Ik ben sinds deze week overgestapt van een iPhone6 naar een Samsung s10e. Van iOS naar Android dus.
Abo is nog steeds hetzelfde.
Omdat ik een vrij grote kelder heb staat hier bellen via wi-fi aan en dat is ook erg fijn.
Wat ik minder fijn vind is dat ik op mijn nieuwe Android foon dagelijks meerdere malen de volgende melding krijg:
Vodafone NL Wi-Fi
Noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking
Waarschijnlijk elke keer dat het 4G signaal wegvalt (bv als ik kelder inloop) en hij op wifi bellen overspring.
Waarom krijg ik deze melding nu steeds, in iOS nooit gezien.
Oh en wifi bellen uitzetten is geen optie. Ik wil gewoon deze melding niet 4x per dag. Hoe kan ik die uitzetten?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De IMS melding komt doordat Bellen over WiFi aan staat. Dit staat verder los van het simkaartje.
Wij zijn verplicht om deze melding te tonen. Indien er een geval van nood is en de nooddiensten zijn nodig, dan is het handig om te weten dat je geen 112 kunt bellen als je gebruik maakt van bellen over WiFi. Als je deze functie uitzet, is dat op eigen verantwoordelijkheid.
Melding uitschakelen
Androidgebruikers kunnen inderdaad zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi daadwerkelijk uit te zetten.
Lukt dit niet? Dan helpen we je graag! Vul hiervoor de gegevens op je profiel helemaal in en stuur ons daarna een bericht.
QuentinS wrote:
HAllo Energieboy
Dat is dus mijn hele punt. Op iOS kreeg ik nooit een melding en nu op Android dus echt elke dag een paar keer.....
Via google kwam ik hier op dit forum uit, maar daar werd als advies gegeven om wifi bellen uit te zetten wat natuurlijk geen echt antwoord is. Dan kun je ook zeggen, gebruik je toch geen smartfoon heb je de melding ook niet :tired_face:
De IMS melding komt doordat Bellen over WiFi aan staat. Dit staat verder los van het simkaartje.
Wij zijn verplicht om deze melding te tonen. Indien er een geval van nood is en de nooddiensten zijn nodig, dan is het handig om te weten dat je geen 112 kunt bellen als je gebruik maakt van bellen over WiFi. Als je deze functie uitzet, is dat op eigen verantwoordelijkheid.
Melding uitschakelen
Androidgebruikers kunnen inderdaad zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi daadwerkelijk uit te zetten.
Lukt dit niet? Dan helpen we je graag! Vul hiervoor de gegevens op je profiel helemaal in en stuur ons daarna een bericht.
Energieboy wrote:
Maar de telefoon is een DOM ding die niet weet of jij wel elke dag die kelder in gaat 😉
@Louis - ik kom zo niet bij een zoekscherm, misschien door een schil als een launcher of zo.
Ik noest even zoeken, maar wat in ieder geval altijd werkt is naar 'Instellingen' (tandwieltje) te gaan, daar de zoekfunctie (loep) gebruiken en 'IMS' intikken: dan ben je er.
Goedemiddag bij mij staat bellen over wifi uit toch blijf ik de melding wifi sim 1 ingeschakeld krijgen huawei p30 pro
@Heino Welkom hier!
Bij de Huawei P30 Pro is het helaas niet mogelijk om deze melding uit te schakelen. Het enige dat je kan doen, is Bellen over WiFi als functie zelf uitschakelen. Wij als Vodafone mogen deze melding mogen ook niet uitschakelen en zijn verplicht deze melding te geven. De IMS melding geeft namelijk aan dat alarmnummers zoals 112 niet bereikbaar zijn met Bellen over WiFi. Uit je bericht begrijp ik dat je dit al hebt uitgeschakeld.
Wil je eens kijken of de oplossing in dit topic ook voor jou de gouden tip is? Het betreft hier wel een ander type Huawei toestel, maar een softreset van je toestel kan na een aanpassing in jouw instellingen altijd nog wonderen bieden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.