Vraag
Reacties
jpr69
Level 6

Traag laden pagina's/apps

Ondanks het feit dat mijn internetsnelheid redelijk is (wifi zou beter moeten kunnen lijkt me) heb ik problemen met het laden van pagina's/apps. Bijvoorbeeld de Dumpert app op de telefoon (android) laadt geen filmpjes. Als ik wifi uitzet en dus op 5G draai, werkt het prima. Dit gebeurt bij meerdere pagina's/apps, op zowel telefoon als laptop.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
39 Reacties 39
Bert
Level 21

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

tobiastheebe
Level 20
  • Ervaar je ook traagheid op ethernet (bekabelde verbindingen)?
  • Gebruik je andere netwerkapparatuur naast het modem?
jpr69
Level 6
Topicstarter

Ik heb niks (meer) bedraad tegenwoordig....

Naast het modem heb ik alleen de versterkers van Ziggo.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Welk type 'versterkers' gebruik je? Zijn deze via ethernet/Wi-Fi verbonden?

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

De smartwifi pods van Ziggo, via wifi

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Kun je ook naar de vragen van Bert kijken?

jpr69
Level 6
Topicstarter

ga ik nu doen, moest even weer een laptop hebben 🙂

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

 

DOWNSTREAM:

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
16340000006.938QAM 2568
25780000006.739QAM 2561
3586000000739QAM 2562
4594000000738QAM 2563
56020000007.138QAM 2564
66100000007.138QAM 2565
76180000007.339QAM 2566
86260000007.239QAM 2567
96420000006.738QAM 2569
106500000006.738QAM 25610
116580000006.738QAM 25611
126660000006.638QAM 25612
136740000006.338QAM 25613
146820000006.338QAM 25614
156900000006.338QAM 25615
166980000006.538QAM 25616
177060000006.438QAM 25617
187140000006.839QAM 25618
197220000006.838QAM 25619
207300000007.138QAM 25620
217380000006.938QAM 25621
227460000007.138QAM 25622
237540000007.338QAM 25623
247620000007.538QAM 25624
257700000007.339QAM 25625
267780000007.238QAM 25626
277860000007.138QAM 25627
287940000007.139QAM 25628
298020000007.239QAM 25629
308100000007.338QAM 25630
318180000007.639QAM 25631
328260000007.739QAM 25632

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Goed (Locked)38100
2Goed (Locked)3980
3Goed (Locked)3930
4Goed (Locked)3860
5Goed (Locked)3890
6Goed (Locked)3830
7Goed (Locked)3990
8Goed (Locked)3960
9Goed (Locked)3860
10Goed (Locked)3890
11Goed (Locked)38130
12Goed (Locked)3880
13Goed (Locked)38150
14Goed (Locked)38210
15Goed (Locked)38140
16Goed (Locked)38110
17Goed (Locked)382150
18Goed (Locked)39130
19Goed (Locked)38100
20Goed (Locked)3880
21Goed (Locked)38160
22Goed (Locked)38110
23Goed (Locked)38160
24Goed (Locked)3880
25Goed (Locked)39120
26Goed (Locked)38140
27Goed (Locked)38160
28Goed (Locked)3960
29Goed (Locked)39110
30Goed (Locked)38100
31Goed (Locked)3940
32Goed (Locked)3950

D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33944K1840QAM 40961108
341684K3301QAM 4096368

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Locked Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33Goed (Locked)05.539906069560
34Goed (Locked)06.837454182710

 

UPSTREAM:

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
05880000044.35120QAM 641
15200000044.35120QAM 642
24520000043.55120QAM 643
33840000042.55120QAM 644

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0ATDMA0000
1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000

D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) Vermogen (dBmV) FFT Type Modulatie
241435.22KQAM 64

D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort Aantal Actieve Subcarriers Eerste Actieve Subcarrier (Hz) T3 Timeouts T4 Timeouts
24OFDMA2809800000060

 

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

Kabel komt binnen in de meterkast. Modem staat niet in de meterkast maar in de kamer ernaast.

 

Er is de afgelopen tijd al regelmatig gekeken naar de situatie en ook al een aantal keren een monteur langs geweest. Dit kunnen jullie allicht zien in het systeem....

0 Kudos
Steefb
Level 20

@jpr69  schreef:

Dit kunnen jullie allicht zien in het systeem....


Tot nu toe hebben alleen medeklanten gereageerd, die kunnen dat (natuurlijk) niet zien.

tobiastheebe
Level 20

Advies vanuit Ziggo is om het modem op dezelfde locatie als het AOP te plaatsen en met groen/rood- of rood/rood-kabel van 1,5 meter aan te sluiten, ofwel direct op het AOP of via een splitter (bij voorkeur een POA-550). Andere aansluitwijzen kunnen prima werken maar worden niet officieel ondersteund. Een of meerdere foto's van de coaxinstallatie en de gegevens uit het modem blijven waardevol.

jpr69
Level 6
Topicstarter

Bijgevoegd foto meterkast en modern. Afstand tot midden is nog geen meter. (1 gips muurtje)

1000025046.jpg

1000025045.jpg

  

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Aangezien je een versterker (FDU-44) gebruikt zou de splitter (POA-01-A) door de POA-550 die ik mijn vorige reactie noemde vervangen moeten worden, met een F/F-kabel rood/rood naar het modem. Momenteel kan de binnenhuisinstallatie storen op (de upstream vanuit) het modem. Ik neem aan dat het modem op de splitter is aangesloten en niet op de versterker? Is het modem via een contactdoos in de woonkamer aangesloten of via een koppelstuk op de kabel uit de meterkast? De F opdraai-connector op de modemkabel is niet optimaal en kan het beste vervangen worden door een compressie-connector. Op tap 3 van de versterker mist een afsluitweerstand. Je kunt testen met de versterker ontkoppeld van de splitter of de modemkabel direct op het AOP.

 

Op het modem is poort 4 in gebruik, wat is hierop aangesloten?

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

Grappig dat de versterker/splitters allemaal door een monteur zijn aangesloten......

 

Poort 4 gaat naar een to-link netwerk Switch... Hierop zijn wat smart home dingen aangesloten..... bijvoorbeeld Philips Hue etc 

 

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Ik vermoed dat deze monteursafspraak al wel een paar jaar geleden is? Kun je naar mijn vragen over de coaxinstallatie kijken? Ik adviseer een nieuwe monteursafspraak om e.e.a. te vernieuwen en optimaliseren.

 

De switch kun je het beste op poort 1/2/3 aansluiten. Poort 4 is 100/1000/2500 Mbps wat voor de genoemde apparaten niet zinvol is.

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

Die monteur afspraak is dit jaar geweest....en 2 keer. ...

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Dan is het merkwaardig te noemen hoe de coaxinstallatie is achtergelaten, ik zou dit zelf niet goedkeuren.

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

Ik heb er niet zoveel verstand van dat ik dat kan beoordelen. Alleen dat er de laatste 2 jaar best vaak problemen zijn geweest en er iemand langs is geweest. 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Vandaar mijn eerdere suggesties en vragen.