Vraag
Reacties
veldepau
Level 2

Sagemcom modem issues met Deco M4

Ik heb jaren fijn wifi gehad met de Connect Box samen met 6 Deco M4 pods. Sinds paar weken nieuwe Sagemcom modem opgestuurd gekregen en sindsdien veel wifi storingen. Monteur van Ziggo vandaag langs geweest en die zag het gelijk. De Deco M4 werkt niet stabiel samen met Sagemcom modem waardoor pods regelmatig uitvallen. Advies om klantenservice te bellen en vragen de Deco M4 pods om te ruilen voor Wifi pods versie 6. Vanmiddag klantenservice gebeld maar krijg geen nieuwe wifi pods versie 6 maar wel nieuwe Deco M4 pods!!!! Volgens mij lost dit het probleem niet op. Hebben meerdere mensen dit probleem tussen Deco M4 en Sagemcom?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
35 Reacties 35
Gio2903
Level 17

excuus ik zie het, gaat het om zo'n grote woning dan? 1 per verdieping zou wel voldoende moeten zijn namelijk. vanuit ziggo kun je in ieder geval niet meer dan 3 wifi6 pods in bruikleen krijgen (als ze ze al sturen)

0 Kudos
veldepau
Level 2
Topicstarter

Hi Gio2903,

ik heb eerst zelf 3 Deco’s via Ziggo gekocht maar dit was niet voldoende. Mn Wifi in de tuin was een probleem ivm 2 keer dubbele beglazing. Omdat Deco in setjes van 3 werkt heb ik er toen 3 van Ziggo in bruikleen bijgekregen. 6 is idd een beetje teveel maar ik had ze toch. Volgens monteur zou ik nu 4 Wifi pods versie 4 moeten hebben voor een optimale wifi dekking. De wifi pod 6 loopt niet in setjes van 3 waardoor je er ook 4 kan krijgen.

0 Kudos
veldepau
Level 2
Topicstarter

Hoi Roland,

ik heb vanmiddag een pakket van Ziggo ontvangen en hierin zitten 3 Deco M4 van TP Link. Precies dezelfde waarvan ik er thuis 6 heb staan en die niet stabiel werken met mijn nieuwe Sagemcom modem. Ik snap het niet want Ziggo heeft eerder deze week keurig een monteur langs gestuurd en die zei al gelijk dat er problemen zijn tussen de Deco M4 van TP link en Sagemcom modem. Ik moest klantendienst bellen van Ziggo en vragen om nieuwe Wifi versie 6 pods. De monteur zou een notitie in het systeem hiervan maken.  Maar omdat ik een persoon kreeg die nieuw was en iedere keer even mij in de wacht moest zetten ben ik niet verder gekomen dan deze doos met dezelfde Deco’s M4. Hij vroeg mij ook de standaard vragen als “waakstand de pods in huis”, “heb je fabrieksinstellingen al geprobeerd”. Volgens mij was de monteur duidelijk. Wat moet ik nu???. De Deco’s terugsturen en weer gaan bellen voor 4 wifi pods versie 6.

ik snap het allemaal niet meer en begin misschien ook te begrijpen waarom Ziggo recentelijk zoveel klanten is kwijtgeraakt. Communicatie is zo belangrijk…..

0 Kudos
Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @veldepau,

Nog meer Deco’s zullen het probleem inderdaad niet oplossen. De monteur heeft een duidelijke aantekening achtergelaten, dus het is verstandig om de Deco's om te ruilen voor SmartWifi pods 6. Ik help je graag om je verbinding in huis weer optimaal te krijgen.

Ik heb zojuist de Deco’s omgewisseld voor drie SmartWifi pods 6. Je ontvangt een bevestiging per e-mail en, zodra ze worden verstuurd, een track & trace-code van PostNL. De Deco's hoeven niet retour.

