Ik krijg sinds vandaag, ongeveer om het kwartier, een sms meet als inhoud: message 1 2 3
iemand enig idee wat dit inhoudt.
Phishing..
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen allemaal.
Poeh, wat een meldingen! Wat hebben sommigen van jullie veel van die gekke berichten gehad, zeg. Hoop dat het jullie niet heeft wakker gehouden.
Ik heb intern even het een en ander nagevraagd. Zelf heb ik namelijk niet deze berichten binnen gekregen en heb ook geen idee waar dit nou vandaan komt. Maar bij navraag kreeg ik te horen dat het inmiddels weer gestopt is. Dat is fijn!
Is het bij jullie inmiddels inderdaad ook gestopt? 🙂
Bij mij elk uur sinds 15.30 uur
Hoi @Firefighter & @HanVeld65
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Wat vervelend zeg, je kan deze sms berichten natuurlijk verwijderen en blokkeren op je toestel. Maar het is niet leuk, zeker als je er zoveel binnen krijgt. Maak ik ieder geval een printscreen van de sms en stuur de sms door naar phishing@vodafone.nl - het komt dan op de juiste afdeling en die kunnen dan kijken wat ze er mee kunnen.
Meer de tip is om het nummer te blokkeren en dan krijg je deze sms niet meer binnen.
Ik heb gekeken om het bericht te blokkeren, echter ik kan niets vinden.
geen nummer o.i.d.
tips?
Ik weet niet wat voor toestel je hebt. Maar mij een iPhone is dat wel mogelijk. Mits er een nummer bij staat, dat moet ik dan wel eerlijk toegeven. Google anders even op sms berichten blokkeren, of zoiets. En dan vermelden welk toestel, dan zal er vast wel ergens informatie zijn.
Hmessages komen binnen op Infonummer; hierop komen ook NL-Alert berichten binnen. Nummer kan ik volgens mij niet blokkeren.
Ja, dat kan ook. Dan zou ik toch even een berichtje sturen naar Vodafone met een voorbeeld en dan daarop wachten, wat die je kunnen vertellen. Ik herken het probleem niet, krijg geen berichten binnen. Jullie zijn de eerste die het hier melden. Mochten er meer mensen zijn, dan zal vodafone hier wel iets over melden.
Ik heb een Galaxy S8. Ik kan inderdaad geen nummer vinden, net zoals bij een NL-alert.
heb reeds gezocht op Google, maar er is een nummer nodig om te blokkeren.
Zet het geluid ff uit en neem morgen wel contact op met Vodafone
Ik ontvang ze ook sinds 14.47u. Sindsdien elk uur één.. op dezelfde tijden als de andere mensen die reageren.
Ik heb ze ook met een samsung toestel
Goedenavond, ik heb even een screenshot gemaakt maar ook bij mij geeft ie dezelfde afzender als van de NL alerts en dergelijke. Nummer blokkeren is dus helaas geen optie. Zou graag een oplossing horen. Alvast bedankt in ieder geval. Groeten, Lisette
Precies wat er bij mij ook gebeurd. 1e 14.47 daarna 15.20 toen 16.30 en vervolgens ieder uur weer precies op het halve uur.
Ik heb precies hetzelfde, op dezelfde tijden.
Samsung galaxy s21 ultra, vodafone abo.
Hoi ik heb hetzelfde probleem. Eerst elk uur. Verderop staat bij iemand een printscreen. Het komt binnen op het info mail van NL alert via sms. Heel vervelend. Heeft met Vodafone te maken want mijn vrouw heeft youfone en die krijgt het niet. Blokkeren/ uitzetten heeft geen nut want het is een infokanaal. Graag oplossing.
Hier hetzelfde, ook elk uur. Ik heb een samsung S7. Dit kan geen phishing zijn, je kan nergens op klikken. Graag met spoed oppakken! Heel irritant.
Ik heb het een paar jaar geleden ook eens in Italië gehad, ook van dat zelfde infoberichten nummer. Toen niet zo vaak, het leek toen wel of ik van elke zendmast waar ik in de buurt kwam een berichtje kreeg, zo'n soort stille ping, maar dan niet stil haha. Zie afbeelding hieronder.
Hier precies het zelfde, Samsung Galaxy S20 FE 5G.
En nee @Energieboy Infoberichten kan je niet blokkeren en adviseren om Infoberichten van NL-Alert blokkeren plsszzzzzzzzzz
Hier precies hetzelfde probleem, ook dezelfde tijdstippen.
Ik krijg dit bericht elk uur sinds vanmiddag 14:30
Ik probeer het via de mail naar vodafone te versturen maar lukt niet!!!
Wat nu????
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.