Hello Ziggo!
Today at 8:07 PM at night, someone came and rang the bell of our home. We opened the door. He said he is from Ziggo. He said he has come to tell about ziggo internet. He asked questions like which internet service we use? How long has it been we are using that internet? How long we have been living in this house. We felt something suspicious about the person because who works after 8 PM t night asking about internet. I want to ask if Ziggo has hired people to survey about internet and change people to Ziggo service. Please answer this question and let me know if he could be possible Ziggo employee.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @Suma1 en welkom op de Ziggo Community!
Ik ga graag in op die vraag, om enige twijfels weg te nemen.
We hebben meerdere teams die langs de deuren gaan. Zowel van Ziggo zelf als van partnerbedrijven. Je kunt deze teams op verschillende manieren herkennen. Elke medewerker beschikt altijd over een pas waarmee die zich kan identificeren. Op deze pas staat de naam van de medewerker met een foto en het Ziggo logo. Hierop bestaan geen uitzonderingen. Je kan altijd en op ieder moment vragen om deze pas te zien.
De verkoopadviseurs die langs de deuren gaan, zijn te herkennen aan hun kleding. Zij bieden producten van Vodafone en Ziggo aan bij potentiële klanten en laten een "niet thuis" kaartje achter waarop je een telefoonnummer vindt om ons te bellen.
De verkoopadviseurs
De Servicemedewerkers komen langs in de omgeving en bieden hulp en service, hierbij zijn die herkenbaar aan hun oranje kleding met Ziggo logo. Zij bieden vooral technische ondersteuning, bijvoorbeeld wanneer er in een gebied een toename is van netwerkgerelateerde klachten.
Servicemedewerkers
Community Sales biedt zakelijke contracten aan en is niet voor de consumentenmarkt. Ze bezoeken, bedrijven, kantoren en thuisbedrijven zonder voorafgaande kennisgeving. Ze zijn gekleed in een donkere jas, zoals op onderstaande afbeelding.
Community Sales
Kort samengevat. Al onze eigen medewerkers of partners dragen deze kleding en zijn herkenbaar aan de pas. Het is mogelijk dat die teams 's avonds langs de deuren gaan. Hoewel ik toegeef dat dit in de wintertijd niet optimaal is. Als geen van bovenstaande van toepassing is op de persoon die bij je aan de deur was. Neem dan contact op met de klantenservice van Ziggo. Of laat onder je Community Profiel je postcode + huisnummer achter, dan loop ik het schema voor je na en voorzie het team van feedback!
For English version see below:
Good morning @Suma1 and welcome to the Ziggo Community!
The age old question, who is knocking at my door during the night. It makes perfect sense you might feel a little uncertain about their motives and I am happy to clear up any misgivings about it.
We have several teams that go door2door. Both from Ziggo itself, and from partner companies. You can recognize these teams the following ways. Each employee has a badge to identify themselves. This badge shows the employee's name with photo and the Ziggo logo. Their are no exceptions to this. You can always and at any time ask to see this badge.
Door2Door salesadvisors can be recognized by their clothes. They offer Vodafone and Ziggo products to potentiel customers and leave a "not at home card" behind, on which you find a phone number to call us.
Service Employees go door2door in areas to offer assistance and service and can be recognized by their orange clothes with a Ziggo logo. They offer technical support, for example when we notice an increase in network related complaints in an area.
Community Sales offer business contracts and is not for the consumer market. They visit companies, offices and home businesses without notification. They are dressed with a dark coat as shown below.

To summarize, each and everyone of our own employees or partners wear these clothes and can be recognized with the badge. It is possible for them to visit in the evening, although I recognize this is not optimal during winter times. If none of the above applies to the person who visited your door, please add your zipcode and housenumber under private information at your Community profile. I will be able to check the schedule and provide any feedback to the team.
Looking forward to hear from you!
normally they wear Ziggo clothes, if not it's a little bit strange. but yeah, Ziggo hires people to inform/sell subscriptions, also in the evening indeed
Goedemorgen @Suma1 en welkom op de Ziggo Community!
Ik ga graag in op die vraag, om enige twijfels weg te nemen.
We hebben meerdere teams die langs de deuren gaan. Zowel van Ziggo zelf als van partnerbedrijven. Je kunt deze teams op verschillende manieren herkennen. Elke medewerker beschikt altijd over een pas waarmee die zich kan identificeren. Op deze pas staat de naam van de medewerker met een foto en het Ziggo logo. Hierop bestaan geen uitzonderingen. Je kan altijd en op ieder moment vragen om deze pas te zien.
De verkoopadviseurs die langs de deuren gaan, zijn te herkennen aan hun kleding. Zij bieden producten van Vodafone en Ziggo aan bij potentiële klanten en laten een "niet thuis" kaartje achter waarop je een telefoonnummer vindt om ons te bellen.
