Vraag
Reacties
veldepau
Level 2

Sagemcom modem issues met Deco M4

Ik heb jaren fijn wifi gehad met de Connect Box samen met 6 Deco M4 pods. Sinds paar weken nieuwe Sagemcom modem opgestuurd gekregen en sindsdien veel wifi storingen. Monteur van Ziggo vandaag langs geweest en die zag het gelijk. De Deco M4 werkt niet stabiel samen met Sagemcom modem waardoor pods regelmatig uitvallen. Advies om klantenservice te bellen en vragen de Deco M4 pods om te ruilen voor Wifi pods versie 6. Vanmiddag klantenservice gebeld maar krijg geen nieuwe wifi pods versie 6 maar wel nieuwe Deco M4 pods!!!! Volgens mij lost dit het probleem niet op. Hebben meerdere mensen dit probleem tussen Deco M4 en Sagemcom?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
33 Reacties 33
Bert
Level 21

Dit probleem komt vaker voor op dit forum en wordt dan opgelost.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden door een Ziggo forum medewerker.

Na klik op onderstaande link kom je in je profiel, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

tobiastheebe
Level 20

(Bert was mij net voor.)

veldepau
Level 2
Topicstarter

Dank je. Bijgewerkt.

0 Kudos
brokling
Level 9

@veldepau 

Wij hebben ook het nieuwe zwarte Sagemcom modem met 3 Deco M4 pods en hebben geen problemen misschien hebben de M4 pods ook verschillende versies.

Meestal weten @tobiastheebe of @Bert dat wel, ik heb wel de wifi op het modem uitgeschakeld maar dat werd ook door Ziggo aangegeven.

tobiastheebe
Level 20

Er zijn inderdaad verschillende (combinaties van) hardware- en firmware-versies bij de Deco's, dit geldt ook voor andere apparatuur van TP-Link.

Gio2903
Level 17

als je de deco's wilt blijven gebruiken wil het helpen om het modem in bridge modus te zetten. dit kan wel alleen als je behalve de deco, niks anders op het modem hebt aangesloten dmv een utp kabel

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Ik zou de Deco M4's alleen als access points gebruiken i.v.m. de beperkte hardware-specificaties.

0 Kudos
Gio2903
Level 17

in dit geval krijgt ts niks anders vanuit ziggo.. dagelijks de boel opnieuw opstarten is dan ook vermoeiend. workaround is deco als router modus en modem in bridge. ik ben sws geen voorstander van bridge, tenzij je een ervaren gebruiker bent

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Een moderator kan mogelijk wel SmartWifi pods 6 toesturen. Overigens lees ik nu dat veldepau maar liefst 6 Deco's gebruikt.

Bridge mode is inderdaad meer voor ervaren gebruikers die het maximale uit hun eigen router willen halen. Meestal wordt die router echter alleen voor Wi-Fi gebruikt, dan is router mode + access point mode het beste.

0 Kudos
veldepau
Level 2
Topicstarter

Mijn huidige Deco M4 pods zijn 3-4 jaar oud. Begrijp ik het goed dat de nieuwe Deco M4 pods die ze me toesturen wel stabiel zouden werken met het Sagemcom modem?

0 Kudos
Gio2903
Level 17

nee, maakt niks uit. deco m4 = deco m4

0 Kudos
veldepau
Level 2
Topicstarter

Dan ben ik bang dat nieuwe Deco’s probleem niet gaat verhelpen. Monteur gaf ook duidelijk aan dat ik nieuwe Wifi Pods versie 6 moest aanvragen. Ik kreeg een nieuwe medewerker van de klantenservice aan de lijn en die had nog niet gehoord van dit probleem terwijl monteur mij vertelde dat dit een veel voorkomend probleem is. Hoop niet dat we alleen tijd verspillen en anders stap ik maar over. Ik heb een Wifi Groot abonnement dus wifi moet werken.

0 Kudos
Bert
Level 21

@veldepau Je hebt sowieso recht op de wifigarantie.

Een Ziggo forum medewerker kan de juiste acties uitvoeren.

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @veldepau

Allereerst welkom op de Vodafone en Ziggo community! 

Wat ik begrijp uit je eerste bericht is dat op dit moment erg veel problemen ervaart met je wifi verbinding in combinatie met de Deco M4 set. Nu werd er hier al aangegeven dat je een Wifipod6 zou kunnen krijgen, en dat is vast en zeker mogelijk. Echter zie ik al een order in het systeem staan die we eerst moeten afwachten. Laat je weten wanneer je deze bestelling in huis hebt? Dan kunnen we spijkers met koppen slaan. 

0 Kudos
Johninho
Level 2

Ik heb ook hetzelfde probleem. Tevens heb ik ook zelf een topic geopend,

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Ik heb zojuist een reactie geplaatst in jouw topic.

0 Kudos
veldepau
Level 2
Topicstarter

Hoi Roland,

Dank voor je bericht.

Voor zover ik weet krijg ik nieuwe Deco’s. Ik zal zsm laten weten hoe ze werken wanneer ze binnen zijn.

Wel raar want de monteur van Ziggo zei duidelijk dat ik Wifi pods versie 6 moet vragen (4 stuks) maar de nieuwe medewerker van klantendienst Ziggo wilde dit niet. Keep you updated.

0 Kudos
Gio2903
Level 17

4 is wel wat overkill, je hebt nu 3 deco's? waarschijnlijk 1 aan het modem aangesloten en 2 elders in de woning. de pods werken samen met het modem, dus aan het modem zelf hoef je niks te koppelen, dus dan heb je er maar 2 nodig. het maximum in bruikleen bij wifi groot is 3, een 4e zul je dan moeten huren a 2,50 per maand

0 Kudos
veldepau
Level 2
Topicstarter

Ik heb momenteel 6 Deco’s in gebruik, geen 3.

0 Kudos