Ik word momenteel weer overspoeld met Spam. Mijn telefoon en computer (die ik niet eens heb) worden binnenkort afgesloten of ontploffen of dergelijke. Ook veel energie aanbiedingen. Steeds andere emailadressen, dus melden als spam heeft geen zin. Soms komen ze met 10 tegelijkertijd. Ik word er helemaal gek van. Wat kan ik doen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het enige wat tijdelijk helpt is deze mails naar de spam map slepen of verplaatsen via IMAP of in de webmail, dan gaat de spamfilter dit opnemen als spam.
Het enige wat tijdelijk helpt is deze mails naar de spam map slepen of verplaatsen via IMAP of in de webmail, dan gaat de spamfilter dit opnemen als spam.
Het advies van Bert volg ik al weken. Het wordt alleen maar met de dag erger, 10 tot 30 per dag. Ik heb er onderhand een dagtaak aan. Voor mijn gevoel zijn de spamfilters niet echt aan het leren. Ik neig ernaar om het desbetreffende emailadres op te heffen, maar het kost heel veel energie om dan bij al mijn contacten, sites, overheidsinstanties mijn emailadres te moeten gaan wijzigen.
@pemaboha Het gaat met vlagen helemaal fout met de spamfilter en dan weer een periode goed.
Helaas kan dit niet verbeterd worden, blijkt uit de praktijkervaring van jarenlang.
Andere e-mail provider nemen.
Ik heb mijn eigen domeinnaam geregistreerd en daar een email provider aan gehangen. Geen verbondenheid met de grillen van Ziggo meer. En als ik wil overstappen kan ik dat zonder problemen.
Wat Bert (altijd) adviseert werkt totaal niet en dat weet hij ook en is dus echt geen oplossing. Het "zelflerende" spamfilter van Ziggo heeft wat veel last van dyslexie.
@A-B "Wat Bert (altijd) adviseert werkt totaal niet en dat weet hij ook en is dus echt geen oplossing. Het "zelflerende" spamfilter van Ziggo heeft wat veel last van dyslexie. "
Heb je dit bericht van mij wel gelezen? https://community.vodafoneziggo.nl/t5/Internet/Spam-overload-Wat-kan-ik-hier-tegen-doen/m-p/1771974/...
En dit topic? Opgelost: LET OP steeds meer goede mails in de spam map. - Vodafone & Ziggo Community
Als je een eigen domein hebt kan je voor veel contacten een "eigen" emailadres creëren. Natuurlijk maak je geen echte mailbox aan, maar maak je gebruik van een handigheidje.
De meeste hosting providers bieden ondersteuning voor iets dat een "Catch-All" adres heet. Dat is één mailbox waar alle mail in terecht komt waarvoor geen echte mailbox voor bestaat. In principe heb je daarvoor slechts drie "echte" mailboxen nodig. Een voor de "Catch-All" mail, een mailbox die je permanent disabled en een echte privé mailbox. De handigheid is dat je voor ieder bedrijf zijn eigen emailadres geeft, dus eentje voor ziggo, een ander voor Vodafone en weer een ander emailadres voor je bank. Voor die onhandige tante die elke twee weken weer een meltdown heeft met haar computer / tablet of telefoon maak je natuurlijk ook een eigen email adres aan.
Ja, overal emailadressen wijzigen is niet leuk, maar het is gelijk een goed moment om overal veilige wachtwoorden op te zetten in plaats van overal hetzelfde wachtwoord, als je toch bezig bent. Kan je ook gelijk een passwordmanager gaan gebruiken, als je dat nog niet deed.
Als er toch spam op één van die mailadressen komt, log je even in bij je provider en voeg je dat emailadres toe als alias van de mailbox die geblokkeerd is. Mocht je toch nog van de diensten van die website gebruik maken geef je daar gewoon een "nieuw" adres op. Dus ipv bol@domeintje.nl gebruik je dan bol2@domeintje.nl . Wees wel consistent in het gebruik van namen, mocht je ooit eens ergens willen registreren dan krijg je een melding bij aanmaken dat die al in gebruik is. Je weet dan meteen dat je daar al een account hebt. (Ik doe dit al meer dan tien jaar, dus het is een enkele keer voorgekomen.)
Het kan handig zijn voor grote organisaties meerdere mailadressen te gebruiken, zo heb ik voor bijvoorbeeld Microsoft meerdere adressen. Een voor mijn Windows Account, een voor Mijn Office licentie en een derde voor mijn developer dingetjes.
Het grootste voordeel is dat je de controle krijgt over spam. Ik heb in heel 2025 pas drie spam mailtjes ontvangen. Wat ook een voordeel is, dat je meteen kan zien dat het "neppe mailtje van de bank" niet op het emailadres binnenkomt dat bij de bank bekend is, maar op een emailadres wat je ooit eens hebt gebruikt voor een online prijsvraag.
Een ander voordeel is dat de kans dat hackers nergens kunnen inloggen met een gelekt emailadres klein is, want niet alleen het wachtwoord zou anders moeten zijn, maar ook het emailadres is anders.
Moet je dan iets mailen naar een van die bedrijven, maak je gebruik van een optie die de meeste mailprogramma's hebben. Het verzenden van mail namens een andere mailbox. Er staat dan als verzender Enigma147@domeintje.nl namens bol2@domeintje.nl. Bijvoorbeeld Apple begrijpt wel dat je niet apple@domeintje.nl gebruikt als je echte mailadres. Bedrijven blijven het oorspronkelijke adres gebruiken, dus dat tweede adres blijft redelijk veilig. En omdat ik dat adres nooit weggeef, kan ik ook dat emailadres vrij makkelijk aanpassen, mocht dat nodig zijn.
Ja die heb ik zeker gelezen. Sterker ik was zeer verbaasd dat je een "negatieve post" had aangemaakt over Ziggo. Daarom begrijp ik ook niet dat je steeds hetzelfde adviseert, mbt spam, wat niet werkt (ja tijdelijk maximaal een week) maar wel veel werk en frustratie oplevert.
@A-B "Sterker ik was zeer verbaasd dat je een "negatieve post" had aangemaakt over Ziggo."
Dan heb je de laatste 10 jaar toch wel een behoorlijk aantal berichten gemist.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.