Alex
Community Moderator
Community Moderator

Community levels - Klopt jouw level nog niet? Lees hier verder

De levels kloppen inmiddels weer voor iedereen en daarmee is deze workaround niet meer nodig. Dank voor jullie geduld!

 

Heb je toch het gevoel dat er iets niets klopt? Reageer in dit topic of Start een nieuw topic in "Over de Community". Klik hier om een nieuw topic te starten.

 

Originele tekst:

Lees meer

Sinds het samengaan van Vodafone Community en Ziggo Community, kloppen bij veel accounts de statistieken nog niet. Dat gaat bijvoorbeeld om het aantal reacties, likes en oplossingen. Dit heeft ook invloed op je level.

 

Er zijn vooraf uitgebreide tests geweest die allemaal succesvol waren, dus deze problemen kwamen onverwacht. Pogingen vanuit de softwareleverancier om dit snel op te lossen zijn tot nu toe tegengevallen, het is op dit moment nog niet duidelijk hoe lang dit gaat duren.

 

Daarom bieden we een tijdelijke oplossing aan: We passen handmatig je level aan, totdat alle statistieken weer kloppen. Omdat dit een handmatige actie is, doen we dit in eerste instantie alleen op verzoek.

 

Goed om te weten:

  • Dit heeft alleen invloed op je getoonde level, niet op je statistieken. Die kunnen we niet handmatig aanpassen.
  • Per account gaat het om een eenmalige aanpassing. Totdat eerder genoemde vertraging is opgelost, kun je niet stijgen in level.
  • Dit is volledig vrijwillig, je hoeft hier geen gebruik van te maken.
  • Zodra alles weer werkt, wordt je level automatisch bepaald door de statistieken zoals je gewend was.
  • Als je je level niet meer (zeker) weet, maken we gebruik van een back-up bestand. Het is mogelijk dat je in de tussentijd in level gestegen bent, maar dat is niet exact te bepalen. Levels hebben een stijgende lijn qua criteria, dus het wordt bij benadering aangepast.

 

Tot slot: Het gebruik van levels en ranks is regelmatig voer voor discussie. De één vindt het een leuk extraatje, terwijl de ander er helemaal niets mee heeft. Een discussie daarover is altijd goed en ook wij evalueren dit periodiek. We willen echter dat dit topic vrij blijft voor inhoudelijke vragen omtrent deze workaround. Wil je hier geen gebruik van maken, is het niet nodig om dat hier te vermelden.

 

Wil je hier graag gebruik van maken? Vul dan dit formulier in. Het wordt dan binnen 2 werkdagen verwerkt.

 

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
32 Reacties 32
DennyW
Level 17

@Alex 

Net het level (vanaf 12-12-2022 level 17) doorgegeven, maar....het aantal reacties/posts  alsmede het aantal "beantwoord"/oplossingen kloppen ook niet. 

Per 17-05-2024 stond het aantal reacties op 3152. Hier moeten dan nog minstens de drie bij van na de omzetting, alsmede deze post zelf. Dat maakt dan minstens 3156. Het aantal oplossingen/beantwoord was vanaf toen 251.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@DennyW  schreef:

@Alex 

Net het level (vanaf 12-12-2022 level 17) doorgegeven, maar....het aantal reacties/posts  alsmede het aantal "beantwoord"/oplossingen kloppen ook niet. 

Per 17-05-2024 stond het aantal reacties op 3152. Hier moeten dan nog minstens de drie bij van na de omzetting, alsmede deze post zelf. Dat maakt dan minstens 3156. Het aantal oplossingen/beantwoord was vanaf toen 251.


Het level passen ze handmatig aan nav het formulier de rest van de getallen moet je op wachten 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
Topicstarter

Hi @DennyW , Wat @MR_CHIP zegt klopt inderdaad; op dit moment kunnen we alleen handmatig de levels aanpassen. Bij het merendeel van de accounts kloppen de aantallen niet en is alles weer op 0 begonnen vanaf 6 augustus (opvallend genoeg op de likes na). Helaas is het daarvoor op dit moment afwachten. Ik verwacht dat als dit eenmaal is opgelost, je oude en nieuwe statistieken bij elkaar op worden geteld. Je level heb ik in ieder geval zojuist hersteld!

MR_CHIP
Level 19

ik kan melden dat het bij mij inmiddels klopt 😉

Marjan Verbrugg
Level 13

Goedemorgen, Bij mij klopt nu ook alles. 

xJBx
Level 11

Hier nog niet, maar wacht geduldig af. 

Pineapple
Level 16

Mijn profiel is weer compleet. 🤗 Heb er gelijk maar een fotootje van gemaakt. 😁 😎

Alex
Community Moderator
Community Moderator
Topicstarter

Top! Het ziet er inderdaad bij veel accounts inmiddels weer goed uit. Er wordt nog gesleuteld op de achtergrond, dus als je data nu nog mist, verwacht ik dat het vanzelf goed komt. Zodra alles is afgerond, heffen we de tijdelijke levels ook weer op en ga je automatisch weer over naar de originele levels 🙂

xJBx
Level 11

Hallo Alex, als alles is afgerond, geven jullie hier dan een update over? Wand dat zou wel handig/prettig zijn, wand dan weet iedereen meteen dat dit is afgerond, en als er dan nog dingen niet kloppen, dan kan er op dat moment aan de bel getrokken worden. 

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Goede vraag @xJBx Het lijkt grotendeels afgerond maar we zijn nog wel in afwachting van een definitive afronding. Kun jij eens aangeven wat jou statistieken eerder (ongeveer) waren, daar zijn we wel benieuwd naar!

0 Kudos
xJBx
Level 11

Hallo @Rikst om heel eerlijk te zijn weet ik niet precies wat de statistieken waren op bijde forums. Maar het lijkt nu wel wat hoger te zijn dan voor heen. Voor het samen gaan was mijn lvl op het Ziggo forum wel hoger dan dat ik nu heb. Ik had daar lvl 13 en bij het zamen gaan was ik gezakt naar lvl 10, maar inmiddels naar lvl 11 geklommen. Op het Vodafone forum had ik dacht ik lvl 9 of 10.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator
Topicstarter

Inmiddels zijn alle statistieken herberekend en kloppen de levels weer! 🥳

 

Daarmee gaan we ook deze workaround afronden: Voor iedereen die hier gebruik heeft gemaakt, houd er rekening mee dat je plotseling een level hoger of lager kunt zijn, omdat de workaround was gebaseerd op een schatting. Dit topic blijft nog enkele dagen open, voor 't geval er toch nog iets niet goed staat of gaat.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
Topicstarter

@xJBx - Ik kom nog even privé bij je in de lucht over je statistieken / level!