Beste allemaal,
Sinds kort geeft mijn Connectbox een rood lampje aan, maar alles werkt prima. Zelfs via wifi haalt de verbinding de maximale snelheid.
Ik heb gezocht naar een mogelijke oplossing, maar tevergeefs. Ik heb de modem uitgezet en op een droge en frisse plek neergezet, maar het rode lampje brandt nog steeds.
Ideeën?
Bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @Gianniefrancisc Ziggo here 😛
We've send you a new modem. You'll receive a confirmation email and a track and trace code as soon as the new modem is shipped. We will not ask for your old modem to be returned.
Een continu rode status-LED duidt bij de Connectbox v1 op een hardware-probleem, vervanging door een Sagemcom F3896 is wenselijk. Hiervoor is wel een up-to-date coaxinstallatie vereist. De Connectbox v1 wordt overigens al sinds enige tijd uitgefaseerd.
Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van de hoofdaansluiting (het AOP) in de meterkast of woonkamer, inclusief (een) eventuele splitter(s) en/of signaalversterker?
| Dag @Gianniefrancisc Om u sneller verder te kunnen helpen is het meestal aan te raden om uw adresgegevens in uw profiel te zetten. Dan weten Ziggo-moderators in elk geval wie u bent en op welke manier u het beste geholpen kunt worden. Het spreekt voor zich dat uw persoonlijke informatie alléén zichtbaar is voor medewerkers van Ziggo. Uw profielpagina vindt u hier. |
Bedankt Tobia!
Hi Wim, you have my address and the pictures. As advised by Tobia, could you please send a more recent modem?
Bedankt
Hi @Gianniefrancisc ,
Dit is de aansluiting van glasvezel en van DSL, zou je ook een foto van het Ziggo aansluitpunt kunnen sturen? Zoiets als onderstaand 🙂
the pictures you placed are fiber outlets. we need a picture of the ziggo outlet where your modem is connected. tobias is not an emplyee of ziggo, they will visit this topic in a few days
Sorry Lucas and Gio and thanks for helping!
The AOP, splitter and cables are up-to-date. The splitter (POA 01-UPC) enclosure may cause problems, could you remove it according to these instructions? Afterwards, reinstall the splitter on the AOP (press firmly) and finally reboot the modem.
A moderator (Ziggo employee) is able to perform the modem swap (Compal CH7465 or Arris TG2492 → Sagemcom F3896).
Dear Tobia, thanks for the potential solution however my family members are somehow connected to Internet.. I'm afraid that this operation needs to be done late in the evening or early in the morning 🙂
I tried to follow your advice with no success: the led keeps on being red. If there's nothing else to try,
this modem definitely needs to be replaced (after so many years of honoured service).
It was a general piece of advice not directly related to the red status LED. The splitter could have caused signal problems in its previous condition for both the current modem and the new one.
Thanks, I appreciated 👍
Dear Wim, good morning, I was wondering if there is a way to know that the replacement of the modem process has been initiated.
Bedankt
Hi @Gianniefrancisc ,
The replacement process hasn't started yet. A Ziggo employee will respond within a few days to arrange this. As soon as the employee has sent the modem, they will leave a reply in this topic.
Wim, Tobias, and Gio are not Ziggo employees, and neither am I 😉
😂😂 thank you no Ziggo's employee Lucas 👍
Hey @Gianniefrancisc Ziggo here 😛
We've send you a new modem. You'll receive a confirmation email and a track and trace code as soon as the new modem is shipped. We will not ask for your old modem to be returned.
Dear Ryan, thank you so much for your response and quick action👍
Much appreciated!
Any special recommendation in installing the new modem?I guess it is a plug and play device...
Thanks!
Regards
Best Regards
You're very welcome! 😄
And indeed, it should be a plug and play situation.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.