In de loop van deze week doen we weer een paar aanpassingen op de community. Met onze 'Nieuw op de Community' topics blijf je op de hoogte van de nieuwste wijzigingen op ons platform. We bouwen continu aan verbeteringen die we bijna elke maand doorvoeren. De ene keer is dit een grote wijziging die je als gebruiker op veelgebruikte pagina's tegenkomt en de andere keer is het een technische verbetering achter de schermen.
Het samengaan van de Vodafone & Ziggo Community brengt een aantal wijzigingen met zich mee in de vormgeving en in de teksten. Zo ook op de loginpagina:
- Paginatitel toegevoegd (nodig voor een screenreader)
- Hoeveelheid tekst in aanmeldknop verminderd voor betere leesbaarheid op mobiel
- Alternatieve loginmethode via gebruikersnaam en wachtwoord minder aanwezig gemaakt
- Klikbare teksten onderstreept
Voorbeeld van de nieuwe en de vorige loginpagina:
Nieuwe login via mobiel
Vorige login via mobiel
We voegen in topics, waar dat logisch is, een knop toe om direct in contact te komen met een medewerker van Vodafone of Ziggo om iets te regelen. Dit hadden we al voor veel Ziggo onderwerpen, zoals aanpassingen in je Mijn Ziggo account of voor het bestellen van een nieuwe afstandsbediening. We hebben er nu ook één voor Vodafone toegevoegd: het wijzigen van je incassodatum voor Vodafone facturen.
We ontvangen graag continue feedback over de kwaliteit van onze content. We stellen daarom de vraag aan bezoekers: 'Heeft deze informatie je geholpen?'. Zo komen we er achter welke topics waardevol zijn en waar nog informatie ontbreekt. We hebben de vraagstelling nu iets aangepast, waardoor de resultaten voor ons zinvoller zijn. Je krijgt deze vraag alleen te zien op de topics in het Support Forum wanneer je niet bent ingelogd. Bekijk hier het voorbeeld:
Voorbeeld van component
Op de community kennen we topics waar een complex onderwerp wordt besproken en het topic níet zomaar is opgelost. Om je op de hoogte te houden van de status van dit onderwerp, hebben we statusmeldingen. Denk aan: we zoeken nog naar voorbeelden, het is in onderzoek, we werken aan een oplossing óf we melden dat het is opgelost. We hebben een aantal verbeteringen doorgebracht, bekijk ook het voorbeeld.
- kortere teksten
- kortere buttons
- duidelijkere acties
Sinds dit jaar organiseren we meer events. Elk kwartaal is er een webinar, een uitje naar een museum en eens per jaar de Community Experience Day. We wilden graag meer overzicht in onze events, zodat je als lid direct ziet welke events zijn geweest én welke er nog komen. Daarom bouwen we een speciale events pagina. Deze gaan we de komende tijd vullen met nieuwe events. Hier alvast een preview hoe dit er uit komt te zien, klik daarvoor op lees meer:
Bedankt, ik dacht dit automatisch ging 😁
Ik kreeg zojuist een mooie nieuwsbrief met daarin uitleg dat de inlogpagina er anders uit ziet. Sneak peek hoeft niet want het is al aangepast, ik krijg nu een ander inlogpagina te zien. Mag ik aangeven dat ik hier helemaal niet blij mee ben, vast wel 🙂 Ik krijg nu elke dat ik opnieuw moet inloggen, het vinkje bij Houd mij aangemeld, werkt niet! Voor mij op dit moment geen verbetering, als ik eerlijk ben.
Daarnaast krijg ik ook elke keer een ander scherm te zien om mijn Gebruikersnaam en Wachtwoord in te vullen (voorheen een heel klein schermpje om mijn gegevens te laten invullen, nu krijg ik een flink scherm te zien). Het zal wel weer aan VodafoneZiggo en Apple liggen, maar het is er niet beter op geworden. Hier onder laat ik even zien hoe het inloggen eruit ziet met je Gebruikersnaam en Wachtwoord invullen (oud en nieuw voorbeeld):
Hi @EnergieBoy
Ik kan het niet reproduceren via Safari op mijn iPhone. Ik stuur even wat screenshots mee. Hier kan ik zonder problemen het vinkje zetten bij 'houd mij aangemeld'.
