Ik heb een internet Elite abonnement met 1100Mb internetsnelheid echter is mijn max wiffi internetsnelheid maar 150 Mb.
Kan ik mijn abbonement omzetten naar een abbonement dat past bij 150 Mb.
Ik betaal veel te veel voor mijn abbonement.
En dan krijg ik ook nog steeds die vervelende emails van ziggo waarbij extra sportzenders worden aangeboden ik houd niet van sport
Arggg.
Met welk merk + type apparaat en welke app/site test je? Jouw Deco M4's geven maximaal 400~500 Mbps door en zijn strikt gezien dus ongeschikt voor jouw abonnement, zoals ik in een van je vorige topics Ziggo krijgt het niet onder de knie al aangegeven had.
Op dit moment is Wifi Start (100/25 Mbps, 39,50 euro/maand) het laagste abonnement, andere optie is Wifi Middel (400/40 Mbps, 47,50 euro/maand). Je gaat wel een nieuw jaarcontract aan als je overstapt naar deze abonnementen uit het nieuwe portfolio van maart. Internet Elite is een verouderd abonnement uit het vorige portfolio van oktober 2023.
Via Privacy | Mijn Ziggo kun je aangeven dat je geen aanbiedingen en acties wenst te ontvangen per mail.
Wat zie je hier: RealSpeed - SamKnows @EIJK65
op deze link krijg ik deze gegevens.
Maar op de ziggo wifi speedtest.
Het is goed mogelijk dat de smartphone tijdens de test via de SmartWifi app met een draadloos verbonden Deco verbonden was en de snelheid daardoor lager uitviel.
Wifi middel 400/40 Mbps zegt mij niets.
Ik heb nu bijna alles over wifi lopen en zie gewoon dat het traag is.
Ik moet nog 5 maanden en ik ga dan naar KPN denk ik heeft mijn zoon ook gedaan en is zeer tevreden.
Jammer na 15 jaar ziggo zo ongeveer.
Je hebt nu Internet Elite met 1100/100 Mbps. De Deco M4's kunnen de download van 1100 Mbps niet aan, 400 Mbps wel. Vandaar mijn eerdere advies als antwoord op je vraag.
Ja dat is ook zo ik heb bijna alles via wifi verbonden alleen 1 beveiligingscamera en solar omvormer is via lan direct gekoppeld met het modem.
Het is juist de trage wifi verbinding waar ik niet tevreden mee ben.
In het dagelijks gebruik ga je op een smartphone geen verschil merken met een download >75~175 Mbps. Als de Deco M4's vervangen worden door SmartWifi pods 6 dan is wel een significant hogere download te verwachten op apparaten die Wi-Fi 6 ondersteunen. Je kunt dus ofwel een downgrade van het abonnement of upgrade naar SmartWifi pods 6 overwegen.
Ja precies of een down grade of een upgrade, het probleem is door ziggo gecreëerd door de wifigarantie op te lossen door 3 Deco M4 te plaatsen terwijl bekend was dat dit niet zou lukken 😤
de deco's zijn prima voor de lagere abo's (t/m wifi middel/start xxl), maar niet voor wifi groot/internet elite. omruilen van de deco's naar wifi6 pods heeft dus de voorkeur, ook omdat de deco's icm het sagemcom modem uberhaupt niet goed werken
Gio2903,
je bent de zoveelste die mij verteld dat -de deco's icm het sagemcom modem uberhaupt niet goed werken-
Ik vindt dat ziggo dit moet oplossen echter iedere keer als een ziggo monteur is geweest heb ik grotere problemen.
De laatste keer stonden de Deco's in rood en gaven ze aan dat ze in storing waren en werkte mijn LAN aansluitingen niet meer maar daar moest ik maar geen aandacht aangeven omdat de wifi wel werkte.
Mijn vetrouwen in ziggo is op een dieptepunt gekomen.
helaas zijn je ervaringen met monteurs niet goed, daar kan ik helaas niks aan veranderen. ik kan alleen hier advies geven.
@EIJK65 schreef:
op deze link krijg ik deze gegevens.
Maar op de ziggo wifi speedtest.
De telefoon waar deze test mee is uitgevoerd was op dat moment blijkbaar via 2,4 ghz verbonden dan is dit een prima bandbreedte.
De eerder genoemde 150 Mb kan met wat moeite en ideale omstandigen ook via 2,4 ghz worden gehaald maar zal eerder via 5 ghz zijn gemeten.
Dit is helaas niet relevant voor de snelheid waarmee andere apparaten via wifi verbinden.
Met wat voor toestel zijn die testen uitgevoerd?
Terzijde de wifigarantie garandeerd alleen een goede wifi dekking niet dat men overal de bekabelde bandbreedte haalt.
Aangenomen dat de screenshot direct na de speed test is gemaakt was de smartphone via 5 GHz verbonden, gelet op Wi-Fi 5 in de statusbalk wat alleen op 5 GHz beschikbaar is. Voor 2.4 GHz zouden het inderdaad prima snelheden zijn. Ik had de vraag aan het begin van het topic al gesteld, deze bleef helaas onbeantwoord. Het is i.i.g. een Samsung-toestel. De bottleneck ligt vermoedelijk bij de Wi-Fi uplink van de Deco M4's.
Goed gezien. Die 5 was mij niet opgevallen. Of dat automatisch betekent dat het toestel echt via 5 ghz is verbonden durf ik niet te schrijven, vanwege de bandsteering optie die de Deco m4 heeft. Als de telefoon op dat moment verbonden is met een niet bedraad aangesloten Deco unit kan dat al veel verklaren. Maar dan durf ik nu ook wel te schrijven dat dit met de Wifi 6 pods of de Superwifi 2 punten van kpn waarschijnlijk niet heel veel beter zal zijn.
Wat nog kan meespelen is de bandbreedte instelling van de Deco's is dit 20 MHz dan klopt de gemeten snelheid ook is dit 40 of 80 dan is er nog de signaal sterkte. Eigenlijk zou de verbinding snelheid in de Deco app zelf gecontroleerd moeten worden, als die mogelijkheid aanwezig is.
Ik wil hier ook nog melden dat de geleverde bandbreedte de 1100Mbps in dit geval is bedoeld om te verdelen tussen alle apparaten niet slechts 1.
De '5' betekent Wi-Fi 5 en dat is alleen beschikbaar op 5 GHz. Ik denk dat de SmartWifi pods 6 ondanks Wi-Fi uplink wel degelijk een significant verschil kunnen opleveren. Voor 2.4 GHz is alleen 20 MHz te adviseren, voor 5 GHz zou 40/80 MHz gebruikt moeten worden. De linksnelheid is in de Deco app niet te controleren, wel met bijvoorbeeld WiFiman.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.