De reden dat ik er drie heb gestuurd, is omdat ik deze kosteloos in bruikleen kan geven. Heb je er meer nodig, dan kun je ze huren voor €2,50 per stuk per maand. Laten we daarom eerst starten met drie, mogelijk is dit al voldoende.

Na ontvangst koppel je de Deco’s af, schakel je de wifi van het modem weer in, en zet je de pods op een geschikte plek. Een goede richtlijn: plaats de eerste pod vanaf het modem op een open centrale plek binnen ongeveer 7 meter, waar het wifi-signaal nog sterk genoeg is. De pod hoeft niet direct naast het modem te staan, want ze werken op de wifi van het modem. Het is aan te raden de pods waar mogelijk bekabeld aan te sluiten, vooral als je er meer dan twee draadloos gaat gebruiken.

Wil je ons hier in dit topic een seintje geven, ongeveer twee dagen nadat je ze hebt geplaatst en in gebruik hebt? Dan kunnen we op afstand de verbinding controleren en checken of het zo goed werkt. Die 2 dagen is nodig voor de pods om je netwerk te 'leren' en optimaliseren.

veldepau
Level 2
Topicstarter

Hoi Jesse,

dank voor je aktie en begrip van situatie. Blij dat je de aantekening van de monteur hebt gelezen en dat nieuwe Deco’s niet de oplossing is.

ik begrijp uit jouw bericht dat ik Deco’s niet retour hoef te sturen. Geldt dat ook voor de 3 Deco’s welke ik gisteren heb ontvangen?

ik houd je op de hoogte over de voortgang.

Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Heel graag gedaan! Dat geldt inderdaad ook voor de Deco's die je gisteren hebt ontvangen.

0 Kudos
veldepau
Level 2
Topicstarter

Hoi Jesse,

gisteren (vrijdag) de 3 wifi pods versie 6 binnen gekregen. Vanmorgen de 6 Deco’s los gekoppeld en de eerste wifi pod bedraad aangesloten. Bleef geel knipperen en na overleg met Ziggo helpdesk modem opnieuw opgestart en eerste pod werkte. Daarna beneden (ong 3-4 meter van Sagemcom modem) de tweede pod aangesloten maar bleef ook geel branden. Deze pod moet via TP splitter mijn Sonos box en Ziggo mini Next aansturen. Dat lukt dus niet. Tv hapert continue. De derde pod aangesloten ong 1 meter van modem maar ook alleen geel lampje. Weer helpdesk gebeld en hij zei dat 24 tot 48 uur moet wachten alvorens alles goed werkt. Kunnen we in het weekend geen tv kijken. Ik heb nu een 7 meter ethernet kabel door de kamer verbonden tussen modem en pod maar dit is geen oplossing. De Deco M4 werkte daar wel gewoon. Kortom, nog geen succes…..

0 Kudos
veldepau
Level 2
Topicstarter

Kan ik terug naar witte Connect box samen met TP Link Deco’s? Werkte beter dan Sagemcom modem met wifi pods versie 6. Moet ik daar iets voor aanmelden?

0 Kudos
veldepau
Level 2
Topicstarter

Hoi Jesse, zie mijn berichten hieronder. Het Sagemcom modem met 3 wifi pods versie 6 is geen succes. Ik ga Ziggo bellen of ik terug mag naar Connect box met 6 Deco’s. Dat werkte wel. Ik heb alles nog liggen. Kan ik dat zo veranderen of moet Ziggo hier iets voor aktiveren?

0 Kudos
Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @veldepau,

Erg jammer om te lezen dat het zo moeizaam ging met de pods. Het klopt dat de pods even nodig hebben om verder te optimaliseren, maar dat het meteen al zo'n gedoe was, is natuurlijk niet goed. Bovendien is een 7 meter lange kabel door het huis natuurlijk niet wenselijk.

