Hey allemaal,
Ik probeer dus iemand toe te voegen aan mijn net nieuwe Family account. Overal staat "druk op de knop member toevoegen in je app" maar die knop zie ik dus nergens. Heeft iemand enig idee hoe dit in te richten?
Diegene is overigens al lid van Vodafone en kan haar contract vernieuwen.
Goedemorgen @Mennoborneman
Er komt vanzelf een iemand u hier helpen, @EnergieBoy is een zeer ervaren klant die veel weet van deze berichten, en anders zijn er nog Community Medewerkers die vanzelf het topic oppakken en verder helpen.
Wel graag op deze plek uw vraag laten anders lopen zaken door elkaar heen, en maakt de zoektocht lastiger.
Is de ander al klant bij Vodafone? Mogelijk moet je dan een contractovername uitvoeren. Dit gaat gelukkig heel makkelijk via My Vodafone of via het contractovernameformulier. Ben je al klant bij Vodafone en wil je toegevoegd worden aan een bestaande groep? Dan dient de beheerder van de groep, jij dus @Mennoborneman, het contract van de ander over te nemen. Op deze pagina vind je alle informatie over hoe een contractoverdracht werkt. Je kunt 50 GB Family alleen activeren als de 50 GB Family en Family Member abonnementen onder één contract of klantnummer vallen.
Meer info: https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/family/family-member
Thanks voor je reactie.
Ik snap alleen niet waarom er gesproken word over "overname" ik wil alleen iemand toevoegen aan een bestaand abonnement.
Ik heb een nieuw abonnement afgesloten omdat ik er van in de veronderstelling was dat ik zo in de app iemand kan toevoegen. Maar dat kan dus niet?
Nee, dat kan dus niet. Het is of een contractovername of het contract van die persoon op jou klantnummer laten zetten. Pas dan kan deze toegevoegd worden. En let erop, jij bent de persoon die alles moet betalen. Dus jij moet dan bij die persoon ook het maandgeld innen.
Helder! Het abonnement van het extra lid in spé was van Vodafone, maar is dus afgelopen. Moet ik dan alsnog het contract/nummer overnemen en daarna deze toevoegen aan het Family-account?
Je kunt je groep gaan activeren wanneer je minstens één 50 GB Family abonnement en één Family Member abonnement onder hetzelfde klantnummer of contract hebt. Daar hoort straks ook één overzichtelijke rekening bij voor alle abonnementen. Je kan contractovernames doen of onder hetzelfde klantnummer onderbrengen als de hoofdgebruiker 50 GB Family.
Je kunt 50 GB Family alleen activeren als de 50 GB Family en Family Member abonnementen onder één contract of klantnummer vallen. Dat betekent dat je mogelijk een contract moet overdragen. Zie hier hoe dat werkt.
Heb bovenstaande allemaal maar nergens de mogelijkheid om een extra lid toe te voegen !!
Misschien kan iemand met screenshots laten waar dit zou moeten staan.
Alvast bedankt.
Jack
Goedemiddag @Mcjack,
Allereerst welkom op de op de Vodafone en Ziggo community!
Ik begrijp uit je bericht dat het niet lukt om een family member toe te voegen aan de gezamelijke pot bundel? Hier kunnen we je vast en zeker mee helpen. Zou je alleen onder je profiel het nummer kunnen plaatsen waarmee het niet lukt? Dan kunnen we hier meteen actie op ondernemen. Ik hoop snel van je te horen.
Hallo Roland,
Is inmiddels opgelost maar het zou misschien handig zijn voor andere klanten dat deze opties eerst aangemaakt moeten worden door medewerkers en dus niet direct beschikbaar is als een nieuw of je abonnement verlengd, daarna is de optie beschikbaar.
Meer duidelijkheid zou voor de klanten handig zijn.
Het is mij ook nog niet gelukt. Loop vast bij het overnemen van een nummer. Keurig een sms code gekregen, bevestigd. Maar daarna blijft het stil..
Gewoon Vodafone bellen en zij zullen het wel regelen, bij mij stonden beide nummers al op 1 account dat zal het wel makkelijker gemaakt hebben.
Goedendag @Mennoborneman,
We zijn inmiddels een paar dagen verder. Klopt het dat het nu gelukt is om het tweede nummer aan de groep te koppelen? Voor zover ik kan zien, zou het nu goed moeten zijn met de bundel.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.