Vraag
Reacties
Isabellaellae
Level 2

Geen verbinding, geen internet

Twee problemen; na het blokkeren van mijn simkaart vond ik de telefoon gelukkig terug. Deblokkeren ging makkelijk via de app, enkel nu 10 dagen later kan ik nog niet bellen/gebeld worden.

Tevens heb ik mijn abonnement verhoogd naar Red unlimited op 7 oktober. 17 oktober ontvang ik het bericht dat ik voor 100 euro internet kosten heb gemaakt. Gebeld. Upgrade niet doorgevoerd, zou alsnog die dag gebeuren maar aan de kosten niets te doen?. Tevens tips ontvangen om weer te kunnen bellen/gebeld worden. Mocht niet baten.

Nu 3 dagen later alsnog GEEN internet en ik kan niet bellen. Maw onbereikbaar 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
32 Reacties 32
Isabellaellae
Level 2
Topicstarter

Op de 7e direct de bevestiging gekregen na wijziging van abbo...medewerker gaf op de 18e aan het alsnog door te drukken. Niet gedaan. Uiteindelijk pas 4 weken later.

Ik heb wederom alles gedaan wat jullie voorgesteld hebben. En zit al meer dan een maand zonder bereik. NATUURLIJK storneer ik die factuur wel. Dit begint oprecht belachelijk te worden.

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Isabellaellae

Ik snap heel goed dat je de factuur hebt gestorneerd. Maar ik heb aan deze kant niet stil gezeten, en nu is mijn vraag of je zo snel mogelijk het toestel volledig opnieuw wilt opstarten. Laat je weten of het is gelukt? Dan kunnen we daarna verder met de afhandeling van dit vervelende probleem. 

0 Kudos
Isabellaellae
Level 2
Topicstarter

Ronald, niets doet het nu. Let wel, ik ben momenteel aan het werken in Duitsland. Maar internet werkt nu ook niet.

0 Kudos
Isabellaellae
Level 2
Topicstarter

Internet werkt nu weer wel.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Ah kijk aan @Isabellaellae  Fijn dat het nu wel werkt, dat is positief nieuws 😄 
Ik ga er vanuit dat het nu ook blijft werken. Mocht je onverhoopt toch opnieuw een probleem ervaren meld het dan hier.

Auf wiedersehen!

0 Kudos
Isabellaellae
Level 2
Topicstarter

Ik kan nog steeds niet bellen... 😉

0 Kudos
Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Lastig dat het nog steeds niet lukt. Wanneer heb je voor het laatst een poging gedaan om te bellen? Graag de exacte tijd en datum. 

Wanneer je gebeld wordt, lukt dat wel? Zo niet, mag ik daarvan ook een exacte tijd en datum wanneer dat voor het laatst is geprobeerd?

0 Kudos
Isabellaellae
Level 2
Topicstarter

zojuist, nav het zien van je bericht...10 seconden geleden,

0 Kudos
Isabellaellae
Level 2
Topicstarter

ter info; mijn rechtsbijstand is bezig om dit probleem via de geschillencommisie te laten lopen.  

0 Kudos
Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Het helpt het onderzoek om de exacte tijd en datum te benoemen. Van zowel een belpoging, als gebeld worden.

Je bent uiteraard helemaal vrij om al het advies in te winnen dat er is.

0 Kudos
Isabellaellae
Level 2
Topicstarter

28-11 12.09

0 Kudos
Isabellaellae
Level 2
Topicstarter

Ik wil graag los van de brief de ingebrekestelling ook hier opperen.

[Eindhoven, 27-11-2025

Onderwerp: Ingebrekestelling en verzoek tot ontbinding – sinds 7 oktober geen mobiel bereik

Geachte heer/mevrouw,

Sinds **7 oktober 2025** ervaar ik zeer ernstige netwerkproblemen met mijn mobiele aansluiting bij Vodafone. Ik heb **geen mobiel bereik**, waardoor bellen en gebeld worden onmogelijk zijn. Alleen mobiel internet functioneert nog.

Dit probleem is door mij gemeld via de **Vodafone Community**, waardoor bekend is dat er sprake is van een tekortkoming in de dienstverlening. Inmiddels duurt dit probleem bijna twee maanden, waardoor Vodafone haar contractuele verplichtingen niet nakomt.

Ik stel Vodafone hierbij **formeel in gebreke** en sommeer u om **binnen 5 werkdagen na dagtekening van deze brief**:

1. Schriftelijk te bevestigen dat het probleem onmiddellijk wordt opgelost, **óf**  

2. Te erkennen dat Vodafone de dienst niet (meer) kan leveren zoals overeengekomen en mijn contract **kosteloos te ontbinden**, inclusief het stopzetten van alle betalingen en restitutie over de periode vanaf 7 oktober tot heden.

Indien Vodafone niet binnen de genoemde termijn reageert, zal ik de overeenkomst **eenzijdig ontbinden wegens wanprestatie**, en behoud ik mij tevens het recht voor:

- restitutie te eisen voor de periode waarin geen bereik geleverd is, en  

- een eventuele verdere schadevergoeding te vorderen.

Ik verzoek u vriendelijk deze ingebrekestelling schriftelijk te bevestigen.

Met vriendelijke groet,

K.i.i. Kersten

---

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Isabellaellae dank voor deze tekst van de brief. Daar zal zeker een reactie op komen. 

Ik kom natuurlijk nieuw kijken in dit topic als moderator en kan er niet helemaal bij waarom dit zo lang duurt. Dat er "iets" aan tijd nodig is, is nog te verkopen, maar niet bijna 2 maanden. 

Gelukkig zat je niet 100% zonder doordat je mobiele data wel werkt en heb je vast een andere optie kunnen gebruiken zoals bellen via Whatsapp. 

Omdat ik vandaag voor het eerst keek, viel het me op dat instellingen voor netwerk niet goed staan. Inkomende gesprekken/uitgaande gesprekken staan namelijk op niet mogelijk. Die heb ik gelijk voor je aangepast en ben ik niet direct in de gelegenheid om je te bellen om het te testen of het nu wel/niet werkt. Kun je het me laten weten? 

PS: en herstart van je mobiel en ook netwerkwissel naar een andere provider en terug naar Vodafone als je in Nederland bent is dan nog wel een poging waard!

0 Kudos