We ervaren al langere tijd problemen bij het tv-kijken via Google TV, die verbonden is met een Chromecast.
De setup is als volgt:
Het modem (zie foto voor type) staat in de gang en is bekabeld verbonden met een SmartWifi Pod
De SmartWifi Pod staat op circa 2 meter afstand van de Sony Bravia tv
Aan de achterzijde van de tv zit een Google Chromecast voor Google TV
De Chromecast is via wifi verbonden met de SmartWifi Pod
Zowel bij terugkijken van programma’s, live tv als streamingdiensten krijgen we regelmatig de melding dat de wifi-verbinding is weggevallen.
Bijgevoegd vind je ook een screenshot van de internetsnelheidstest die is uitgevoerd naast de Chromecast.
Zijn er vanuit jullie expertise suggesties hoe we deze foutmelding kunnen oplossen?
welk smartwifi pod en is die bekabeld verbonden met het modem ?
Ik heb even een nieuw account aangemaakt, want ik kon het wachtwoord niet resetten van het account waarmee ik dit bericht heb geplaatst.
Ik heb bijgevoegde pod. Deze is via een kabel verbonden met de modem.
waarschijnlijk moet je het @ConnectLi account inloggen met je mijn Ziggo account,
ervaar je op andere apparaten ook problemen ?
Op andere apparaten ervaar ik geen enkel probleem, het is echt de combinatie van tv in combinatie met Chromecast.
welk model bouwjaar chromecast ?
Ik gebruik het Chromecast model G454V uit 2022. Dit is een Chromecast met Google TV (HD).
is ook de OS up-to-date ?
Er zijn geen updates beschikbaar voor de Chromecast, hij geeft aan up to date te zijn.
Goedenavond en welkom op de Community @ConnectLi @ConnectLim,
Dat is inderdaad niet prettig televisie kijken via de Chromecast als het beeld telkens wegvalt. Dat lijkt me behoorlijk irritant. Fijn dat de overige apparaten in huis verder wel werken. Goed ook dat @anoniemforum al het een en ander heeft uitgesloten. Ik kijk graag wat ik hierin voor je kan betekenen.
Ik heb op afstand je verbinding gecontroleerd. Ik zie dat de Chromecast via wifi is verbonden met de SmartWifi Pod 6 inderdaad. Ondanks dat de afstand slechts 2 meter is, valt me op dat de backhaul RSSI-waarde rond de -70 dBm ligt. Dit is vrij laag en ligt net buiten de geaccepteerde drempelwaarde van -69 dBm die nodig is voor een stabiele verbinding. Dit wijst op signaalverlies door obstakels, reflecties of interferentie, waardoor het wifi-signaal de Chromecast niet goed bereikt. In Jip-en-Janneke-taal betekent dit dat het wifi-signaal tussen de Pod en de Chromecast eigenlijk net te zwak is om goed te blijven werken.
Je kunt proberen de Chromecast op een andere plek te leggen of hangen, en waar mogelijk obstakels uit de buurt te houden. Mocht het inderdaad een wifi-probleem zijn, dan is een USB-C naar ethernet-adapter voor de Chromecast mogelijk een oplossing, zodat je deze bekabeld kunt aansluiten.
Voor dit probleem is er maar 1 oplossing, collega van mij heeft hetzelfde gehad na het vervangen van het modem is het chromecast probleem opgelost.
@ConnectLim heeft al een Sagemcom modem als hij/zij op andere apparaten geen problemen ervaart verwacht ik niet dat omruilen van de modem voor een nieuwe Sagemcom verschil maakt,
beter is te zorgen dat de Chromecast vrij hangt/ligt van obstakels
Laten we zeggen dat mijn uitspraken op basis van ervaring zijn.
Ik heb het genoemd...
Ik heb ook 2 Chromecast Android TV 4K en HD en de Google Streamer deze werken allemaal gewoon op de Sagemcom modem, is alleen de instellingen van je modem en vaak al bij de Firewall dat het niet goed gaat.
Het zou kunnen dat de Wifi pod te dicht modem staat, wat gebeurt er als je deze er even los koppelt en via modem Wifi kijkt. Je kan hem er zo weer tussen zetten. ( Even probeersel )
Hoe staat als je inlogt op je modem het volgende,
Log in op je modem: http://192/168.178.1 of http://192.168.100.1
Ga naar Geavanceerde instellingen
Klik op Draadloos > Draadloos signaal
Staat Wifi Kanaal optimalisatie aangevinkt.
Ga dan naar Beveiliging >
firewall zo staat ingesteld en de
Bij mij precies hetzelfde. Dit ongeveer nu 2 a 3 maanden. Heb je inmiddels al een oplossing?
ik heb de Chromecast opnieuw geïnstalleerd, ik heb de modem aan en uit gehad ik heb gekeken naar updates.. niks helpt. Het is trouwens bij mij zowel boven als beneden terwijl de deco box aangeeft dat ze volledige wifi hebben..
@MineCraft89 ervaar je ook problemen met andere apps ? of apparaten ?
Alleen met de 4K met afstandsbediening. (We hebben daarvan 2 stuks) zowel boven als beneden in de TV. Verschillende apps
heb je die chromecast ook al via een andere wifi of rechtstreeks op de wifi van het modem zonder de pods ?
We hebben deco boxen. Deze zijn allemaal bedraad aangesloten. Heb het nog niet op een andere wifi geprobeerd. Maar wat mij wel opvalt is dat als ik dit via Google intyp er veel gedoe is met de chromecasten is dit dan de wifi of de chromecast. Ook met de hoofd deco box heeft de chromecast problemen terwijl in de deco het aangeeft dat alles volledige wifi heeft. Telefoon of tablet heeft geen problemen.
Dag @ConnectLi het topic loopt aardig door. Hoe zit het met jouw situatie, is het in de tussentijd al wat beter? We horen het graag nog van je.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.