Vraag
Reacties
Oplossing
Gianniefrancisc
Level 2

Rood lampje op de Connectbox. Hoe los ik dit op?

Beste allemaal,

 

Sinds kort geeft mijn Connectbox een rood lampje aan, maar alles werkt prima. Zelfs via wifi haalt de verbinding de maximale snelheid.

 

Ik heb gezocht naar een mogelijke oplossing, maar tevergeefs. Ik heb de modem uitgezet en op een droge en frisse plek neergezet, maar het rode lampje brandt nog steeds.

 

Ideeën?

 

 

Bedankt!

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Gianniefrancisc Ziggo here 😛
We've send you a new modem. You'll receive a confirmation email and a track and trace code as soon as the new modem is shipped. We will not ask for your old modem to be returned.

Bekijk in context

20 Reacties 20
tobiastheebe
Level 20

Een continu rode status-LED duidt bij de Connectbox v1 op een hardware-probleem, vervanging door een Sagemcom F3896 is wenselijk. Hiervoor is wel een up-to-date coaxinstallatie vereist. De Connectbox v1 wordt overigens al sinds enige tijd uitgefaseerd.

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van de hoofdaansluiting (het AOP) in de meterkast of woonkamer, inclusief (een) eventuele splitter(s) en/of signaalversterker?

Wim C.
Level 18
Dag @Gianniefrancisc 

Om u sneller verder te kunnen helpen is het meestal aan te raden om uw adresgegevens in uw profiel te zetten. Dan weten Ziggo-moderators in elk geval wie u bent en op welke manier u het beste geholpen kunt worden. Het spreekt voor zich dat uw persoonlijke informatie alléén zichtbaar is voor medewerkers van Ziggo. Uw profielpagina vindt u hier.


0 Kudos
Gianniefrancisc
Level 2
Topicstarter

Bedankt Tobia! 

1000030657.jpg

1000030658.jpg

0 Kudos
Gianniefrancisc
Level 2
Topicstarter

Hi Wim, you have my address and the pictures. As advised by Tobia, could you please send a more recent modem?

Bedankt 

0 Kudos
Lucas01
Level 13

Hi @Gianniefrancisc ,

Dit is de aansluiting van glasvezel en van DSL, zou je ook een foto van het Ziggo aansluitpunt kunnen sturen? Zoiets als onderstaand 🙂

Lucas01_0-1762281683436.png

 

0 Kudos
Gio2903
Level 17

the pictures you placed are fiber outlets. we need a picture of the ziggo outlet where your modem is connected. tobias is not an emplyee of ziggo, they will visit this topic in a few days

Gianniefrancisc
Level 2
Topicstarter

 

1000030661.jpg

1000030660.jpg

0 Kudos
Gianniefrancisc
Level 2
Topicstarter

Sorry Lucas and Gio and thanks for helping! 

tobiastheebe
Level 20

The AOP, splitter and cables are up-to-date. The splitter (POA 01-UPC) enclosure may cause problems, could you remove it according to these instructions? Afterwards, reinstall the splitter on the AOP (press firmly) and finally reboot the modem.

 

A moderator (Ziggo employee) is able to perform the modem swap (Compal CH7465 or Arris TG2492 → Sagemcom F3896).

Gianniefrancisc
Level 2
Topicstarter

Dear Tobia, thanks for the potential solution however my family members are somehow connected to Internet.. I'm afraid that this operation needs to be done late in the evening or early in the morning 🙂 

Gianniefrancisc
Level 2
Topicstarter

I tried to follow your advice with no success: the led keeps on being red. If there's nothing else to try,

this modem definitely needs to be replaced (after so many years of honoured service). 

 

 

 

tobiastheebe
Level 20

It was a general piece of advice not directly related to the red status LED. The splitter could have caused signal problems in its previous condition for both the current modem and the new one.

Gianniefrancisc
Level 2
Topicstarter

Thanks, I appreciated 👍 

Gianniefrancisc
Level 2
Topicstarter

Dear Wim, good morning, I was wondering if there is a way to know that the replacement of the modem process has been initiated. 

 

Bedankt 

0 Kudos
Lucas01
Level 13

Hi @Gianniefrancisc ,


The replacement process hasn't started yet. A Ziggo employee will respond within a few days to arrange this. As soon as the employee has sent the modem, they will leave a reply in this topic.

 

Wim, Tobias, and Gio are not Ziggo employees, and neither am I 😉

0 Kudos
Gianniefrancisc
Level 2
Topicstarter

😂😂‌ thank you no Ziggo's employee Lucas 👍

Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Gianniefrancisc Ziggo here 😛
We've send you a new modem. You'll receive a confirmation email and a track and trace code as soon as the new modem is shipped. We will not ask for your old modem to be returned.

Gianniefrancisc
Level 2
Topicstarter

Dear Ryan, thank you so much for your response and quick action👍

Much appreciated!

Any special recommendation in installing the new modem?I guess it is a plug and play device... 

 

Thanks! 

 

Regards 

Best Regards 

Ryan
Community Moderator
Community Moderator

You're very welcome! 😄
And indeed, it should be a plug and play situation.