Vraag
Reacties
Aart Appel
Level 1

Bestaande klanten gaan meer betalen. Wegwezen dus.

Bestaande klanten gaan meer betalen dan nieuwe klanten!

Dat krijg je als je trouw bent.

Wegwezen dus.

Vodafone opzeggen aub.

Klik op https://www.nu.nl/tech/6373548/inflatiecorrectie-kpn-en-vodafone-vaste-klanten-betalen-meer-nieuwe-n...

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
11 Reacties 11
FlyingApe
Level 6

Dit is voor mij geen nieuws, dit is al enkele jaren aan de gang. Vaak krijg je als nieuwe klant ook nog gratis producten of een flinke cashback. Het is jammer, maar je bouwt bijna nergens meer iets op als vaste klant.

Dat betekent echter niet dat je meteen je Vodafone/Ziggo abonnement moet gaan opzeggen. Een belletje naar de afdeling opzeggen (retentie) kan soms nog weleens zijn vruchten afwerpen voor een leuke deal.

0 Kudos
RoWi
Level 20

Het artikel betreft de jaarlijkse inflatiecorrectie voor mobiele abonnementen daar hoeft geen enkele vaste klant last van te hebben als je maar jaarlijks verlengt. Dat kan gewoon via My Vodafone.

Bert
Level 21

@Aart Appel Naar welke provider wil je toe, die dit niet op dezelfde manier doet?

Ben benieuwd, want ik ken die niet.

Aart Appel
Level 1
Topicstarter

Ik kom bij Simyo zelfs op €12 per maand bij 20 gb en onbeperkt bellen in Nederland

RoWi
Level 20

@Aart Appel  schreef:

Ik kom bij Simyo zelfs op €12 per maand bij 20 gb en onbeperkt bellen in Nederland

Dat klopt, maar ook daar komt na 12 maanden inflatiecorrectie bij. Na een jaar of 5 betaal je 15 euro.

Dat Vodafone en KPN in het algemeen duurder zijn dan de virtuele providers is algemeen bekend dat staat volledig los van de inflatiecorrectie.

Simyo heeft nauwelijks personeel in vergelijking met de andere twee providers.

0 Kudos
Dave
Level 20

Ten eerste vind ik dit beetje topic opruiing, want de grote providers betaal je altijd, en hoeveel, dat heb je zelf in de hand, Los met Sim Only of met Toestel, welke naar keuze, je kan het net zo duur maken als je zelf wilt. Einde contract gaat het verloop gewoon door, tenzij je hem zelf veranderd en opzegd.

EnergieBoy
Level 20

Hoi @Aart Appel 
Uit je bericht begrijp ik dat je je abonnement bij Vodafone wil opzeggen?
Dit kan je het beste doen door contact op te nemen met de klantenservice of, als je je nummer wenst mee te nemen naar een andere provider, daar een nieuw abonnement aan te gaan met nummerbehoud (de nieuwe provider zal dan zorgen dat je nummer van Vodafone mee gaat naar de nieuwe provider).

Het opzeggen van je abonnement is via de community niet mogelijk. Je kan bellen naar 0800-0094 en vertel waarom je je abonnement wenst op te zeggen. Wie weet, als je dan zo'n hele goede trouwe klant bent, doen ze je een nieuwe aanbieding. Let wel op, een nieuwe aanbieding is meestal een nieuw 1 jarig of 2 jarig contract, nu heb je waarschijnlijk je contract al een tijdje lopen en is deze vrij van overstap. 

Succes bij je nieuwe provider of als trouwe klant bij Vodafone.

Bert
Level 21

@Aart Appel  schreef:

@Aart Appel Dat klopt, dat scheelt een berg, je krijgt wel te maken met de inflatiecorrectie heb ik een aantal malen mogen ervaren, net zoals bij Vodafone.

Kijk ook naar de kwaliteit van de provider: Beste mobiele telefoon provider 2025? Vind wat bij je past - Consumentenbond

0 Kudos
Bert
Level 21

@RoWi  schreef:

@Aart Appel  schreef:

Dat klopt, maar ook daar komt na 12 maanden inflatiecorrectie bij. Na een jaar of 5 betaal je 15 euro.

Dat Vodafone en KPN in het algemeen duurder zijn dan de virtuele providers is algemeen bekend dat staat volledig los van de inflatiecorrectie.

Simyo heeft nauwelijks personeel in vergelijking met de andere twee providers.

@RoWi Graag de juiste informatie laten weten over Simyo.

Na 2 jaar = afloop van het abonnement, kun je met 4 klikken binnen Mijn Simyo naar een hedendaags abonnement, dus betaal je weer als een nieuwe klant minder dan de klanten die nog een oud abonnement hebben lopen.

b.v. mijn abonnement: was in 2 jaar 10,00 - 10,73 euro voor 10 GB met onbeperkt bellen en SMS met dataplafond en nu met een hedendaags abonnement na 4 klikken 12,50 euro voor 20 GB met onbeperkt bellen en SMS en met dataplafond.

Simyo is geen virtuele provider, maar een dochter van KPN waar je via het internet alles kunt regelen en heeft een uitstekende dekking (KPN netwerk) en prima telefonisch bereikbare helpdesk en prima forum met snel reagerende forum medewerkers en ook een zeer snel probleemoplossende helpdesk, weet ik uit eigen ervaring van minstens 12 jaar en daar ben ik niet alleen in, zie de provider monitor van de Consumentenbond: Beste mobiele telefoon provider 2025? Vind wat bij je past

De positieve beoordeling komt door consistente hoge scores op het gebied van mobiel bellen, mobiel internet en klantenservice, met weinig meldingen van storingen of administratieve problemen.

pinolief
Level 4

Mijn reactie verwijderd, had het niet goed gelezen dat het om mobiel gaat.

Bert
Level 21

@pinolief Dit topic gaat niet over Ziggo, maar over een Vodafone mobiel abonnement.

KPN en Vodafone voeren deze maand weer een inflatiecorrectie door bij mobiele abonnementen.