Vraag
Reacties
Niels66
Level 1

Klacht nummerbehoud blijft onopgelost

Vorige week vroeg ik nummerbehoud aan op mijn bestaande vodafone prepaid-via websiteformulier Vodafone. Te behouden nr was een mooi kpn prepaid nr.

Wat gebeurde er: het werd ineens uitgevoerd zelfde avond, alleen niet goed. Het kpn nr bleef/blijft actief, hoewel het nr ook op mijn vodafone sim staat. Alleen daar kan ik niet mee gebeld   want dan gaat gewoon kpn sim over.

Ik chatte hier vrijdagochtend over. Zou teruggebeld worden. Later die ochtend gebeurde dat: het nummerbehoud was "blijven hangen", techneut had zetje gegeven. Wacht 24 uur af. Zaterdagmiddag: niks opgelost.

Elke keer bij chat opnieuw verhaal doen, staat nergens duidelijk geregistreerd want oude vodafone nr bestaat niet meer en nieuwe is dus niet in vodafone netwerk goed gekoppeld (en oude kpn sim is er nog gewoon met zelfde nr).

Er wordt nergens een casus met nr gemaakt en niemand lijkt de kwestie serieus op te pakken en voor mij af te ronden. Ik zit wel met een onbruikbare vodafone sim met 14 euro beltegoed.

Is het nou technisch oplosbaar (lijkt me wel..) en wanneer gebeurt dat dan of is dat niet zo en welke compensatie krijg ik dan?

Of moet ik 100 keer chatten en steeds opnieuw dit verhaal uitleggen wat gewoon een porteringsfalen is. 

Ik verwachtte zorgvuldiger omgang met klant en ook oppakken verantwoordelijkheid.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
5 Reacties 5
Wim C.
Level 18

Dag @Niels66 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant-forum waar ikzelf ook klant ben. 

💡Om u sneller verder te kunnen helpen is het sowieso geen slecht idee om uw adresgegevens in uw profiel te zetten. Dan weten Ziggo-moderators in elk geval wie u bent en op welke manier u het best en het snelst geholpen kunt worden.
Het spreekt voor zich dat uw persoonlijke informatie alléén zichtbaar is voor medewerkers van Ziggo. Uw profielpagina vindt u
 hier.

0 Kudos
Niels66
Level 1
Topicstarter

Bedankt Wim. Mijn toevoeging op mijn post. Ik word hoe langer hoe bozer. Elke keer bij klantenservice chat moet ik de situatie weer helemaal uitleggen en gisteren snapte de medewerker het weer eens niet en zei dat ik gewoon nummerbehoud nog moest aanvragen! Uiteindelijk bond ze in, ik bleef zo kalm mogelijk en weer zou het worden "geëscaleerd" en ik hoor nog. Terwijl de vorige "technische ingreep" niks oplostte. En nergens krijg ik een casenr of zoiets dus volgens mij word er uiteindelijk lucht verplaatst en kan ik het verhaal nog tegen 1000 medewerkers zeggen. Heel vreemd ook, dat er geen professioneel klachtenkanaal is, waar de situatie netjes voor me wordt afgerond, met of oplossen porteerfout, dan wel compensatie voor waardeloos geworden beltegoed. Vodafone is verantwoordelijk voor uitvoering nummerbehoud! Dit is een heel klantvijandig georganiseerde "klantenservice".

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

HI @Niels66

Ik kan mij de frustratie heel goed begrijp en dit moeten we dan ook uitzoeken voor je. Nu heb ik op het adres eens gekeken, en ik zag 3 prepaid nummers actief, wellicht dat dit roet in het eten gooit. Omdat eens te bekijken voor je, zou ik willen weten of het specifiek gaat om het nummer die onder je profiel staat?

0 Kudos
Niels66
Level 1
Topicstarter

Bedankt. Nee dat is mijn contactnr in profiel. Het prepaid nr waar het om gaat had een eigen account, maar bij die onvolledige portering verdween nummet daaruit dus log nu op community in met dit account.

Vrijdag was duidelijk bij terugbellen, dat ook de techneut had gezien dat het een onvolledig afgeronde portering betreft, en hij zou zetje geven. 24 uur wachttijd. Na 24 uur niks opgelost.

Heeft niks te maken met andere prepaidnummer. 

Het nummer waar het om gaat eindigt op...236 met daarvoor zelfde 5 cijfers als nummer in profiel. Het vodafone nr voor de portering was 06******** maar dat is nu uit de lucht, en ik zit nu dus zowel kpn simkaart als vodafone sim (maar functioneert niet als het nr belt) met zelfde 06.

Vraag: wordt dit alsnog opgelost en zo nee dan heb ik waardeloze vodafone sim met min 10 euro tegoed dacht ik.

0 Kudos
Niels66
Level 1
Topicstarter

Met andere woorden Roland als de portering normaal was verlopen:

* was het niet direct uitgevoerd donderdag maar had ik een bericht gekregen "morgen blablabla zal dit worden uitgevoerd" (prepaid naar prepaid immers)

* was het te behouden nr actief bereikbaar geworden op de vodafone sim (ipv er alleen maar op te staan als nr) en was de oorspronkelijke kpn sim uit de lucht ipv nu nog bereikbaar met ditzelfde nr.

Als einde liedje is: met die kpn sim zul je verder moeten en vodafone sim heb je dan niks meer aan en die zal na 6 maanden vervallen is het ook best maar zeg dat dan netjes als bedrijf en vergoedt het beltegoed. 

0 Kudos