Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Na installatie van Ziggo Safe Online op de PC, werken alle snelkoppelingen niet meer die op het bureaublad staan: bij aanklikken verschijnt er een popup met de mededeling: toepassing is niet gevonden. Getracht een nieuwe snelkoppeling te maken, maar dit probleem blijft hetzelfde: niet gevonden. Aaangezien het nogal wat koppelingen zijn hoop ik dat er ergens in de instellingen van Ziggo Safe Online iets aan of uitgeschakeld moet worden, maar ik kan dat niet vinden. Iemand een idee ? George
Beste allemaal, Bedankt voor het meedenken, ben ondertussen uiteraard er ook mee bezig geweest. Nu blijkt dat bij installatie van Safe pakket om de een of andere reden de browser (chrome) welke standaard aan al die snelkoppelingen gekoppeld was, kennelijk door Ziggo verwijderd is, deze weer 'ingeschakeld', probleem opgelost. Geen idee hoe dit komt, en waarom, maar dan maar een ander veilig pakket.
Kijk eerst even of je een update hebt van Ziggo Safe Online, die is net uitgerold.
Bij instellingen in je Safe Online moet je ergens iets tegenkomen met beveiliging en instellingen.Dat ga ik even voor je na checken in mijn Safe Online voor je.
Beste Dave, Ik heb die Ziggo Safe Online vanmorgen gedownload, is de laatste versie. Er is een venster met beveiliging en instellingen, maar ik kan niet beoordelen wat ik daar zou moeten veranderen om het weer werkend te krijgen. Diverse beveiligingen uitgeschakeld, PC opnieuw opgestart, maar niet succesvol. De link in je 2e antwoord loopt helaas op niets uit.
Beste, Bedankt voor het meedenken, is een gewone PC, Windows 7 Pro, geen andere virusprogrammas geinstalleerd. Functioneerd al jaren werkelijk probleemloos, installeer Ziggo Safe Online, en heb problemen. In de community heb ik al gekeken, kan ik zo gauw niks vinden, de chatdesk van Ziggo hanteert de eenvoudigste oplossing, zoekt u maar in de community.
Dan ga ik jou een beetje werk bezorgen, alhoewel de pc het meeste moet doen. Verwijder F secure volledig van de pc met de waarschijnlijk ingebouwde verwijdertool. Daarna opnieuw opstarten. Controleer of alle snelkoppelingen aanwezig zijn en of ze nu wel werken.
Het zou kunnen n.l. dat tijdens de installatie er iets is fout gegaan.
Als alles werkt naar behoren de virusscanner opnieuw installeren. Daarna checken of het euvel verholpen is.
Tijdje geleden bijna zelfde probleem bij een buurman, bleek dat de extensie LNK aan een verkeerd programma gekoppeld was. Zie http://www.nucia.eu/forum/threads/62198-Snelkoppelingen-en-of-programma-s-werken-niet-meer-Melding-quot-openen-met-quot voor een oplossing.
Inderdaad, kleine dingen en je zoekt je een versuffing. Aan de extensie LNK hoort geen enkel programma gekoppeld te zijn. Buurman had er per ongeluk het programma Excel aan gekoppeld, vraag me niet hoe maar hij had het niet gedaan vertelde hij mij. Vandaar dat ik in eerste instantie aan een virus dacht maar dat bleek het gelukkig niet te zijn. Bij problemen met snelkoppelingen kan ook de optie "Standaardinstellingen herstellen" weleens uitkomst brengen.
Beste allemaal, Bedankt voor het meedenken, ben ondertussen uiteraard er ook mee bezig geweest. Nu blijkt dat bij installatie van Safe pakket om de een of andere reden de browser (chrome) welke standaard aan al die snelkoppelingen gekoppeld was, kennelijk door Ziggo verwijderd is, deze weer 'ingeschakeld', probleem opgelost. Geen idee hoe dit komt, en waarom, maar dan maar een ander veilig pakket.
Chrome heeft ingebouwde beveiligingssoftware. Het kan zijn dat deze soms conflicteert met F secure. Zelf heb ik er geen hinder van ondervonden. Maar toch mooi dat je het hebt kunnen achterhalen. Wat een oplossing zou kunnen zijn: Chrome verwijderen en daarna de virusscanner installeren en vervolgens Chrome. De software van Chrome herkent de scanner dan wsl als systeem eigen. Uiteraard tussentijds de werking van de snelkoppelingen controleren. Zo hoef je misschien de virusscanner toch niet overboord te zetten.