Waarom krijg ik deze sms?
Vodafone stuurt je een sms, zodat je zo snel mogelijk ready bent om je toestel optimaal te gebruiken in Nederland én in het buitenland.
We sturen het bericht in verschillende situaties: heb je net een nieuwe telefoon? Of heeft je toestel een software update gehad? Dan kan je deze sms ontvangen. Maar Vodafone checkt ook regelmatig op het netwerk of je telefooninstellingen voor internet goed staan en stuurt deze sms als dit niet het geval is.
Inhoud van de SMS
In de SMS staat de volgende tekst: We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet. Ga naar www.vodafone.nl/startup om je toestel klaar te maken voor internet en e-mail en doorloop de stappen.
Op de startup-pagina vind je algemene informatie over het gebruik van My Vodafone en het instellen van je telefoon via de toestelhandleiding.
Maar mijn internet werkt gewoon?
Bevind je je nu in Nederland en kan je gewoon internetten? Top! Toch wilt dit niet zeggen dat je dan in het buitenland ook automatisch goed gebruik maakt van internet. We raden dus ook aan om toch even je instellingen te checken. Bekijk een uitgebreide handleiding voor het instellen van je telefoon voor internet in het buitenland:
< Voor Apple > < Voor Android >
De startup-pagina is niet duidelijk
Lukt het instellen van je telefoon via de startup-pagina niet? Volg dan deze stappen:
Zo, nu is je telefoon weer helemaal up to date! 🙂
Meer informatie
Heb je andere vragen of opmerkingen? Laat het ons dan weten in de reacties in dit topic. De Community denkt graag met je mee!
Ik heb hier ook elke keer last van wanneer er een systeem update is geweest.
Heb zelf een google pixel 6, hier draait android 12 op.
Voor zo ver ik kan zien staan alle instellingen goed.
Hoi @DeadpoolW
Wat goed dat je deze info met Vodafone deelt, dan kunnen ze daar naar kijken. Voorheen was het voornamelijk een iPhone maar nu blijkt er dus ook een ander toestel merk last van te hebben. Of wij als iPhone gebruikers hebben er nu geen last meer van maar andere merken, dat zou helemaal vervelend zijn.
Maar goed, super dat je het even laat weten, dan kunnen de Vodafone medewerkers dit doorgeven aan de juiste afdeling en kunnen ze hiermee aan de slag. Zodra @Cecilia dit ziet zal je het oppakken 😉
Hi @DeadpoolW,
Dank voor alle informatie! Ik heb een onderzoek voor je aangemaakt, ik hoop dat spoedig de oorzaak wordt gevonden!
@Energieboy @Alex Mochten jullie aanvullende informatie nodig hebben, dan mogen jullie contact opnemen. Dan help ik met alle plezier.
Ik zou ook graag verlost worden van deze SMS. Ik krijg deze zowat elke maand. Zou het kunnen dat mijn nr aan een andere dienst / telefoon gekoppeld is en dat ik daarvan de SMS ontvang? Alles werkt gewoon bij mij.. instellingen staan ook goed.
S20 5G maar ook op mijn S10 kreeg ik deze SMS al regelmatig. HELP wie verlost mij van dit kwade euvel.
Hi @Fan,
Ik duik er graag voor je in! Zou je je gegevens in je profiel willen aanvullen of mij deze in een privébericht willen sturen?
De is weer een update geweest voor iOS en ik heb dit keer wel weer het sms'je gekregen
Yes, hier ook 😁
@Alex De link Privebericht werkt niet?
Daar gaat het niet om @Fan, de zijn hier leden die het desbetreffende sms’je na elke iOS update weer krijgen. Het blijkt iets te zijn bij Vodafone maar ze weten nog niet wat het is
Wat gek, @Fan. Hier lijkt de link wel gewoon te openen. Lukt het zo? https://community.vodafone.nl/t5/notes/composepage
Het werkte niet omdat ik Aangemeld blijven NIET had aangevinkt. Hij opent dan een nieuw venster via de link, zonder dat je bent ingelogd en dan kom je dus ergens anders uit..ik denk een 404 error. Het is nu gelukt door eerst opnieuw aan te melden en een vinkje je te plaatsen.
De is vandaag weer een update geweest en ik heb weer een sms gehad
@BvanWijk kun je voor mij eens de komende dagen in de gaten houden of de SMS niet meer binnen komt? Mocht de SMS alsnog binnen komen, laat het weten. Post ook even gelijk een screenshot met ijd en datum zodat ik dit intern kan doorgeven.
Het is even weggeweest en nu zijn ze er weer. Elke keer bij een update.
Dus wat er aan de hand is, geen idee. Klik ze maar gewoon weg, het zal wel. Als ik op de link klik kom je toch alleen op een uitleg pagina uit en er zal niets uit zichzelf worden geïnstalleerd. Denk dat het een probleem zal blijven.
Helder @Energieboy, kun jij ook voor mij de komende update afwachten? Mocht de SMS alsnog verstuurd worden, laat het weten met een screenshot (waarop de datum en tijd vermeld staan). Dan ga ik er achteraan!
Dit zijn de laatste twee die ik heb ontvangen:
Top, maar de voorbeelden mogen maximaal 5 dagen oud zijn @Energieboy. Vandaar dat ik om nieuwe vraag. Deze zal ik dan alsnog toevoegen samen met het nieuwe voorbeeld.
@Louis Als er weer een update komt en ik krijg weer een sms dan meld ik het hier🙂
Er is vanavond weer een update uitkomen van het iOS en ik kreeg weer een sms
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.