Hi, vraagje. Nadat ik mijn telefoon meerdere keren heb opgestart en in de instellingen 4g en 5g heb aanstaan heb ik een zeer trage internet in huis.
In huis is het: Down 5 Mbs en UP 0,5 Mbs.
In de tuin is het: 8 Mbs en UP 4,5 Mbs
Soms komen sms ook niet binnen lijkt wel, althans niet snel.
Ook als ik aan het bellen ben in huis horen mensen me niet, dan loop ik bellend naar buiten en gaat het wel.
Ik wil niet lullig doen maar me vriendin met KPN heeft mega snelheid en nooit gezeik in ons huis, dus het is niet zo dat we in een bunker leven hahahah.
Ik zou graag willen dat er eens goed gekeken wordt naar de antenne masten hier, ik heb ze enige tijd geleden bezig gezien op de bekende antenne locaties.
5g = https://antennekaart.nl/kaart/5g?zoom=12&lat=52.63029628&lng=4.9400711 Niks in de buurt!
4g = https://antennekaart.nl/kaart/4g?zoom=12&lat=52.63029628&lng=4.9400711
Op de kaart is wel te zien dat er dus masten verdwenen zijn (of defect) deze:
Opvallend als ik in andere locatie/gemeente ben is het wel oke en snel. Kortom slecht bereik.
Hi @SanderVerkade
Erg vervelend als je geen goed bereik hebt en een ander, met een andere provider, wel. Binnen in huis, of het nu heel goed geïsoleerd is, of niet, is bij Vodafone altijd al een probleem geweest. Daarom hebben ze 4G over Wifi en zou dat prima moeten werken zolang je Wifi maar goed bereik heeft. Waarom het buiten slecht is, dat is een goede vraag en dat kan Vodafone voor je onderzoeken.
Je zou een storing controle kunnen doen op deze pagina. Wie weet kom je op deze pagina al iets meer te weten. Goed dat je hier je bericht plaatst en natuurlijk kijken er ook Vodafone medewerkers mee op deze community om je te helpen. Ze moeten deze informatie ook weer uitbesteden aan de juiste afdeling dus heb aub nog even geduld. Mocht het aan de masten liggen dan is er 123 niet zo snel een oplossing en zal dit bij Vodafone bekeken moeten worden (ook omdat je je plaatje erbij hebt geplaatst).
Lees bij het wachten op een VodafoneZiggo medewerker onderstaande balk aub:
| ⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten VodafoneZiggo-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van VodafoneZiggo. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen. |
Goedendag @SanderVerkade dat zijn inderdaad geen beste waardes!
Als wij meekijken rondom het netwerk, zien we dat er binnenkort ook een mast bij komt om het signaal/de dekking beter te krijgen. Verder hoort de andere mast prima te werken. Heb je al eens gekeken om een netwerkwissel als reset zijnde uit te voeren?
Ga naar je instellingen ----> mobiele gegevens ---> netwerkoperators. Zet automatisch selecteren uit. En klik dan op een andere provider.
De telefoon zal dan proberen om contact te maken met een ander netwerk. Dit zal geweigerd worden maar het toestel is dan even bij ons van het netwerk geweest. Zet automatisch selecteren weer aan en zet daarna het toestel een kwartier uit en dan weer aan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.