Mijn factuur is sinds verlenging afgelopen zomer elke maand anders.
Als ik kijk staat er soms SMS naar buitenland. Echter dit is niet elke maand en dit bedrag is slechts enkele centen. Ook de enige die ik mogelijk een SMS stuur in het buitenland is binnen de EU.
Moeten binnen EU kosten niet, binnen de bundel vallen dus zonder meer kosten zijn? Tenzij ik over een bepaald gebruik kom uiteraard
Hey goedemorgen @Template
Wat leuk om weer eens een topic van jou onder de neus te hebben, daar bijt ik mij graag in vast 😄
Ik kan alleen zo 1,2,3 niet je Vodafone account vinden om de factuur te bestuderen. Wil je het betreffende 06-nummer voor mij vermelden in je account bij de persoonlijke opmerkingen?
Dan weet ik waar ik zoeken moet.
@Jamyla Het lukt helaas niet om dit aan te passen. Er komen dan foutmeldingen.
Ik had voor de Community samengevoegd werd wel mijn telefoonnummer in de Vodafone community in het profiel.
Het lijkt erop dat met samenvoegen, alleen mijn Ziggo community profile is overgenomen en van Vodafone mijn posts alleen.
Anders zou mijn telefoonnummer er nog in moeten staan
Het mobiele nummer is inderdaad niet automatisch ingevuld na het samenvoegen van de accounts. Dit veld is later na de migratie toegevoegd. In ieder geval heb ik je mobiele nummer al gevonden @Template. Op de laatste factuur is € 0,15 berekend voor het versturen van 2 SMS berichten naar een buitenlands telefoonnummer (Duits). Het versturen van een SMS bericht naar een buitenlands nummer valt niet binnen de bundel. Je ziet dit terug in ons tariefoverzicht. Het versturen van SMS berichten naar buitenlandse nummers (EU) valt niet onder de roam-like-home regelgeving.
@Cecilia Bedankt echter die €0,15 had ik zelf al gevonden.
Misschien kan je zien wat ik bedoel sinds juni tot en met heden. Dat had bedrag telkens anders is.
Even voor de duidelijkheid die Duitse nummers ken ik. Echter als ik zelf met vrienden/familie uit Nederland samen in het buitenland ben en we sturen elkaar een RCS/SMS bericht, gaat dit die via onze Nederlandse voorwaarden of valt dit erbuiten. De meerderheid die ik ken heeft overigens Vodafone
Als je met familie/vrienden samen bent in het buitenland en je stuurt een SMS naar hen (Nederlands nummer) dan valt dit wel binnen je bundel. Het betreft dus echt versturen van een SMS naar een buitenlands nummer. Dit valt er niet binnen.
Het verschil in je facturen is o.a. doordat op juli een verrekening/herbereking heeft plaatsgevonden n.a.v. de verlenging. Er af en toe dus een SMS bericht naar het Duitse nummer in rekening wordt gebracht en uiteraard ook vanaf oktober de inflatiecorrectie waardoor de kosten van het abonnement zelf iets hoger zijn geworden. Op dit moment zijn de reguliere kosten van je abonnement (na inflatiecorrectie) + verzekering en toestellening € 62,11 per maand.
@Cecilia wrote:
Als je met familie/vrienden samen bent in het buitenland en je stuurt een SMS naar hen (Nederlands nummer) dan valt dit wel binnen je bundel. Het betreft dus echt versturen van een SMS naar een buitenlands nummer. Dit valt er niet binnen.
Het verschil in je facturen is o.a. doordat op juli een verrekening/herbereking heeft plaatsgevonden n.a.v. de verlenging. Er af en toe dus een SMS bericht naar het Duitse nummer in rekening wordt gebracht en uiteraard ook vanaf oktober de inflatiecorrectie waardoor de kosten van het abonnement zelf iets hoger zijn geworden. Op dit moment zijn de reguliere kosten van je abonnement (na inflatiecorrectie) + verzekering en toestellening € 62,11 per maand.
Vreemd want ik krijg van Belsimpel ook apart een rekening van de toestel verzekering.
De toestelverzekering op onze factuur is in ieder geval voor het toestel met IMEI: *****1122. Je kan deze opzeggen via My Vodafone als deze verzekering niet nodig is. Dat kan via deze link. Hoe het afsluiten via BelSimpel precies is gegaan, daar kan ik alleen over gissen. Het is aannemelijk dat er een verzekering is afgesloten voor een nieuw toestel. Een oude verzekering wordt hierdoor niet automatisch opgezegd.
@Cecilia Mag dat IMEI hier wel op de Community? Kan je dat niet beter weg halen
Het IMEI nummer is geen informatie waar een meelezer iets mee kan, dus deze mag geplaatst worden. Maar ik merk dat je het fijn vind als deze verwijderd wordt, dus dat is bij deze gedaan. Hopelijk heb je deze in ieder geval opgeslagen, zodat je weet op welk toestel de verzekering vanuit ons betrekking heeft. De verzekering welke via BelSimpel loopt is logischerwijs niet inzichtelijk voor ons. Dus wellicht goed om daar ook even informatie in te winnen.
@Cecilia wrote:
Het IMEI nummer is geen informatie waar een meelezer iets mee kan, dus deze mag geplaatst worden. Maar ik merk dat je het fijn vind als deze verwijderd wordt, dus dat is bij deze gedaan. Hopelijk heb je deze in ieder geval opgeslagen, zodat je weet op welk toestel de verzekering vanuit ons betrekking heeft. De verzekering welke via BelSimpel loopt is logischerwijs niet inzichtelijk voor ons. Dus wellicht goed om daar ook even informatie in te winnen.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat bij een verlenging alles verlengd werd. Is het wel mogelijk dat VodafoneZiggo de verzekering overneemt zodat het gewoon een factuur is?
Nee, de verzekering vanuit ons is alleen mogelijk als een toestel rechtstreeks bij Vodafone wordt gekocht.
@Cecilia wrote:
Nee, de verzekering vanuit ons is alleen mogelijk als een toestel rechtstreeks bij Vodafone wordt gekocht.
Ok, dankje. Helaas heeft Vodafone niet alle merken in het assortiment en is het voornamelijk Samsung helaas en ik wil geen Samsung of Apple.
Ook weet ik niet of inmiddels weer gewoon in de winkels van VodafoneZiggo toestellen meteen mee worden gegeven. Als VodafoneZiggo winkels dit nog steeds niet doen, moet ik dus eigenlijk steeds in een andere winkel een Vodafone abbonnement verlengen, tenzij ik alleen Sim Only zou nemen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.