MODERATOR EDIT - 17 MAART 2022
De Vodafone SMTP server voor het versturen van e-mails is met ingang van vandaag (17 maart 2022) beëindigd. Het systeem dat het versturen van e-mails vanaf de mobiele telefoon mogelijk maakt is verouderd. Hierdoor kan Vodafone niet langer zorgen voor veilig gebruik van de server.
Wat betekent dit voor jou?
Maak je gebruik van een populaire e-mailserver zoals Hotmail en Gmail? Dan merk je hier niets van. Gebruik je een Vodafone SMTP e-mailserver? Dan is het mogelijk dat je geen e-mails meer kan versturen totdat je de e-mailinstellingen in je mobiele telefoon aanpast naar een andere server.
Het ontvangen van e-mails blijft wel mogelijk, dit verloopt via een andere server.
Ik kan nu geen e-mails meer versturen
Vervelend! Door het wijzigen van je e-mailinstellingen maak je gebruik van een andere beschikbare SMTP server, in veel gevallen is dat gratis via de vaste internet provider.
Ben je ook klant bij Ziggo?
Dat komt goed uit! Ziggo bied je de mogelijkheid om gebruik te maken van de Ziggo SMTP server voor de volgende email-adressen: @Ziggo.nl @quicknet.nl @home.nl @casema.nl @upcmail.nl @chello.nl @a2000.nl. Deze service is gratis. Kijk op (IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo voor meer informatie en een stappenplan ‘e-mail instellen’.
Gebruik je een Outlook, Gmail of Yahoo-emailadres?
Dan kun je kosteloos gebruik maken van hun servers. Op POP-, IMAP- en SMTP-instellingen voor Outlook.com (microsoft.com) is meer informatie te vinden over het instellen hiervan.
ORIGINEEL BERICHT
Sinds afgelopen vrijdagmiddag kan ik geen mail meer versturen. Krijg steeds weer foutmelding E mail versturen mislukt. Ik heb niets gewijzigd in de instellingen. Ook op mijn 2 e Iphone kan ik geen mail meer versturen.
Mijn vrouw heeft op haar telefoon ( ook IPhone) hetzelfde probleem.
Inmiddels nieuwe wachtwoord ingesteld , poort gewijzigd, alle tips in diverse topics opgevolgd... niets helpt.
Heeft Vodafone iets gewijzigd m.b.t. de uitgaande server?
Alvast dank voor de reactie.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nogmaals alles gecontroleerd, maar werkt niet bij mij. Heeft ook nooit gewerkt. Ik heb altijd als uitgaande server het volgende gebruikt: authsmtp.vodafone.nl en gebruikersnaam mail06.......... en vodafone ww, maar sinds paar weken diet deze uitgaande server het niet meer.....
Dat Vodafone niet werk nu, dat is wel duidelijk. Maar vervelend dat Ziggo smtp gegevens niet werkt bij jou. Want ja, hier werkt het prima en kan gewoon versturen via smtp.ziggo.nl. Wel gek dan dat het de ene wel goed werkt en bij de ander niet. Begrijp niet dat daar dan verschil in zit. Dat Vodafone nu niet werkt, dat weet iedereen en ook bij mij werkt Vodafone uitgaande mail niet. Dan is het toch gek dat Ziggo uitgaande mail niet werkt.
Maar goed, het was het proberen waard en hoop dat Vodafone het snel kan verhelpen.
Inmiddels zijn we bijna 4 weken (!!) verder en nog steeds is er géén oplossing of ook maar enig bericht van Vodafone hierover naar haar abonnees. Vodafone weet dit probleem blijkbaar goed geheim te houden. Zo blijkt maar weer dat het een competitieve markt is waar om elke abonnee gestreden wordt dus problemen hang je niet aan de grote klok.
Dat laatste heb ik inmiddels wél gedaan. Normaal absoluut niet mijn ding, maar ik heb het probleem aan de grote klok van het consumtentenprogramma Kassa gehangen. Eens zien of Vodafone hiermee wél te "mobiliseren" is.....
Ben ik blij dat jij het hebt aangekaart, ik will mij ook bij Kassa aanmelden als dat moet! ik ga nl vrijdag as voor langere tijd naar het buitenland en ben heel erg onthand door dit hele gebeuren.
Ik ook, als dat nodig is!
Helaas heb ik op dit moment nog geen oplossing voor dit issue. Ik houd jullie op de hoogte! Zodra ik meer weet, laat ik dit gelijk weten.
ik ook laat maar horen wanneer!
Hoe kan het dat dit al 4 weken duurt !!!! Ook hier geen mail te versturen..
kan niet wachten!
Oh, ik dacht dat er eindelijk nieuws was over een oplossing, zoveel mails binnen over deze topic, was al blij voor iedereen 😎. Nope, het is nog niet opgelost, we moeten nog wachten 🤐
Het onderzoek is op dit moment nog volop bezig. Er is helaas nog geen oplossing bekend. Zodra ik meer weet hierover, laat ik het jullie direct weten.
Van de een op de andere dag lukt het verzenden van email niet meer. Nooit geen problemen gehad. OIntvangen werkt wel. Als uitrgaande server heb ik sendmail.vodafone.nl, daarnaast heb ik diverse andere smtp servers ingevoerd van o.a. hccnet, ziggi en authsmtp.vodafone .nl Graag uw hulp.
Hoi @Hans1952,
welkom op de Community van Vodafone. Helaas is er op dit moment een issue met de uitgaande server van Vodafone. Meer hierover lees je in dit topic. Ik zal jouw topic hiermee samenvoegen. Op dit moment is het helaas afwachten totdat dit opgelost is. Zodra ik meer weet, laat ik dit weten. Mijn excuses voor het ongemak!
Ik heb de uitgaande server van mijn provider hccnet gebruikt en ik kan weer emails verzenden! bedankt.
Ik gebruik nu de uitgaande emailinstelling van mijn provider Hccnet en ik kan weer email verzenden. Super bedankt.
Super om te lezen dat dit werkt bij jou @Hans1952 :).
nou de rest nog
@FritsG
Hans1952 had het over uitgaande mail server van zijn eigen provider. Dus niet die van Vodafone, die doet het nog niet. Je zou eventueel je eigen provider ook kunnen proberen, als je dit al niet hebt gedaan 😉.
Hoe lang gaat dit nog duren Vodafone?? Ik kan zo niet werken, mijn klanten moeten veel te lang wachten totdat ik mails kan beantwoorden, dit kost me klanten! Ik mag zo meteen in de zomer mijn abonnement verlengen maar ik denk er nu wel heel erg sterk over om over te stappen. We zijn inmiddels 5 1/2 week verder en nog geen enkel bericht van Vodafone zelf, geen compensatie (rekeningen betalen gaat gewoon door) of een teken van 'leven' dat er aan gewerkt wordt, behalve van Steven 😞
Ja hier idem dito, ik ben wel om me heen aan het kijken nu
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.