Vraag
Reacties
Oplossing
dick5
Level 4

Wat betekent de gele/oranje ring bij de Ziggo speedtest?

Hallo allemaal,ik heb een Sagem modem van Ziggo met in principe 1 GB internet.Om af en toe de snelheid te testen heb ik speedtest op de pc. Normaal is de start ring groen,maar de laatste tijd is deze geel.De snelheid die aangegeven wordt is goed (935 mb) Is hier iets niet in orde?

bvd met vr gr. Dick

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20

Hier is niets aan de hand, de ring is geel/oranje bij een single-connection test en groen/blauw bij een multi-connection test.

20251104-02.png

Bekijk in context

0 Kudos
15 Reacties 15
tobiastheebe
Level 20

Hier is niets aan de hand, de ring is geel/oranje bij een single-connection test en groen/blauw bij een multi-connection test.

20251104-02.png

0 Kudos
dick5
Level 4
Topicstarter

Hartelijk dank,vond  het vreemd omdat deze ring bv op  mijn tablet altijd groen is.

Bert
Level 21

Wat zie je in deze test: RealSpeed - SamKnows @dick5 

0 Kudos
dick5
Level 4
Topicstarter

Hoi Bert beetje   vreemd    Router 1006 mb  maar Device443 mb

Speedtest bijna altijd 950.

gr  Dick

0 Kudos
dick5
Level 4
Topicstarter

Uiteraard bekabeld.

0 Kudos
Bert
Level 21

Zit er verder nog iets tussen je modem en je PC?

Of is er 1 netwerkkabel tussen het modem en je PC?

0 Kudos
dick5
Level 4
Topicstarter

Ja Bert. een gb switch maar ook rechtstreeks meet ik altijd via speedtest  de zelfde waarde, dus kabel direkt in het modem.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@dick5  schreef:

Router 1006 mb  maar Device443 mb

Dit heb ik ook wel eens gehad, de KPN speedtest gaf dan wel netjes 1gb, lijkt me een foutje van de Ziggo speedtest.

0 Kudos
dick5
Level 4
Topicstarter

Ook  bedankt voor de reactie, kan zijn ja het rare zo even was  dat  de eerste test bij Device maar  265 mb aangaf. helaas  moet  ik zo  de deur uit,maar  ik  geloof  niet dat er verder  iets  mis is.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Op de modemrouter is de maximale download van het abonnement beschikbaar en op jouw PC de maximale download voor gigabit ethernet, alles ziet er dus goed uit.

0 Kudos
dick5
Level 4
Topicstarter

Hoi  Tobiasteebe,maar  ik heb een  netwerkkaart van 1 gb in  mijn pc,dan moet de device snelheid   toch ook zo tot  1 gb komen? Maar helaas moet  ik  zo  de  deur  uit ,dus kom er  morgen even op terug

Fijne avond nog .

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Exact 1 Gbps is niet haalbaar i.v.m. TCP/IP overhead, ~940 Mbps is het maximum. Om 1+ Gbps te kunnen halen is 2.5 GbE nodig.

0 Kudos
dick5
Level 4
Topicstarter

Maar  is   dan  443  mb niet erg weinig?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Dit had waarschijnlijk met de RealSpeed server te maken (zoals Steefb eerder al aangaf) en niet met jouw PC, aangezien op een andere server van Speedtest.net wel het maximum gehaald werd.

0 Kudos
dick5
Level 4
Topicstarter

Allemaal bedankt,ik laat het lekker zo,want alles werkt snel en perfect het ging alleen om de kleur van de start ring bij Speedtest.