Bovenaan op de homepage staat een statistiekje. Bijv. nu 15 leden online 1.081 bezoekers online.
Nu vraag ik me af, waar komen deze bezoekers vandaan.
Hoeveel werkelijke mensen, en hoeveel bots en andere internet afstruimers.
Nu snap ik dat dat onderscheid moeilijk is te maken.
Maar zijn er percentages van Nederlandse of Ziggo ip-adressen ergens beschikbaar? (is meer een vraag voor een mod om uit te zoeken)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Steefb,
Allereerst: Leuke vraag! Khoros, onze softwareleverancier, gebruikt filters om 'non-human requests' zoveel mogelijk uit te sluiten. Het aantal dat je ziet, is daarom een betrouwbare inschatting van het werkelijke aantal bezoekers. Achter de schermen bevestigen verschillende factoren dit beeld, zoals dat 99% van de bezoekers uit Nederland komt en dat de activiteit logisch verloopt qua tijd.
Je geeft aan dat je ook 's nachts soms aantallen van rond de 1500 ziet. Onze data laten juist een daling zien in die uren, dus ik ben erg benieuwd naar je/de eerstvolgende nachtelijke bevindingen hierover 😅
@Garihd deelde vanochtend een momentopname: 384 online om kwart voor 6. Ik kan me voorstellen dat dit verrassend lijkt, maar het is zeker mogelijk. Denk aan het totaal aantal Ziggo-abonnees, aangevuld met bezoekers die geen abonnement hebben. Vooral populaire onderwerpen, zoals Viaplay (WK Darts), zorgen momenteel voor veel verkeer, wat bijvoorbeeld ook weer aansluit bij de aantallen die @Steefb op woensdagavond zag. Op elk moment van de dag blijft deze data hoe dan ook interessante voer voor discussie.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.