Hallo allemaal,ik heb een Sagem modem van Ziggo met in principe 1 GB internet.Om af en toe de snelheid te testen heb ik speedtest op de pc. Normaal is de start ring groen,maar de laatste tijd is deze geel.De snelheid die aangegeven wordt is goed (935 mb) Is hier iets niet in orde?
bvd met vr gr. Dick
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hier is niets aan de hand, de ring is geel/oranje bij een single-connection test en groen/blauw bij een multi-connection test.
Hier is niets aan de hand, de ring is geel/oranje bij een single-connection test en groen/blauw bij een multi-connection test.
Hartelijk dank,vond het vreemd omdat deze ring bv op mijn tablet altijd groen is.
Wat zie je in deze test: RealSpeed - SamKnows @dick5
Hoi Bert beetje vreemd Router 1006 mb maar Device443 mb
Speedtest bijna altijd 950.
gr Dick
Uiteraard bekabeld.
Zit er verder nog iets tussen je modem en je PC?
Of is er 1 netwerkkabel tussen het modem en je PC?
Ja Bert. een gb switch maar ook rechtstreeks meet ik altijd via speedtest de zelfde waarde, dus kabel direkt in het modem.
@dick5 schreef:Router 1006 mb maar Device443 mb
Dit heb ik ook wel eens gehad, de KPN speedtest gaf dan wel netjes 1gb, lijkt me een foutje van de Ziggo speedtest.
Ook bedankt voor de reactie, kan zijn ja het rare zo even was dat de eerste test bij Device maar 265 mb aangaf. helaas moet ik zo de deur uit,maar ik geloof niet dat er verder iets mis is.
Op de modemrouter is de maximale download van het abonnement beschikbaar en op jouw PC de maximale download voor gigabit ethernet, alles ziet er dus goed uit.
Hoi Tobiasteebe,maar ik heb een netwerkkaart van 1 gb in mijn pc,dan moet de device snelheid toch ook zo tot 1 gb komen? Maar helaas moet ik zo de deur uit ,dus kom er morgen even op terug
Fijne avond nog .
Exact 1 Gbps is niet haalbaar i.v.m. TCP/IP overhead, ~940 Mbps is het maximum. Om 1+ Gbps te kunnen halen is 2.5 GbE nodig.
Maar is dan 443 mb niet erg weinig?
Dit had waarschijnlijk met de RealSpeed server te maken (zoals Steefb eerder al aangaf) en niet met jouw PC, aangezien op een andere server van Speedtest.net wel het maximum gehaald werd.
Allemaal bedankt,ik laat het lekker zo,want alles werkt snel en perfect het ging alleen om de kleur van de start ring bij Speedtest.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.