Vraag
Reacties
jpr69
Level 6

Traag laden pagina's/apps

Ondanks het feit dat mijn internetsnelheid redelijk is (wifi zou beter moeten kunnen lijkt me) heb ik problemen met het laden van pagina's/apps. Bijvoorbeeld de Dumpert app op de telefoon (android) laadt geen filmpjes. Als ik wifi uitzet en dus op 5G draai, werkt het prima. Dit gebeurt bij meerdere pagina's/apps, op zowel telefoon als laptop.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
39 Reacties 39
jpr69
Level 6
Topicstarter

Als ik morgen tijd heb ga ik even goed kijken hoe en wat.....en zal ik nog wat duidelijkere foto's maken

tobiastheebe
Level 20

Dat is prima, ik kijk er naar uit.

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

bij deze de foto's met uitleg van de aansluitingen;
POA-01:
1. Gaat naar de verdeler (FDU-44)

2. Gaat rechtstreeks naar het modem

FDU-44: 

1. naar kantoor (bekabelde desktop die eigenlijk niet meer gebruikt wordt :-))

2. TV-kabel naar de woonkamer

3. input vanaf de POA-01

Modem:

Aansluiting op poort 4 heb ik inmiddels op 1 gezet. De aansluiting vanaf POA-01 is zo omdat deze door een gat in de muur gaat. Dus er moet een "losse" stekker op. 

Ik hoop dat het zo duidelijk is.POA-01.jpgFDU-44.jpgMODEM.jpg

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Zoals ik het nu begrijp is van de modemkabel de originele F connector (met rode ring) afgeknipt en is de andere F (opdraai-)connector erop gezet. Daarvoor had een ander type (compressie-)connector gebruikt moeten worden. Verder had dus een POA-550 i.p.v. een POA-01-A geplaatst moeten worden. Je kunt testen met de versterker ontkoppeld van de splitter of de modemkabel direct op het AOP als je nog steeds traagheid/instabiliteit/uitval ervaart.

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @jpr69, het is alweer een paar dagen stil in dit topic. Heb je afgelopen weekend de tijd gehad om de tip van @tobiastheebe te testen? We zijn erg nieuwsgierig naar je ervaringen.

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

Het vreemde is (vind ik) dat als ik een modemsnelheidstest die deze uitkomt boven de 1 Gbit/s. Echter is de wifi in huis dan erg laag. Dit zal door het veranderen van de aansluiting toch niet veranderen aangezien de snelheid van het modem prima is...

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Wat is "erg laag"? Kun je testen in de directe omgeving van het modem met de SmartWifi pods tijdelijk ontkoppeld?

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

Met beide pods uit, op 1 meter van het modem. 329mbit

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

1000025369.png

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Met welk merk + type apparaat heb je getest?

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

Android telefoon....nothing phone 3

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

De Nothing Phone (3) ondersteunt t/m Wi-Fi 7 (de Sagemcom F3896 t/m Wi-Fi 6) en hierop zou ik wel een beduidend hogere snelheid verwachten bij een test direct op het modem, denk aan ~800 Mbps. Als je de witte SmartWifi pods hebt, dan zou ik hierop ~600 Mbps verwachten i.v.m. Wi-Fi 5. Voor een smartphone zijn dergelijke snelheden echter weinig zinvol. Ik ben benieuwd wat WiFiman aangeeft op de schermen Speed & Signal. Kun je ook op de laptop testen?

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

De resultaten met wifiman zijn beduidend anders.... Zie plaatjes, hoge is bij het midden, de lage waarde in de woonkamer.

1000025377.png

1000025378.png

  

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

De linksnelheid van 1,2 Gbps en signaalsterkte van −36/−43 dBm zijn in beide gevallen uitstekend. De bottleneck ligt waarschijnlijk toch bij de internetverbinding. Ik zie i.i.g. wel de verwachte 800 Mbps download terug. Kun je de test(s) proberen die ik vorige week voorstelde?

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

Ga ik , hoop ik, morgen aan toe komen.

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

Bij deze, zie de 4 bijgevoegde foto's , 2 x met de versterker ertussen, 2 x zonder. (woonkamer en 1 meter van het modem)
Zit weinig verschil in naar mijn idee........aansluiting.jpgmodem met versterker.jpgmodem zonder versterker.jpgwoonkamer met versterker.jpgwoonkamer zonder versterker.jpg

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

Waar het eigenlijk op neerkomt is de het verschil tussen de WIFI-snelheid bij het modem en in de rest van het huis nogal groot is. 

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @jpr69 , bedankt voor het sturen van de foto`s voor @tobiastheebe . Kun je bij de resultaten ook vertellen hoe ver je ongeveer van je modem afstond?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Merkwaardig is dat de linksnelheid en signaalsterkte (volgens WiFiman) beide uitstekend zijn zowel direct naast het modem als in de woonkamer en direct op de modemrouter de snelheden ook conform abonnement zijn maar de download bij een speed test in de woonkamer desondanks laag uitvalt. Ik vermoed dat de via Wi-Fi verbonden SmartWifi pods 6 hierin een rol spelen.

Ik ben benieuwd of de traagheid die aan het begin van het topic werd genoemd nog steeds aanwezig is (bij modem direct op AOP en met de SmartWifi pods ontkoppeld).

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

Dat was toen de 0.5 en 1 meter. 

In de woonkamer zal rechtstreeks een meter of 5 zijn..... Uiteraard met muren ertussen 

0 Kudos