426.png

0 Kudos
Doman
Level 13

Is dat probleem er ook met andere players?

Zelf gebruik ik (op PC) altijd RadioSure:

RadioSure powered by Radio-Browser ! 

RadioSure_SkyRadio_Classicnl.png

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Ik gebruik zelf foobar2000, maar luister niet langer dan een paar uur achter elkaar naar een stream.

0 Kudos
wiechert
Level 2

Nee, er is geen andere netwerkapperatuur aanwezig. De stream wordt afgespeeld op een androidtablet  die via wifi verbonden is met het modem. Elke 24 uur wordt de de app opnieuw gestart en dus ook de stream opnieuw geïnitieerd. Gisteren het nieuwe modem geïnstalleerd en toe nu geen onderbreking.