Ik heb een factuur ontvangen waarop ik zag dat er flinke kosten zijn gemaakt voor internet buiten mijn bundel.
Nu heb ik contact gehad met een medewerker van Vodafone en die blijf volhouden dat ik gebruik heb gemaakt van een maritiem netwerk? Ik woon in de buurt van de haven, heb niet op een boot gezeten, laat staan op het netwerk van een boot!
Ook heb ik geen melding/sms ontvangen dat ik op een dergelijk netwerk zat.
Ik krijg geen uitleg of enig advies en wil heel graag mijn geld terug!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @HermanK105
Uiteraard kan je aangeven dat je het een slechte zaak vind van Vodafone maar, als het goed is, staat het ook gewoon in de algemene voorwaarden, die je zelf hebt getekend (niet gelezen, maar eerlijk te zijn, dat doe ik ook niet 😉😊). Ik heb wel een tekst gevonden op de website van Vodafone. Het koste me wel een paar klikken maar ik heb wel iets gevonden aan informatie.
Hoe werkt het?
Verbinden met een mobiel netwerk binnen de EU: Als je in een EU-land bent, betaal je hetzelfde als in Nederland. Dit geldt ook als je langs de Europese kust vaart en verbinding houdt met het mobiele netwerk van het desbetreffende land waar je langs vaart.
Verbinden met een netwerk op zee of in de lucht: Vanuit sommige schepen en vliegtuigen maak je verbinding met een satelliet- of maritiem netwerk. Dit netwerk valt niet onder de EU-regels, ondanks dat je je soms wel geografisch binnen Europa begeeft, en kost vaak veel geld. Bij Vodafone is dit altijd € 7,50 per MB.
Hoi @Missflow91
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Je hoeft ook niet speciaal op een boot te zitten om contact te maken met het Maritiem Netwerk. Zoals je al schrijft, je woont in de buurt van een haven en als daar dan net een boot ligt die deze faciliteit aanbiedt, en sterker is dan het landnetwerk van Vodafone, dan ga je daar naar over. Net zoals mensen in de grens streek, die zitten soms ook op het buitenlandse netwerk omdat die dan net iets sterker was (door de wind of andere reden).
Advies is dan ook om je mobiel netwerk handmatig te zetten en niet op automatisch. Dan blijft hij altijd op het Vodafone NL netwerk, ook al is de Maritiem op dat moment sterker. Of Vodafone hierin een coulanceregeling heeft, geen idee. Dit kunnen we wel vragen aan @Cecilia , ze is werkzaam bij Vodafone en zodra ze je bericht heeft gezien zal ze je antwoord geven.
Hi @Energieboy
Bedankt voor deze heldere uitleg, hier heb ik tenminste wat aan 😊
Ik wacht het antwoord van @Cecilia dan even af!
Groetjes,
Floor
Hi @Missflow91, welkom hier!
Een hoge factuur is altijd hoog schrikken! Ik zie dat @Energieboy je al een duidelijke uitleg heeft gegeven over hoe het nu precies zit met het maritieme netwerk. Op het moment dat jouw toestel hiermee verbinding maakt, dan brengt dit hoge kosten met zich mee. Ik wil je sowieso aanraden om, zoals @Energieboy aangeeft, om handmatig het netwerk te selecteren. Ook kun je roaming uitzetten. Op deze wijze voorkom je dat er in de toekomst weer een soortgelijke situatie zich voordoet.
Wat betreft de kosten. We hebben hierin helaas geen coulance regeling als er verbinding is gemaakt met een maritiem netwerk. Wil je wel jouw Community profiel aanvullen met jouw adresgegevens? Dan ga ik kijken of ik je wellicht op een andere wijze iets kan aanbieden.
Waarom is het uberhaubt mogelijk om verbinding te kunnen maken met een netwerk waarvan de kosten € 1,35 per minuut zijn? Ik ben daardoor € 50 kwijtgeraakt terwijl ik daar zeker geen toestemming voor heb gegeven. Slechte zaak van Vodafone.
Volgens mij geef je toestemming op het moment dat je akkoord gaat met de voorwaarden, tevens doet elke provider dit.
Hoi @HermanK105
Uiteraard kan je aangeven dat je het een slechte zaak vind van Vodafone maar, als het goed is, staat het ook gewoon in de algemene voorwaarden, die je zelf hebt getekend (niet gelezen, maar eerlijk te zijn, dat doe ik ook niet 😉😊). Ik heb wel een tekst gevonden op de website van Vodafone. Het koste me wel een paar klikken maar ik heb wel iets gevonden aan informatie.
Hoe werkt het?
Verbinden met een mobiel netwerk binnen de EU: Als je in een EU-land bent, betaal je hetzelfde als in Nederland. Dit geldt ook als je langs de Europese kust vaart en verbinding houdt met het mobiele netwerk van het desbetreffende land waar je langs vaart.
Verbinden met een netwerk op zee of in de lucht: Vanuit sommige schepen en vliegtuigen maak je verbinding met een satelliet- of maritiem netwerk. Dit netwerk valt niet onder de EU-regels, ondanks dat je je soms wel geografisch binnen Europa begeeft, en kost vaak veel geld. Bij Vodafone is dit altijd € 7,50 per MB.
Dank voor de informatie. Ik heb roaming aanstaan omdat we regelmatig naar een ander EU land gaan en in de EU geen hogere kosten voor roaming gelden. Ik wist niet dat de kust van de Noordzee niet tot de EU gerekend wordt.
Ik heb net de zelfde situatie. Op de boot naar UK ineens sms dat ik op 80% van mijn bundel zit. Ik denk hee hoe kan dat nou. Kijk in de Vodafone app, daar staat 48GB over van 50GB en boem volgende sms ‘u zit op 100% van uw bundel’ niks gedaan en 60€ lichter. En na die 2 sms berichten een derde bericht ‘u zit op een maritiem netwerk’ toen was het kwaad al geschied. Ik snap dat er voorwaarden zijn maar zo snel en zonder dat je iets kunt doen…….. Ik weet het niet maar ruikt voor mij echt beetje naar klantje oplichten. Je zet al alle mobiele data voor apps uit zodat ze niet onnodig op de achtergrond je bundel leeg halen. Hebt automatisch netwerk kiezen aan omdat je langs de Duitse grens woont en regelmatig over de grens bent ivm werk. En dan gepakt worden op deze manier. Echt zonde.
Wat goed dat je hier ook je verhaal schrijft. Medewerkers van Vodafone kunnen je bericht doorgeven en ik hoop dat mobiele providers eens gaan kijken of dit op een andere manier op te lossen is. Want het gebeurt niet alleen bij Vodafone.
Dank voor je reactie.
Het mooie is ook nog dat ik pas 2 maanden vodafone klant ben. Bij T-mobile in alle jaren naar UK varen niet 1 x een probleem gehad. Overgestapt naar Ziggo, die vervolgens een aanbieding doet om ook mobiel over te stappen en vervolgens in 1 klap al het voordeel kwijt door deze grap. Helaas nog 22 maanden Vodafone en 15 maanden Ziggo te gaan. Gelukkig zijn vrouw en 1 kind nog niet overgestapt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.