En als ik dan vanuit 'wachtwoorden' kies om mijn gegevens in te vullen, dan worden de gegevens logischerwijs ingevuld en kan ik het vinkje zonder problemen zetten.
Bedankt voor je reactie @Cecilia
Maar dat vinkje kan ik ook zetten, net zoals jij dit doet. Echter, hij wil het niet onthouden, nu moet ik elke keer weer opnieuw inloggen wat ik, voor dat de pagina is veranderd, niet hoefde. Er is dan toch iets anders dan voorheen. Daarnaast is dat grote vlak om in te loggen (die vanuit Apple komt) wel erg overdreven groot, dat was voorheen nooit zo.
Maar goed, het inloggen gaat wel en ik kan ook het vinkje aanzetten, maar ik moet nu elke keer inloggen en hij wil het niet onthouden dat ik ingelogd wil blijven 😞 - Wat doet die bij jou dan? als je inlogt met vinkje aan, dan de pagina afsluit met X en safari helemaal afsluiten. Als je dan weer terug gaat naar safari, blijf jij er dan wel in of moet je ook opnieuw inloggen?
Even getest, maar ik blijf dan ingelogd @EnergieBoy. We hadden natuurlijk ook al even privé contact gehad, maar zoals je daar aangaf kan het inderdaad best iets zijn met de cookies (die niet zijn geaccepteerd door jullie).
Hmm, ik ben niet zo van de koekjes, alleen de Oranjelatten.
Ik ga het nog eens testen op een andere manier zodat ik zeker kan uitsluiten dat het om de cookies gaat. Anders kom ik er hier op terug.
Op de manier zoals @Cecilia omschrijft kom ik er ook met Safari en Chrome in, en die Passkey is echt een verrijking voor Apple.
Inderdaad, 1x de cookies instellen en klaar, let wel als je overgaat naar ander PC dan kan het zijn dat je weer nieuwe login krijgt, na een paar keer is dit over met Safari.
Met Chrome en Safari gaat goed, maar als ik de Chromebook pak met Chrome, logt ie uit op me iPhone en Macbook en dit doet ie 3x en dan is het wel goed.
Help, help.
Als ik een verhaal heb geschreven en ik klik op macro’s dan lopen teksten door elkaar heen. Normaal zag ik netjes mijn macro’s maar nu is het heel lastig om te zien. Zoals jullie weten heb ik een iPhone met Safari. Zie mijn voorbeeld:
@EnergieBoy wrote:Help, help.
Als ik een verhaal heb geschreven en ik klik op macro’s dan lopen teksten door elkaar heen. Normaal zag ik netjes mijn macro’s maar nu is het heel lastig om te zien. Zoals jullie weten heb ik een iPhone met Safari. Zie mijn voorbeeld:
Dat heb ik ook weleens meegemaakt op een andere mobiele browser.
Uitloggen en weer inloggen helpt niet, mocht iemand anders met dit idee komen. Heb nog niet andere browsers geprobeerd maar als jij dit ook wel eens hebt gehad dan geloof ik dat gelijk, hoef ik het niet te testen 😉
Hier ook en topic's die door elkaar lopen, maar ook als topic's breder zijn zoals de Media Box Lijst
Zie ik Mobiel zo
Zit ook een fout in je kan niet schuiven alleen de iPhone omdraaien.
Geld voor beide Community's
Hi @EnergieBoy , daar gaat inderdaad iets niet goed. Ook via Android (Chrome) krijg ik hetzelfde; het uitklapmenu lijkt opeens transparant te zijn, waardoor de opties door je tekst heen verschijnen. Je kunt gelukkig wel alsnog een macro selecteren en daarna verder gaan, waarna het weer goed is, maar handig is het allerminst. We gaan er mee aan de slag!
@Dave Klopt inderdaad! Deze is wel iets lastiger, want ik weet niet zeker hoe makkelijk dit op te lossen is. Ik heb bij de betreffende tabel in ieder geval een tip toegevoegd om je telefoon te kantelen voor het volledige overzicht.
@Alex Ja met kantelen ging het wel, maar recht op zou je een schuifje verwachten, ja hij is moeilijk. Kleine dingen gelukkig 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.