De verkoopadviseurs
De Servicemedewerkers komen langs in de omgeving en bieden hulp en service, hierbij zijn die herkenbaar aan hun oranje kleding met Ziggo logo. Zij bieden vooral technische ondersteuning, bijvoorbeeld wanneer er in een gebied een toename is van netwerkgerelateerde klachten.
Servicemedewerkers
Community Sales biedt zakelijke contracten aan en is niet voor de consumentenmarkt. Ze bezoeken, bedrijven, kantoren en thuisbedrijven zonder voorafgaande kennisgeving. Ze zijn gekleed in een donkere jas, zoals op onderstaande afbeelding.
Community Sales
Kort samengevat. Al onze eigen medewerkers of partners dragen deze kleding en zijn herkenbaar aan de pas. Het is mogelijk dat die teams 's avonds langs de deuren gaan. Hoewel ik toegeef dat dit in de wintertijd niet optimaal is. Als geen van bovenstaande van toepassing is op de persoon die bij je aan de deur was. Neem dan contact op met de klantenservice van Ziggo. Of laat onder je Community Profiel je postcode + huisnummer achter, dan loop ik het schema voor je na en voorzie het team van feedback!
For English version see below:
Good morning @Suma1 and welcome to the Ziggo Community!
The age old question, who is knocking at my door during the night. It makes perfect sense you might feel a little uncertain about their motives and I am happy to clear up any misgivings about it.
We have several teams that go door2door. Both from Ziggo itself, and from partner companies. You can recognize these teams the following ways. Each employee has a badge to identify themselves. This badge shows the employee's name with photo and the Ziggo logo. Their are no exceptions to this. You can always and at any time ask to see this badge.
Door2Door salesadvisors can be recognized by their clothes. They offer Vodafone and Ziggo products to potentiel customers and leave a "not at home card" behind, on which you find a phone number to call us.
Service Employees go door2door in areas to offer assistance and service and can be recognized by their orange clothes with a Ziggo logo. They offer technical support, for example when we notice an increase in network related complaints in an area.
Community Sales offer business contracts and is not for the consumer market. They visit companies, offices and home businesses without notification. They are dressed with a dark coat as shown below.

To summarize, each and everyone of our own employees or partners wear these clothes and can be recognized with the badge. It is possible for them to visit in the evening, although I recognize this is not optimal during winter times. If none of the above applies to the person who visited your door, please add your zipcode and housenumber under private information at your Community profile. I will be able to check the schedule and provide any feedback to the team.
Looking forward to hear from you!
Hello everyone.
Thank you for your information and clarity. It helps.
Gisteren (3-7-2025, 14:16) 2 mannen, amper 20, aan de deur. Zeiden dat ze van Ziggo waren, zagen er ook zo uit. Hadden een cadautje voor me, zo wisten ze te melden via mij Eufy deurbel. Maar dan moest ik wel thuis zijn. Het klonk allemaal wat opdringerig. Ik had geen interesse en dus vertrokken ze. Interessant was hun (door Eufy opgenomen) gesprek voordat ze aanbelden. Ze wisselden tips uit om mensen te lokken. "Je moet onduidelijk praten" zei de ene, of alleen je lippen bewegen zo deed hij voor, "Dan maak je ze nieuwsgierig en dan komen we wel". Blijkbaar beschouwen zij Ziggoklanten als dom koopvee. Ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor de goede naam van Ziggo. Van de klantenservice heb ik begrepen dat ze van een derde partij waren die voor Ziggo aan colportage doet. Gezien hun wijze van opereren lijkt me een gesprekje met die partij op z'n plaats.
Het word hoognodig eens tijd dat er een wet komt welke dit soort gezeur en oplichting aan de deur verbied op straffe van een heel hoge boete voor de instantie waar het om gaat of het nu een provider is of energie aanbieder.
Wil men overstappen naar een andere aanbieder kan men dit veel beter doen middels prijsvergelijking via sites als pricewise providercheck enz.
Had zojuist iemand aan de deur die een ander jasje aan had (met WIFI er op) die wel mijn gegevens leek te hebben. Erg onprofessioneel en knullig om op deze manier langs de deuren te gaan bij klanten. Ik overweeg om over te stappen mochten dit soort acties vaker voorkomen.
Beetje oude topic om nog aan te spreken. Maar het is duidelijk dat er weer verkopers langs de deuren gaan om abonnementen “aan te smeren” te verkopen. Nu stond er iemand van Ziggo voor de deur maar een volgende keer is het iemand van KPN of Essent of welk bedrijf ook. Ze gaan van deur tot deur en het kan zelfs zo zijn dat een aanbieder niet eens weet dat ze rond lopen.
Wat je zelf moet doen is gewoon niet op ingaan en de deur weer sluiten (of een NEE sticker ophangen). Als je het internet afzoekt dan zal je zien dat het bij meer bedrijven gebeurd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.