Mariska
Community Developer
Community Developer

Webinar 10 december - Hoe gaat VodafoneZiggo om met crisissituaties?

Het afgelopen webinar hebben we nog maar net achter de kiezen en we gaan alweer door naar de laatste van dit jaar. Op 10 december vertelt Jasperina, één van onze specialisten, hoe VodafoneZiggo omgaat met crisissituaties. Denk aan situaties waarin een hele wijk opeens zonder signaal zit óf wanneer er belangrijke bedrijfsgevoelige informatie is gelekt. We gaan in op vragen zoals: Wat is belangrijk om te delen wanneer wij niet weten wat er aan de hand is? Welke afdeling houdt zich bezig met crisissituaties en waar moet je allemaal rekening mee houden? 

 

Meld je aan en en luister mee, denk mee én stel je vraag tijdens de Q&A sessie

 

< Inschrijven voor webinar > 

 

Tip: kun je er niet bij zijn? Meld je alsnog aan en ontvang naderhand een terugkijklink per mail. 

 

Zet het alvast in je agenda

🗓 Datum: 10 december 2025
Tijd: 19:00 uur
💻 Locatie: online
:ab_profielen: Voor wie: Vodafone & Ziggo Community leden

💡 Je hebt een Vodafone & Ziggo Community account nodig om toegang te krijgen

Disclaimer: omdat dit een openbaar webinar is gaan we tijdens de Q&A niet in op vragen die bedrijfsgevoelige informatie bevatten en mogelijk schadelijk kunnen zijn voor VodafoneZiggo.

e-mail meldingen
Aan Uit
10 Reacties
EnergieBoy
Level 20

Uiteraard ben ik hier bij aanwezig. Ben reuze benieuwd wat Vodafone doet bij het uitvallen van een mobiele mast of wanneer het systeem er opeens mee stopt - zo ook laatst een mobiel netwerk last kreeg tijdens het grote overleg in Den Haag. Lijkt me best een mooi om daar iets over te horen. Oh en please, niet eerst een lang verhaal over wat een crisis is, dat weet iedereen toch wel 😉😁

Een crisis is een ernstige, acute situatie die onmiddellijke hulp vereist om escalatie of schade te voorkomen. Het wordt gekenmerkt door een verstoring van het normale functioneren, waarbij de draaglast de draagkracht te boven gaat, zowel voor individuen als voor systemen zoals een gezin, bedrijf of zelfs een land. Een crisis is vaak een keerpunt waarvoor direct ingrijpen nodig is om verdere problemen te voorkomen. 
MR_CHIP
Level 19

Uiteraard doe ik mee

nspoor
Level 16

Je bent ingeschreven

Template
Level 17

@EnergieBoy @Mariska Kunnen niet van te voren vast vragen in topic gesteld worden, waarbij deze dan in de Webinair worden meegenomen? 

Marianne
Community Developer
Community Developer

Goed idee, @Template! Je mag je vragen alvast in dit topic stellen. We reserveren tijdens het webinar weer genoeg tijd voor al jullie vragen. 

EnergieBoy
Level 20

Wat gebeurd er als er privacy gevoelige informatie lekt en/of misbruik is gemaakt via derden? (je weet wel, van die bedrijfjes die zeggen vanuit Vodafone te mogen bellen) Ik heb daar persoonlijk echt heel veel moeite mee en je leest vaak dat dit soort mensen ook alles al van je weten. Waarom deelt VodafoneZiggo deze informatie en wat gebeurd er mee?

En wat je zelf al als voorbeeld aangaf @Mariska / @Marianne over het uitvallen van een zendmast. Wat doet Vodafone dan en gaan ze daar snel mee aan de slag? Of wanneer er een groot evenement is, is Vodafone daarop voorbereid? 

Veel klanten krijgen opeens geen korting meer, hoe gaat zo'n crisissituatie? Laatst kregen veel klanten geen korting en sommige zitten nu nog te wachten op hun korting en krijgen elke keer te horen dat het komt en dat Vodafone bezig is om iedereen in een batch tegelijk dit probleem in orde te maken. Hoe gaat zoiets in z'n werk? 

En de vraag, wat doet VodafoneZiggo als er een crisis is? Zijn ze eerlijk en krijgen klanten dit direct te horen? Worden dan de mensen bij de klantenservice op de hoogte gebracht? En wie bepaalt welke crisis wel gedeeld mag worden en welke zeker niet?


Marjan Verbrugg
Level 13

Missschien handig als er een storing is en je belt hierover dat men je kan informeren. Wat ik dan vaak hoor is dat er niets bekend is. Ik snap dat men niet gelijk wordt geinformeerd maar toch....eerder kan wel.

Dave
Level 20

Zal me vragen eens gaan bedenken.

 

Zoals de Zendmast die EnergieBoy omschrijft was ik zeer benieuwd naar, maar ook bij datalekken, wat me op Ziggo en Vodafone nodige 

werk heeft moeten verrichten dit weer goed te krijgen, en geen melding of excuus vanuit daar. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Fijn dat de vragen binnen druppelen over het aankomende Webinar. Nieuwe vragen blijven nu en óók tijdens het Webinar welkom!

 

Per abuis was er een foutief avatar - van een user - ingesteld op een Community Moderator profiel. Enkele reacties die hier over gingen en niet bijdragen aan het topic zijn verwijderd. Vanaf heden het verzoek om het on topic te houden. Dank!

nspoor
Level 16

Om een vraag aan te haken op crisis situatie. Heeft VodafoneZiggo ook een "2e netwerk" net zoals Delta verzekert klanten goed beveiligd glasvezelinternet met tweede netwerk bij storing  voor het overbruggen van de eerste 72 uur bij een crisissituatie. Bijvoorbeeld als water, stroom of internet tijdelijk uitvalt