Terug naar de Connectbox V1 is geen optie, maar in principe zijn de Deco's compatibel met elk type modem. Alleen was die situatie hiervoor ook niet zoals je graag zou willen, dus het is even de vraag hoe nu verder. Ik zie dat er een monteur is ingepland voor morgen. Ik heb mijn collega verzocht om de situatie ter plekke te beoordelen en de wifi in huis te scannen. Mogelijk is er bijvoorbeeld nog een extra pod nodig om de dekking overal goed te krijgen.

Wil je na het monteursbezoek hier laten weten hoe het is gegaan?

0 Kudos
veldepau
Level 2
Topicstarter

Hoi Jesse,

Monteur is vanochtend geweest. Alles bekeken en 2 bedrade pots op zolder en eerste verdieping waren prima. De wifi pod onder kastje is niet bedraad en dat was probleem. Het was beter om deze pod weg te halen en apparaten welke internet nodig hebben (mini next box, sonos box) via wifi vanaf modem te laten werken. In de buurt van tv was download snelheid nog ong 550 mbit/s. Door deze onbedrade pod in de woonkamer creeer je meer problemen dan betere wifi, aldus monteur.

Uiteindelijk bleek deze pod ook niet goed te werken en heeft monteur deze omgewisseld tegen een nieuwe pod.

ik heb overal goede wifi en hoge of redelijke downloadsnelheid maar toch speelt mijn dochter haar spelletjes op haar iPhone met 5G omdat wifi haperingen veroorzaakt. Snapt dat dan weer niet.

ps: weet jij hoe ik reeds verwijderde 6 Deco’s uit mijn smart wifi app krijg. Ze blijven er alle 6 in staan.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @veldepau 

Wat fijn om te lezen dat na de komst van de monteur en het vervangen van de wifi pods de verbinding thuis aanzienlijk is verbeterd 😮 Daar doen we het voor!
Blijft natuurlijk wel gek dat alleen je dochter op haar iPhone wifi haperingen blijft ervaren. Heeft je dochter op haar iPhone de wifi netwerk al eens op vergeten geklikt en daarna opnieuw weer verbonden?

Wat betreft de Deco set, deze is inmiddels verwijderd uit de webomgeving en zal binnen enkele dagen ook verwijderd zijn uit je app 😄

0 Kudos
veldepau
Level 2
Topicstarter

Hoi Jamal,

dank voor je reactie. Vwb reeds verwijderde Deco’s staan deze nog steeds in de Smart Wifi app van Ziggo. Ik heb ze al ruim een week geleden vervangen door 3 wifi pods versie 6 maar de Deco’s blijven er staan. Zie bijgevoegde foto. 

veldepau_0-1764800957064.png

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Jamal? Heb ik een nieuwe collega die zich niet aan mij heeft voorgesteld? 😮

@veldepau Ik begrijp wat je zegt, maar ik geef aan dat het recent is verwijderd in ons systeem en er tijd overheen gaat voor dit in de achterliggende systemen ook is verwijderd waaruit jouw app de data vandaan haalt. Zie ook Opgelost: Tip: hoe verwijder ik mijn oude Smart Wifi Pods ui... - Vodafone & Ziggo Community

Ik vraag je dus om nog even een tijdje af te wachten.

0 Kudos
veldepau
Level 2
Topicstarter

Hoi Jamyla,

bedankt voor je bericht maar we zijn nu een week verder en Deco icoontjes staan nog steeds in mijn smart wifi app. Ik heb ook de link gevolgd en alles geprobeerd maar krijg ze er niet uit.

Kunnen jullie op afstand hier iets in betekenen?

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @veldepau 

Ik heb mijn collega gevraadgd om een herstart te triggeren an de achterliggende systemen. Ik verwacht dat dit het probleem oplost.

Wil jij de volgende stappen uitvoeren?

• Uitloggen uit de SmartWifi app en daarna verwijderen (eerst uitloggen)
  • Nadat de app is verwijderd, device herstarten (mobiel opnieuw opstarten)
  • Wacht 24 uur af en herstart dan het modem (powercycle)
  • Installeer hierna opnieuw de SmartWifi app en inloggen op device
0 Kudos